Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Da kan den nye tid starte opp - og den nye high tech svært hotte cRNA plattformen utvikles og skape store aksjonærverdier.

4 Likes

Når de overfører fra Handelsbanken til Healthcap i forkant av EOGF, så er det jo naturlig å tenke at de gjør det for å stemme. De har 2.7mill aksjer og det var 700k som stemte i mot - så da er det jo naturlig å trekke noen konklusjoner der også.

1 Like

Ja, helt enig. Da tror jeg de har stemt for. Hvordan kan du anta noe annet?

1 Like

Nei, det er det jeg antar. Men dersom de nå har solgt 10 millioner aksjer med bakgrunn i finansieringsløsningen som ble valgt, så er det jo spesielt å stemme “for” løsningen på en EOGF?

Da kunne de jo bare meldt seg ut og for eksempel avstått fra å stemme?

1 Like

Ikke nødvendigvis, husk at det kom en endring på oppløpssiden her. Kanskje HC var fornøyd med den løsningen og stoppet salget og stemte for? Blir jo bare spekulasjoner, men å overføre aksjene til seg selv rett før de kunne stemme og at de ikke hat stemt imot, tyder jo på noe?

1 Like

Det er vel så enkelt at dersom selskapets beste betyr noe, stemmer du ja
Derimot, stemmer du på egne vegne med aksjonærenes ulike sitser kan utfallet gå i begge retninger, men med en anbefaling fra styret burde det være urimelig å si nei … vi hadde ikke mange valgene presentert

2 Likes

Kan ikke tro at salget har noe med finansieringen å gjøre. Det er nok andre grunner til at de selger seg ut.

2 Likes

cRNA teknologi som funker i labben, innsendt grunnleggende patentsøknad på high tech cRNA teknologi og prises som et Start Up selskap til 150 mill :blush:

Targovax er i løpet av noen uker blitt et meget spennende investerings case på disse kursnivåene og det ligge an til kursstigning fremover.

1 Like

Som nevnt tidligere, Healthcap gikk ut av styret i fjor. Vi kan anta at de da allerede hadde bestemt seg for å trekke seg ut av eierskapet også, men potensielt manglet volumet til å gjøre det.

Det er ingen ting som peker på at de valgte å trekke seg pga. finansieringen, men den ga nok volum til at de kunne selge ut.

5 Likes

Skal vi håpe på et innsidekjøp idag da. EW er vel en lettet mann som nå har 300mill til å forske på hjertebarnet sitt :smiley:

2 Likes

Tja, kan vel være at han ser at det kommer mye nye aksjer fremover når Atlas begynner å selge aksjer. Det er jo ingen ting i det som er sagt som tyder på at Atlas kommer til å sitte med aksjer over noe tid. Første transje på 37,5 MNOK som gir selskapet 28,5 i kassen vil jo med dagens kurs gi over 46 mill nye aksjer som man må regne med blir solgt.

1 Like

Men finnes det kjøpere uten et VIP som neppe kommer før medio q3 ?

1 Like

cRNA deal i tidsrommet des/2023 - mars/2024 gjør at vi blir vannet ut med 30-50% forutsatt at transje 3 tas ut før avtale. Pr i dag så har markedet allerede tatt ut en rabatt på 20% av MCAP før Q4 og varsel om finansiering fra Atlas og det vi nå kan forvente på kort sikt. Både når det gjelder utfallsrom, cash inn og konvertering med full pupp. Og dessuten før In Vivo cRNA som bør løfte MCAP opp på et vesentlig høyere nivå. Hvis ikke, så blir det neppe noen avtale på cRNA. Og før vi kommer så langt så skal det ikke være behov for å ta ut mer enn transje numero uno.

@xon reagerer med “lying face”, så jeg antar at han sitter på fasiten ? Venter i spenning.

Du har iblant en del «dersom hvis» spekulative teorier gjerne av det negative slaget som du kanskje bør holde for deg selv.

Dette er nå min mening. Jeg sitter heller ikke på noen fasit mere enn du gjør.

No hard feelings …

2 Likes

Det siste var mer av det positive slaget. I det minste nøytralt, og basert forutsetninger som jeg allerede har delt lenger opp i tråden. Kan kanskje være en ide å forholde seg til det enn å hinte om at jeg har en skjult agenda av ett eller annet slag. Eller enda verre farer med løgn.

1 Like

Uansett kan ikke Atlas selge mer enn 25 % av volumet foregående uke, dette er en særdeles viktig del av avtalen for å ikke drepe kursen.

2 Likes

To spørsmål:

  1. Ligger cRNA patentene i datterselskapet til Targo? Dett er vel en stor fordel at Atlas lånet ligger hos Targo, mens verdiene selskapet har (cRNA) ligger i datterselskapet.

  2. Nå som Targo igjen har blitt en preklinisk selskap (cRNA plattform), så har de vel behov for ansatte med litt annen type erfaring en kompetanse. Har det skjedd en endring i arbeidstokken der? Må ha mer preklinisk kompetente folk og mindre av de som har klinisk kompetanse

1 Like
  1. Patentene ligger i Targovax OY og Targovax Solutions. Unntaket er 2 patentsøknader på vektorer som foreløpig ligger i ASA sammen med andre søknader som har status “deemed to be withdrawn”. Det er Circio AB som søker på cRNA.

  2. Dette har jeg ikke noe inngående kunnskap om, men det er et team knyttet opp til Karolinska i Stockholm som jobber med cRNA i tillegg til TB Hansen.

3 Likes

Er fornuftig at alle cRNA patentene ligger i Circio AB - gjør det lettere for spesialistinvestorer å investere i selskapet.

Høres ut som at Targo må bygge opp arbeidsstokken som jobber med cRNA og kutte de som jobber med Oncos og gammel (klinisk) moro.

1 Like