Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ikkje bra,håper LG og EW er dyktige selgere å unngår dette

Her skal det trykkes mange aksjer til en aktør som definitivt ikke er langsiktig, så ut fra en normal tilbuds-og etterspørselsmekanisme er det stor fare for at tyngdekraften vil slå inn.

Ledelsen kan for eksempel starte med solide innsidekjøp for å vise at de faktisk har troen på selskapet og den finansieringsløsningen de har valgt…

1 Like

Jobb og fast ansettelse er skumle greier. Alt for høy risiko forbundet med slikt.

4 Likes

Faktisk nesten så eg ikkje trur det eg leser,forstår litt bedre at du har virka en smule bisk i det siste,dette var skuffande.Noko anna spennande i mailen?

Hva har han i lønn i og med han ikke synes det er forsvarlig å investere mer i trvx mtp privatøkonomien?

MNOK 3 eller deromkring. Det verste er jo at han her signaliserer lite tro på selskapet ved å legge vekt på risiko som det altoverskyggende. Indirekte manglende tro på egne ferdigheter som CEO. Det var kanskje ikke det han mente, men ordrett så fremstår utsagnet som av det merkelige slaget.

Her derimot har han aksjer (nesten 10%) og er styrets formann:

https://www.proff.no/roller/kokkeløren-holding-as/oslo/postordre-internetthandel/IF6ADB510K9/

1 Like

Ja det er det jo begrenset med hva man kan ta på seg av risiko :sweat_smile: Frykter kanskje høyere matpriser fremover.

Smålig diskusjon om EDW synes jeg. Han bør måles på hva han får til eller ikke får til i Targovax.

5 Likes

Sånn jeg ser det så var dette eneste mulighet til å berge selskapet pr nå. at EW ikke kjøper aksjer i selskapet med begrunnelse i privatøkonomien er noe rart synes jeg. EW sa vel om jeg husker riktig i radium podcast at man må forvente at disse aksjene atlas kommer til å konvertere blir solgt og noe de ikke ønsker å sitte med som langsiktig investor. Han sier det slik det er og det skal han ha kred for. tillit må bygges opp igjen det med åpenhet rundt alt. det funker som regel.

Ikke uenig i det. Problemet er vel heller at opsjonsprogrammet er av det romslige slaget. Ja nesten uten magamål, når styret deler ut opp mot 10% av selskapet. Hadde vært bedre med bonusavtaler direkte knyttet opp til kommersialisering og penger inn som målbare størrelser. Nå vet vi knapt hvor lista ligger.

Men så er det vel sånn at dersom det renner inn X-antall millioner fra cRNA, ja…who cares.

5 Likes

Interessant svar fra EW - quote;

“For min egen del, så har jeg allerede en høy risikoeksponering mot Targovax da det er kilden til min inntekt og det ikke er mulig for meg å selge aksjer i selskapet. Som famileforsørger begrenser derfor privatøkonomien hvor mye det er forsvarlig å investere.”

Mener han at han tar risiko nok ved å ha Targovax som sin arbeidsgiver? Mens aksjeinnehavet begrenser seg til knappenåler og glansbilder, og ellers det man får av opsjoner/gratis aksjer?

Jada, her legges det opp til at ledelsen skal kose seg med fete lønninger mens det trykkes opp nye aksjer for å finansiere dette og aksjekursen faller etter hvert som de konvertible obligasjonene innløses.

Denne innstillingen minner dessverre om det som Skullerud, tidligere CEO i Nordic Nanovector, klarte å lire av seg om at det var så synd på de ansatte som risikerte å miste jobben, mens investorer som mistet en formue (fordi de trodde på det han og andre i tidligere ledelse sa) var det ikke så farlig med…

4 Likes

Tenk om man hadde noe som kunne gjort det slik at Keytruda fikk gjort enda bedre jobb. Merk antall injeksjoner med Keytruda.

3 Likes

Innsidekjøp gir ofte kortvarig kortvarig effekt, så for the long run er det ikke særlig viktig med mindre han ville fulgt opp med jevnlige kjøp.

EDW er relativt ung og antakelig i en annen privatøkonomisk situasjon enn f eks Sausen i U. Synes det en smule urettferdig å plukke fra hverandre hans begrunnelse, han er tross alt åpen om hvorfor han ikke kjøper når han fint kunne lullet det inn i noe svada.

15 Likes

som vanlig bygger selgersiden seg opp,tunge dager for aksjekursen i Targo

Da ble det en runde til med Solskimm sin dialog med EW, blir sikkert ikke den siste. Baisserne er utrolig flinke til å kjøre litt runddans på sine argumenter. Chatten er også fin til å bruke som det. Ikke rart kursen faller med den innstillingen baisserne har her inne.

2 Likes

Det handler ikke bare om EW, men hele ledelsen og styret. Ingen har aksjeposter av betydning og Thomas eier så vidt jeg vet ingen.

Han har vel tidligere jobbet som prosjektleder i Algeta, McKinsey osv…
Ville vært ganske overaskende om han ikke har økonomi til aksjekjøp :thinking:

Det er et personlig valg. Risikoaversjon osv. Han sparer nok i fond :wink:

Jeg mener ikke vi ikke burde kunne forvente aksjekjøp, men jeg mener man ikke nødvendigvis kan forvente løpende kjøp, som er det som virkelig gir effekt.

Det er nok korrekt :wink: Neppe pga familieøkonomien.

0.650kr…