Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Anbefaler å spandere litt tid på å høre på radforsk.podcasten fra i går! Mulig du får et annet perspektiv på selskapet!

2 Likes

Til Sougs forsvar da… (ja det er jeg som skriver dette :slight_smile: )
Så har han flere ganger uttalt at Trvx ikke er for småaksjonærer (les retail).

1 Like

Funcom ble solgt for knapper og glansbilder. Får virkelig håpe at Targovax ikke lider samme skjebne, men slik utviklingen har vært her, så blir jeg ikke overrasket hvis det skjer.

3 Likes

Jeg blir meget overrasket om styret godtar et ‘‘fille’’ bud på targo.

1 Like

Rådet kommer 4 år for sent. Har aldri hatt så mange som nå.
Ett råd til deg:Hør de siste minuttene av siste Radium 148.

2 Likes

Ja, dessverre det er litt av poenget. Aksjonærene i Funcom behandlet etter min mening ikke selskapet etter det potensialet det hadde. Derav salg for knapper og glansbilder som du peker på. Gjør vi det samme med Targovax?? NB! Satt godt lastet når budet kom i Funcom og håper jeg gjør det samme nå i Targovax!!

1 Like

Meanwhile :sweat_smile:

1 Like

Jeg frykter at emisjonen ble satt med bakgrunn i at de kommende data ikke er så bra som vi håper på. Imunresponsen er sikkert bra, men overlevelsen kan være bortimot den samme. Begynner også å få kalde føtter om det blir en utbetaling fra Kina eller ikke. Hadde selskapet følt seg trygge på dataene, kunne de lettet litt på sløret i sommer. Podcasten var bra den, men fortsatt lite penger som kommer inn til sel

1 Like

Jeg regner med at emisjonen ble satt i forbindelse med valget i USA, og at Covid-19 blusser opp igjen. Hadde det vært snakk om dårlige resultater, så hadde de tatt en 40% emisjon.

7 Likes

40% er ikke noe de bare kan bestemme seg for. Det kommer an på hva og hvor mye penger tilretteleggerene mener det er i markedet.

1 Like

Emisjonen ble “flere ganger overtegnet”…

Det er fasitsvaret etterpå.

1 Like

Kina-opsjonen tror jeg også henger i en meget tynn tråd uten at jeg har noen bastante holdepunkt for en slik påstand. Hvordan markedet eventuelt vil reagere på en slik melding er jeg derimot usikker på. Sånn på kort sikt. I et litt større perspektiv så tror jeg det vil være skadelig for selskapets omdømme i kapitalmarkedet neste gang det skal hentes penger basert på avtaler med milestones som ligger langt frem i tid. Jeg vil for min egen del ikke legge vekt på meldinger ala Zelluna eller IOVaxis dersom slike blir brukt for å bygge momentum i forkant av nye emisjoner. Det koker vel snart ned til “show me the money” som den eneste gangbare mynten.

1 Like

På Q2 så forventet selskapet at opsjonen blir utløst

Now this option is pending an approval to start the clinical trial in China. That work is underway. Documentation is being filed with the Chinese authorities and pending an approval to go ahead. We anticipate that IOVaxis will exercise this option. Now due to the corona, COVID-19 situation, the lead times for regulatory feedback in China is and I think everywhere in the world is somewhat delayed, and that’s also what’s happened here, but things are progressing, and we expect a decision in the next months.

12 Likes

Dette er så tynne spekulasjoner at du kandkje burde holdt dem for deg selv.

4 Likes

Hallo?:joy::joy::joy:

4 Likes

Jeg er klar over det du viser til, men det er noen forhold her som skurrer i mine ører. Se f.eks på hjemmesiden til IOVaxis (http://www.iovaxistherap.com/About.aspx?ClassID=14) hvor det vises til to søknader for hhv IOVO3 og IOVO4. Om dette gjelder TG eller noe annet kan man ikke vite. Det refereres også til 2 søknader på LinkedIn-profilen til CEO i selskapet - 2 pending IND applications. Jeg gravde litt i dette via en ekstern ressurs i april/mai i år. Da fantes det ingen sport etter slike søknader hos NMPA i Kina. Jeg ble også fortalt at dersom man ikke mottar svar fra NMPA innen en relativ kort tidsfrist så kan studier som beskrevet i søknaden settes i gang. Så med hensyn til tiden som har gått - herunder hvor lenge det er vist til disse søknadene - så er det vel grunn til en smule skepsis inntil selskapet kan slå i hjel slike spekulasjoner med melding om utsettelse eller at opsjonen blir realisert.

Og det må da pinadø være lov å si hva man tror uten å bli halshugd av den grunn.

11 Likes

Setter pris på dine kritiske tanker @RubenAyala Forumet hadde hatt liten verdi dersom vi ikke har kritiske innspill.

Vi har jo hatt denne diskusjonen tidligere, og enn så lenge velger jeg å stole på hva selskapet uttaler😊
Burde uansett ikke være lenge til vi får svar.

3 Likes

Helt i orden det.

Men når du selv sier du ikke har holdepunkter for påstandene dine så blir jo det litt dumt

Ja, det er meningsløst med et diskusjonsforum der det ikke er høyde for andre meninger enn at kursen skal opp. Positive kommentarer har også en tendens til å bli bedre likt enn negative kommentarer, og forklaringen er vel at mange av de som følger en tråd er investert i selskapet som diskuteres, og dermed naturlig nok liker bedre kommentarer om at kursen skal opp.

Men både de som er negative og positive bør begrunne sine påstander, og når man presenterer tall og kursmål så bør man forklare hvordan man har regnet seg frem til disse tallene.
Følgende fra Investor6: “1 kr i kurs kommer når aksjonærene her inne innser at Targovax er et evigvarende forskningselskap og er så lut lei av årevis med emisjoner at de gir opp og selger”,
er i samme gate som “100 kr i kurs kommer når vi får melanomdataene”.

Så kan man diskutere om slike tynt begrunnede kursmål bør blir stående eller bør slettes. Jeg antar det ikke er mange som baserer sine handler på slike kommentarer, men de bidrar ikke til å høyne kvaliteten på informasjonen man finner på forumet.

10 Likes