Det er å forvente at kursen går ned når Healthcap har 2,7M aksjer igjen. Vi håpet de var ute, men det var ikke tilfellet. Nå ble i tillegg første transje innkalt.
Disse to tingene er de negative i caset, og nå har vi begge deler på en gang. Dårlig valg av Targovax rent aksjekurs-messig å innløse med en gang, men de trenger kanskje midlene på sikt, så de begynner allerede nå for å sikre at de har nok om et års tid? Får håpe Atlas har mer fokus på å pleie kursen og velger å ikke selge. De er de eneste som kan redde kursen. Selger de også maks er det en reell risiko for at market cap går under avtalens krav på 50M.
Vil ikke være dommedagsprofet. Men akkurat nå er det litt worst-case mtp. situasjonen for selve aksjekursen. Som jeg nevnte tidligere har ikke Oslo Børs musklene til å stå imot fullt salg fra Atlas, med Healthcap på toppen er det verre enn fryktet. Men håper det blir nok støtte før 50M market cap til å holde kursen over.
188577572 aksjer nå og med Atlas sine blir det med dagens kurs 37,5*1,08/0,65= 62,3M aksjer til.
Så totalen ville blitt rundt 250M aksjer totalt i caset. Så så lenge kursen holder seg over 0,2kr er Atlas bundet til avtalen. (gitt at alt gjøres riktig ellers)
Jeg hadde forventet at vi skulle fått melding når Atlas sa ifra at de ville konvertere til aksjer, så avventer med å tro at de dagene de kan shorte før de mottar aksjene sine har begynt til melding om det kommer. Hvis den meldingen som kom var ment som en 2 i 1 melding, så vil vi få beskjed i morgen om at Atlas har fått sine aksjer. Men det hadde tatt meg i hvert fall litt på senga.
Men greit å huske på at fram til neste transje om 3 mnd er grensen 0,2kr/aksje. Før de velger å motta aksjene er det 0,26 ca. som er grensen.
Som alltid, går kursen opp løser det alle problemer. Så håper cRNA proof of consept data kommer raskt og at det får massiv effekt på kursen. Atlas får mye makt her inntil da.