40% er ikke noe de bare kan bestemme seg for. Det kommer an på hva og hvor mye penger tilretteleggerene mener det er i markedet.
Emisjonen ble “flere ganger overtegnet”…
Det er fasitsvaret etterpå.
Kina-opsjonen tror jeg også henger i en meget tynn tråd uten at jeg har noen bastante holdepunkt for en slik påstand. Hvordan markedet eventuelt vil reagere på en slik melding er jeg derimot usikker på. Sånn på kort sikt. I et litt større perspektiv så tror jeg det vil være skadelig for selskapets omdømme i kapitalmarkedet neste gang det skal hentes penger basert på avtaler med milestones som ligger langt frem i tid. Jeg vil for min egen del ikke legge vekt på meldinger ala Zelluna eller IOVaxis dersom slike blir brukt for å bygge momentum i forkant av nye emisjoner. Det koker vel snart ned til “show me the money” som den eneste gangbare mynten.
På Q2 så forventet selskapet at opsjonen blir utløst
Now this option is pending an approval to start the clinical trial in China. That work is underway. Documentation is being filed with the Chinese authorities and pending an approval to go ahead. We anticipate that IOVaxis will exercise this option. Now due to the corona, COVID-19 situation, the lead times for regulatory feedback in China is and I think everywhere in the world is somewhat delayed, and that’s also what’s happened here, but things are progressing, and we expect a decision in the next months.
Dette er så tynne spekulasjoner at du kandkje burde holdt dem for deg selv.
Hallo?
Jeg er klar over det du viser til, men det er noen forhold her som skurrer i mine ører. Se f.eks på hjemmesiden til IOVaxis (http://www.iovaxistherap.com/About.aspx?ClassID=14) hvor det vises til to søknader for hhv IOVO3 og IOVO4. Om dette gjelder TG eller noe annet kan man ikke vite. Det refereres også til 2 søknader på LinkedIn-profilen til CEO i selskapet - 2 pending IND applications. Jeg gravde litt i dette via en ekstern ressurs i april/mai i år. Da fantes det ingen sport etter slike søknader hos NMPA i Kina. Jeg ble også fortalt at dersom man ikke mottar svar fra NMPA innen en relativ kort tidsfrist så kan studier som beskrevet i søknaden settes i gang. Så med hensyn til tiden som har gått - herunder hvor lenge det er vist til disse søknadene - så er det vel grunn til en smule skepsis inntil selskapet kan slå i hjel slike spekulasjoner med melding om utsettelse eller at opsjonen blir realisert.
Og det må da pinadø være lov å si hva man tror uten å bli halshugd av den grunn.
Setter pris på dine kritiske tanker @anon79663630 Forumet hadde hatt liten verdi dersom vi ikke har kritiske innspill.
Vi har jo hatt denne diskusjonen tidligere, og enn så lenge velger jeg å stole på hva selskapet uttaler😊
Burde uansett ikke være lenge til vi får svar.
Helt i orden det.
Men når du selv sier du ikke har holdepunkter for påstandene dine så blir jo det litt dumt
Ja, det er meningsløst med et diskusjonsforum der det ikke er høyde for andre meninger enn at kursen skal opp. Positive kommentarer har også en tendens til å bli bedre likt enn negative kommentarer, og forklaringen er vel at mange av de som følger en tråd er investert i selskapet som diskuteres, og dermed naturlig nok liker bedre kommentarer om at kursen skal opp.
Men både de som er negative og positive bør begrunne sine påstander, og når man presenterer tall og kursmål så bør man forklare hvordan man har regnet seg frem til disse tallene.
Følgende fra Investor6: “1 kr i kurs kommer når aksjonærene her inne innser at Targovax er et evigvarende forskningselskap og er så lut lei av årevis med emisjoner at de gir opp og selger”,
er i samme gate som “100 kr i kurs kommer når vi får melanomdataene”.
Så kan man diskutere om slike tynt begrunnede kursmål bør blir stående eller bør slettes. Jeg antar det ikke er mange som baserer sine handler på slike kommentarer, men de bidrar ikke til å høyne kvaliteten på informasjonen man finner på forumet.
Synes jeg var heldig med den. Fikk med meg alle omsatt på 5,91.
Som nevnt i min kommentar ovenfor, er det nok slik at negative kommentarer blir vurdert mer kritisk enn positive kommentarer. Det er lett å forstå hvorfor det er slik, og like lett å se at det er slik ved å telle antall “likes” under ulike kommentarer.
Så det er nok bare å innse at om man har en negativ/kritisk kommentar vedr selskapet som diskuteres, kreves det at man jobber litt mer med begrunnelse og dokumentasjon enn om man har en positiv kommentar. Samtidig må man som leser også passe på å ikke svelge rått alt av positive kommentarer som blir stående uimotsagt.
Investor6: Det ville vært interessant å få vite hvordan du har kommet frem til kursmålet på kr 1. Var det bare “tenk på et veldig lavt tall”, eller noe mer som gjorde at du landet på dette tallet?
Kan til en vis grad forstå at man tviler på kina opsjonen i og med at den ikke er innløst allerede. Videre så er det jo ett poeng at opsjonen varer i 360 dager. Fremdeles en god stund igjen. Hadde det vert sånn at de var sikre på at studien ble godkjent så hadde de jo ikke trengt å kjøpe en opsjon
Når det er sagt så er det jo viktig å huske på hva selskapet sa vedrørende TG og vestlig samarbeid. Dette ble gjentatt i podcast for 2 dager siden.
Side note: Folk må gjerne pøse på med negative kommenatrer. Jeg setter pris på de så lenge det er litt substans i innholdet og at det ikke er klipp og lim i det uendelige.
herlig radiumpodcast episode. Targovax er så tydelig på ballen og sin plan videre. Troen ytterligere styrket etter å ha hørt det siste fra de.
I så fall bør kursen til kr 0 og ikke kr 1. I tilfelle noen skulle lure: Nei, jeg tror ikke vi skal dit, da hadde jeg vært ute av TRVX for lenge siden.
Har heller ikke forstått hva man skal med en “lyttepost”. Jeg vil kalle det et lite lodd. Tror man ikke på at det er en viss sannsynlighet for at selskapet kommer til å tjene penger er det bedre å selge seg helt ut.
Selv om det er et særdeles surt klima for spekulasjoner her inne, så er det vel heller ikke umulig at IOVaxis må ha en partner som kan finansiere studier i Kina. Av det lille som finnes av opplysninger om selskapet - eller som jeg har klart å grave frem - så er det lite som tyder på at selskapet har finansielle muskler til å dra dette lasset alene. Så opsjonen kan også være betinget av andre forhold enn det regulatoriske.
På ballen nå TG på ballen nå!!
Og der henter Mirati inn 800 mill$ … til en kurs på $202!!
Umulig å konkurere fra OBX…
Er dette en direkte konkurrent, samme pasient gruppe? Spør av uvitenhet.
Det jeg ikke skjønner er når man ser konkurrenter prises så ekstremt mye høyere enn våre håpefulle på obx, burde ikke det gjøre de enda mer interessante siden de vil være billigere å kjøpe? Jeg prøver å forstå avtale tørken for norsk bio.
Du er ikke alene om det;)