Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Nytt push på dødsspirallån-narrativet gir en ond sirkel. Skaper usikkerhet på dager som preges av generell markedsuro og banker som går på dunken.

Bare å følge med på listene framover. (tror jeg må bli innsider igjen, gitt…)

2 Likes

Gjentar det jeg har skrevet før, det er ingen som har så mange bitre eks-kjerringer som Targovax. Og de gir seg aldri, det siste nå er at de går løs på privatøkonomien (til daglig leder). Typisk eks-kjerringer.

5 Likes

Typisk vold ofre å bli igjen hos utøver også :sweat_smile:

1 Like

Ingen som har vært voldelige her (ennå) :sweat_smile:

Ikke tatt ned. Med unntak av melanom som ikke er en del av dagens cash burn. Det gjenstår å se om og hvor mye som faktisk kan kuttes av kost, eller om dette blir et nullsumspill med økt fokus på cRNA. Jeg har ikke oppfattet at selskapet har sagt noe konkret om hvordan de skal kutte kost, eller om dette i hovedsak er med referanse til melanom.

1 Like

Så du tror de kommer til å putte inn 400mill ekstra i cRNA de nærmeste årene?

Jeg tror behovet for transjer er betydelig redusert.

Det må være lov å være kritisk til den begrunnelsen CEO oppgir, i alle fall slik som han valgte å formulere seg

Han kan jo selvsagt ikke si “Nei, jeg kjøper selvfølgelig ikke aksjer når det som regel kommer et kraftig kursfall etter opptak av slike konvertible obligasjonslån”. Dog mistenker jeg sterkt at det er den egentlige grunnen.

2 Likes

Nei jeg tror selvfølgelig ikke det. Men det er forskjell på å kutte kost i løpende burn og å utsette planlagte investeringer. Det er det første jeg er tvilende til om vil skje, og som har betydning for når og hvor mange transjer som blir tatt ut før det kommer penger inn fra annet hold. VIP/CRNA.

Vi overlever neppe uten at 3 transjer blir tatt ut før vi kommer så langt. Er vi heldige; kanskje 2.

3 Likes

Ja, det er vi enige om. Jeg vil tro at de har brukt noen kroner på Melanom det siste året med studioppsett/FDA godkjenning. De har ihvertfall mindre behov for 300mill med dagens strategi og den for14 dager siden og sånn sett er det jo håp at utvanningen blir betydelig mindre.

1 Like

Det er å forvente at kursen går ned når Healthcap har 2,7M aksjer igjen. Vi håpet de var ute, men det var ikke tilfellet. Nå ble i tillegg første transje innkalt.
Disse to tingene er de negative i caset, og nå har vi begge deler på en gang. Dårlig valg av Targovax rent aksjekurs-messig å innløse med en gang, men de trenger kanskje midlene på sikt, så de begynner allerede nå for å sikre at de har nok om et års tid? Får håpe Atlas har mer fokus på å pleie kursen og velger å ikke selge. De er de eneste som kan redde kursen. Selger de også maks er det en reell risiko for at market cap går under avtalens krav på 50M.
image
Vil ikke være dommedagsprofet. Men akkurat nå er det litt worst-case mtp. situasjonen for selve aksjekursen. Som jeg nevnte tidligere har ikke Oslo Børs musklene til å stå imot fullt salg fra Atlas, med Healthcap på toppen er det verre enn fryktet. Men håper det blir nok støtte før 50M market cap til å holde kursen over.

188577572 aksjer nå og med Atlas sine blir det med dagens kurs 37,5*1,08/0,65= 62,3M aksjer til.
Så totalen ville blitt rundt 250M aksjer totalt i caset. Så så lenge kursen holder seg over 0,2kr er Atlas bundet til avtalen. (gitt at alt gjøres riktig ellers)

Jeg hadde forventet at vi skulle fått melding når Atlas sa ifra at de ville konvertere til aksjer, så avventer med å tro at de dagene de kan shorte før de mottar aksjene sine har begynt til melding om det kommer. Hvis den meldingen som kom var ment som en 2 i 1 melding, så vil vi få beskjed i morgen om at Atlas har fått sine aksjer. Men det hadde tatt meg i hvert fall litt på senga.

Men greit å huske på at fram til neste transje om 3 mnd er grensen 0,2kr/aksje. Før de velger å motta aksjene er det 0,26 ca. som er grensen.

Som alltid, går kursen opp løser det alle problemer. Så håper cRNA proof of consept data kommer raskt og at det får massiv effekt på kursen. Atlas får mye makt her inntil da.

2 Likes

Jeg tar det for gitt at vi får melding om konvertering. Hvis det er en 2 i 1 melding som du indikerer så er det brist i logikken din om en konvertering på 0,65. Da vil konverteringen bli på nærmere 0,8 som er det laveste 3 dagers volumvektede snittet de foregående 15 dager ved det tidspunktet TRVX ba om transje 1 på torsdag 9/3. Det er faktisk en liten fordel for oss om du har rett med utgangspunkt i dagens kurs.

1 Like

Men hvorfor trance 1 allerede nu? Er det ikke dårlig timing, når nu Health cap samtidig er ved at sælge ud??

1 Like

Det ligger en engangs-fee i første transje. Den var forventet å komme umiddelbart etter godkjenning.

2 Likes

Ja, jeg hadde håpet at den kom noe senere. Det er sikkert en grunn til at de kjørte den så kjapt, kan være en del at avtalen med Atlas for å aktivere avtalen etter godkjenning på EOGF?

1 Like

Edit; legger inn teksten på spørsmålet jeg sendte.

Jeg spurte Lubor om nettopp det. Altså; “Will the company call for the first tranche mid-March, regardless, or will the current situation and stock price be evaluated”. Stilte i tillegg spørsmål ved andre selskaper som hadde brukt Atlas (spørsmål 1). Syntes ikke svaret tilsa at de faktisk måtte hente første transje samme dagen.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Ikke søppel - aksje.

Søppel - aksjonærer.

4 Likes

Jeg sier at jeg ikke tror det er en 2 i 1 melding. Det hadde vært veldig overraskende. Men godt poeng ang. datoene og da konverteringskurs.

Mon ikke det var en del af dealen med Atlas? Ellers giver det jo ikke mening?

Men jeg er spændt på at se en opdatering på den “nye” TRVX organisation. Tænker der må komme ændringer i forhold til fremtidigt kompetencebehov?

1 Like

Da kunne han jo bare skrevet at ihht avtalen med Atlas så vil første transje hentes umiddelbart etter godkjenning på EOGF? Jeg har forstått avtalen som at det er en fleksibel finansiering og at det er helt opp til selskapet når transjene skal hentes. Det var også noe jeg følte jeg fikk bekreftet i svaret fra Lubor.