Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det er å forvente at kursen går ned når Healthcap har 2,7M aksjer igjen. Vi håpet de var ute, men det var ikke tilfellet. Nå ble i tillegg første transje innkalt.
Disse to tingene er de negative i caset, og nå har vi begge deler på en gang. Dårlig valg av Targovax rent aksjekurs-messig å innløse med en gang, men de trenger kanskje midlene på sikt, så de begynner allerede nå for å sikre at de har nok om et års tid? Får håpe Atlas har mer fokus på å pleie kursen og velger å ikke selge. De er de eneste som kan redde kursen. Selger de også maks er det en reell risiko for at market cap går under avtalens krav på 50M.
image
Vil ikke være dommedagsprofet. Men akkurat nå er det litt worst-case mtp. situasjonen for selve aksjekursen. Som jeg nevnte tidligere har ikke Oslo Børs musklene til å stå imot fullt salg fra Atlas, med Healthcap på toppen er det verre enn fryktet. Men håper det blir nok støtte før 50M market cap til å holde kursen over.

188577572 aksjer nå og med Atlas sine blir det med dagens kurs 37,5*1,08/0,65= 62,3M aksjer til.
Så totalen ville blitt rundt 250M aksjer totalt i caset. Så så lenge kursen holder seg over 0,2kr er Atlas bundet til avtalen. (gitt at alt gjøres riktig ellers)

Jeg hadde forventet at vi skulle fått melding når Atlas sa ifra at de ville konvertere til aksjer, så avventer med å tro at de dagene de kan shorte før de mottar aksjene sine har begynt til melding om det kommer. Hvis den meldingen som kom var ment som en 2 i 1 melding, så vil vi få beskjed i morgen om at Atlas har fått sine aksjer. Men det hadde tatt meg i hvert fall litt på senga.

Men greit å huske på at fram til neste transje om 3 mnd er grensen 0,2kr/aksje. Før de velger å motta aksjene er det 0,26 ca. som er grensen.

Som alltid, går kursen opp løser det alle problemer. Så håper cRNA proof of consept data kommer raskt og at det får massiv effekt på kursen. Atlas får mye makt her inntil da.

2 Likes

Jeg tar det for gitt at vi får melding om konvertering. Hvis det er en 2 i 1 melding som du indikerer så er det brist i logikken din om en konvertering på 0,65. Da vil konverteringen bli på nærmere 0,8 som er det laveste 3 dagers volumvektede snittet de foregående 15 dager ved det tidspunktet TRVX ba om transje 1 på torsdag 9/3. Det er faktisk en liten fordel for oss om du har rett med utgangspunkt i dagens kurs.

1 Like

Men hvorfor trance 1 allerede nu? Er det ikke dårlig timing, når nu Health cap samtidig er ved at sælge ud??

1 Like

Ja, jeg hadde håpet at den kom noe senere. Det er sikkert en grunn til at de kjørte den så kjapt, kan være en del at avtalen med Atlas for å aktivere avtalen etter godkjenning på EOGF?

1 Like

Edit; legger inn teksten på spørsmålet jeg sendte.

Jeg spurte Lubor om nettopp det. Altså; “Will the company call for the first tranche mid-March, regardless, or will the current situation and stock price be evaluated”. Stilte i tillegg spørsmål ved andre selskaper som hadde brukt Atlas (spørsmål 1). Syntes ikke svaret tilsa at de faktisk måtte hente første transje samme dagen.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Ikke søppel - aksje.

Søppel - aksjonærer.

4 Likes

Jeg sier at jeg ikke tror det er en 2 i 1 melding. Det hadde vært veldig overraskende. Men godt poeng ang. datoene og da konverteringskurs.

Mon ikke det var en del af dealen med Atlas? Ellers giver det jo ikke mening?

Men jeg er spændt på at se en opdatering på den “nye” TRVX organisation. Tænker der må komme ændringer i forhold til fremtidigt kompetencebehov?

1 Like

Da kunne han jo bare skrevet at ihht avtalen med Atlas så vil første transje hentes umiddelbart etter godkjenning på EOGF? Jeg har forstått avtalen som at det er en fleksibel finansiering og at det er helt opp til selskapet når transjene skal hentes. Det var også noe jeg følte jeg fikk bekreftet i svaret fra Lubor.

Blame the victim. De som jobber i selskapet tjener gode penger på aksjonærenes risikovilje. Når selskapet bommer to ganger og tar en full pivot til en helt ny teknologi, så er det helt legitimt å kritisere selskapet for kursutviklingen. Kombinert med et knusktørt kapitalmarked, selvsagt.

1 Like

Ja, det er risiko-viljen i markedet som er synkende i tillegg. Folk flest, som er ryggraden til Targovax sin aksje nå, har mindre til overs. Kommer meldinger fra USA om bank-konkurs ala. finanskrise. Ikke rart folk vil sikre pengene sine, men nå har i hvert fall Targo cash og BP har masse cash. Så isolert sett er ikke Targovax sin fremtid så skummel, gitt at market cap holder seg over 50 mill. Men mengden personer som vil risikere pengene sine er nå dramatisk redusert det siste året, og spesielt de siste dagene. Targo vil mest sannsynlig bestå og komme til VIP, men det er usikkert hva som skjer i mellomtiden med kurs. Dealen ser dårligere og dårligere ut for Atlas, fordi de nå ville kunne fått mye bedre betingelser pga. makro.

1 Like

Om det dukker opp noen som vil kjøpe T for NOK 1 pr aksje. Ja da sier jeg faktisk ja takk og amen. Alle. Både BOD, management og aksjonærene har tatt med seg hakke og spade, og er i ferd med å gravlegge seg selv i en felles anstrengelse. Summen av idioti er uendelig.

5 Likes

… seriøst, hvorfor sælger du ikke bare ud?

2 Likes

Kom med krona :grinning:

1 Like

Nå blir det 5-6 måneder med ørkenvandring før de smeller til med kanondata på cRNA :slight_smile:

Håber dog, at de i mellemtiden bliver lidt mere åbne omkring hele CrnA programmet. Det er altså ikke nok, at Thomas Hansen og EW har samme interesse, og har studeret sammen. Jeg vil snart gerne høre mere til hele casen. Tænker Atlas har fået en grundig gennemgang inden dealen blev indgået.

1 Like

I dag da?videre ned?opp på 0.70 eller stabilt på 0.65-0,68?

Hadde vore kjekt med en opptur

Det skal koste litt blod og smerte når man sikrer seg 270 mill i finansiering. Spesielt når markedet generelt kaster penger etter alt av biotek om dagen :sweat_smile:

Får se om TG-nyheten hjelper litt :grin:

5 Likes

Tviler på den gir så mykje drahjelp, men kjekt å få på plass