Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

« Om selskapet er så sikre på at pengene fra Kina kommer, hvorfor venter de ikke med emisjonen??? Pengene fra den avtalen tilsvarer nesten halve beløpet de fikk inn i emisjonen» For å snu litt på det, kanskje derfor de kjørte så liten emisjon?

3 Likes

:blush:

Onsdag denne uken presset investorer ekstra på for å komme seg ut av aksjen. De solgte til stadig lavere kurser og aksjen brøt ned gjennom det tidligere bunnpunktet på 6.30 kroner fra i sommer.

Et salgssignal ble med det utøst.

Teknisk analyse Targovax

Investtech

Aksjer med slike salgssignaler har, i følge Investtech-forskning, utviklet seg 2,7 prosentpoeng svakere enn andre aksjer på annualisert basis.

Volumbalansen i Targovax er klart negativ, et forhold som statistisk har vært fulgt av en mindreavkastning på 4,6 prosentpoeng annualisert.

Da aksjen i tillegg viser et sterkt negativt kortsiktig momentum, det er nesten 40 prosent ned til nærmeste støttenivå, og innsiderne har vært fraværende i hele år, er det kvantitativt nå ingen gode grunner til å eie aksjen.

Targovax presenterer rapporten for tredje kvartal den 5.november

3 Likes

Studien er vel en open-label trial og data er tilgjengelige for selskapet. De ble spurt om dette i sommer, men vurderingen til selskapet var at de ville vente. Så kan man spørre seg hvorfor???

1 Like

Jøsses! Ikke ofte man ser de skriver så direkte :sweat_smile::see_no_evil: har ikke fulgt med så mye i denne tråden i det siste, men dersom insiderne sitter på melanom-data og vet at de er gode så kan jeg ikke tenke meg at de har lov til å kjøpe aksjer i markedet?

2 Likes

9 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Jeg skal ikke ta på meg baissejobben, men for min del er det ingen gode grunner til å eie aksjen nå, og flere gode grunner til å eie aksjen senere i år. Med det mener jeg at teknisk er aksjen svak, og det å sitte inne i en biotekaksje på kvartalsrapporter uten forventede gode nyheter alltid er risikosport.

Men mot slutten av året når man nærmer seg melanomdata er det annerledes. Så ikke bruk min kortsiktige negativitet, som kan endres ved ny tekniske signaler, som noen grunn til å selge.

Det er alltid viktig som investor å være klar over egen investeringshorisont og strategi, og hva du selv legger vekt på. Hvis kortsiktig trading ikke er noe for deg, eller teknisk analyse ikke benyttes, så bør ikke en analyse slik som investtech skrev bety noe som helst.

For min del venter jeg på en grunn til å være kortsiktig optimist i aksjen. Det ser jeg ikke per i dag, men kanskje jeg hører det på kvartalsrapporten :slight_smile:

Og dere som er mer langsiktige bør jo ikke la dere påvirke av kortsiktig negativitet - det snur like fort opp igjen som det har snudd ned, på riktig nyhet.

6 Likes

kom over dene på e-24 å syntes d var greit å dele,sitter fortsatt med mine aksjer hær, og har vel ikke tenkt å selge med d første. :grimacing: :roll_eyes:

1 Like

Siste tids kursnedgang skyldes 1) emisjonsvarsel 2) nedgang etter emisjonen og 3) generell børsnedgang. Dette utgjør 30-40% og er et normalt mønster (1 + 2) for selskap i samme bransje. Å begrunne denne nedgangen med en TA-formasjon (øre-nese-hals … hehe) blir feil og etter min mening har TA lite å bidra med.

I selskap der det er fornuftig å bruke analyser bør uforutsette hendelser uansett trekkes ut og kommenteres noe Investtech ikke er kjent for å gjøre .

6 Likes

Skulle ikke selskapet holde en presentasjon i begynnelsen av november - hvor er den blitt av??

Vet ikke om det stemmer, men hvis det gjør det så har jeg en smått genial ide: vent til begynnelsen av november og se! :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl::rofl:

3 Likes

Q3
5.nov

1 Like

Targovax to present at the World Immunotherapy Congress

I dag kl 11:20

10 Likes

Move along there’s nothing to see here :stuck_out_tongue:

Spørs om det ikke er noen av de nye emi gutta som ser sin mulighet til å snitte ned til en hyggelig pris?

1 Like

Har selv benyttet denne muligheten godt :smiley:

1 Like

Fra dagens melding så ser det ut som om selskapet legger mer til rette for US investorer.

Jeg kan ikke huske å ha sett den amerikanske IR kontakten før ihvertfall.

16 Likes
10 Likes

Vi får håpe denne er valid i forhold til timeline. Wicklund snakket om des / jan for slipp av nye data, denne sier fortsatt desember :crossed_fingers:

4 Likes
  1. november og nyheter i morra. Mye dramatiske nyheter om dagen… :tangerine:

Satser på at targo er gode nyheter

2 Likes

Håper de avklarer følgende i morgen:

  1. Hva er forventningene til TG-dealen i Kina?
  2. Melanom og 18 mnd meso; before christmas som sist annonsert av ØS og i selskapspresentasjoner, eller kan det bli januar som Wicklund nevnte på Radium forrige uke?
  3. Hva er det som holder tilbake fremdriften i igangsettingen av trippelkombi i mesotheliom? Er det taktikkeri knyttet til melanom-tallene, eller er de i rute?
  4. De har snakket om avansert prat rundt TG-samarbeid i den vestlige verden, blant annet på HC-konferansen i september. Hva er de ute etter her?
  5. Victor nevnte på Radium at de jobber med en del betydelige forbedringer av pipen gjennom analyse av innhentet data. Han antydet vel at det skal komme en form for klinisk pipe i ny og forbedret drakt. Dette hørtes veldig spennende ut, og det hørtes ut som om Elisabeth var enig i det. Men hva ligger i det? De ville annonsere dette i markedet når ting var spikret. Kanskje fortsatt litt prematurt å få noe info rundt dette, men hadde gjerne fått noen drypp.
21 Likes