Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Enig med deg, ikke selge om vi kan unngå det,

Så klart, var bare litt humor fra min side. :sweat_smile:
Det er ikke et fotballag man støtter, i tykt og tynt, men egne penger som er investert og man vil skal vokse.
Tiden vil vise hvilke valg som er rett :slightly_smiling_face::+1:

Når ila helga var det de skulle presentere?

Søndag og mandag

1 Like

China Focus er i morgen:

4 Likes

I nov opprettholdt H.C. Wainwright ett kursmål på 19,-, veldig spent på hva/om de kommer med nytt kursmål nå i slutten på januar.

4 Likes

Det har jo absolutt skjedd en del positive ting siden sist de gjorde en rating. Vi bør jo ikke bli overrasket om en oppdatering vil ligge et godt stykke over kr 19,-.

Det er streng tatt kun TG oppdateringen som har skjedd siden sist. Kommende utlesning og finansiell vei videre blir nok avgjørende, sånn sett kan en oppdatering også ligge et godt stykke under 19… Men ja, potensiell oppside kan være massiv. Særlig fra DNB som nå må prise inn TG igjen…

2 Likes

Kommer denne ratingen i slutten av januar så får de forhåpentligvis med seg utlesningen.

1 Like

Vi nærmer oss stadig dataslipp - hørte gjennom radium episode 106 nok en gang nettopp. Soug er veldig tydelig på at de skal få en partner på en trippel-combo studie på Mesotheliom.

Det som derimot ikke kom tydelig frem var hva partner skal bidra med utover checkpointhemmer. Er det noe targovax trenger om dagen er det cash. Siste året er det meldt 2 avtaler som KAN gi cash (zelluna og Kina-avtalen). Pengene her er dog «down the line». Mtp burnraten til selskapet så trengs det ikke veldig mye cash for å holde det gående i flere år, men det bør komme noe raskt om vi skal unnngå emisjon.

Videre var ikke Soug veldig tydelig på hva et godt resultat i denne avlesningen er. Han sa vel noe ala «…er vi fornøyd med resultatene får vi nok med BP på en ny studie».

  1. Er det noen som har oversikt over hva er godt resultat i avlesningen vil være?

  2. Selskapet har undersøkt med key-opinion-leaders og regulatoriske myndigheter hvordan studien bør se ut og har kartlagt studiesteder og eventuelle BP de ønsker å samarbeide med. Er denne «langtidsplanleggingen» en indikator på at de får mer enn bare medisin i en eventuell partneravtale?

Skulle de være nødt til å kjøre en emisjon vil ikke dagens kurs holde til at de kan sette igang en trippelkombostudie og samtidig fortsette dagens burnrate. Ekstremt spennende tider!

7 Likes

Q2 Soug:
"so, if you look at the deals that is being done in the virus space in general, it seems to be a lot of deals, a lot of interest in early stage viruses. For us, that is also true, and we are talking to several potential collaborators on developing that platform, and there are also some potential in-licensing discussions on the new viruses. Obviously, that does not mean that I am guiding that there is going to be an out-licensing on the viruses, but there is interest, and we are working in that direction as well. And of course, it would be very interesting for us, to have a solid partner to help us developing this part of the platform, we would welcome that. "

For å bygge videre på dette.(oversatt etter beste evne, kvalitetssikre det gjerne) fra ca 29/30 min :
Igjen Soug:
“Going back to what Torbjørn said about Checkpoint inhibitors and the need to re-activate patients that are refractory to Checkpoint inhibitor, and in order to expand Checkpoint inhibitors into other indications. Is that people are seeing that viruses can actually play this role. And there is data supporting that virus can play this role. And when Big Pharma start thinking about ways to attack this possibility, or this problem, many at them look at early stage viruses, because, they can off course in-license something late, but many of them also want to get hold to something earlier so they can do the development themselves. So, it is actually a strong interest in early stage viruses. “

… Man skal med andre ord ikke se bort ifra at den såkalte «Major Corporation» som har vist interesse i å delta i ny Mesotheliom studie, også ønsker å utvikle de nye virusene vi har i utvikling med doble transgener, særlig om man leser siste setning: And of course, it would be very interesting for us, to have a solid partner to help us developing this part of the platform, we would welcome that. ". Det ser generelt ut til at det er og blir en kamp fra BP og CPI selskapene om å tilegne seg teknologi som komplementerer med dems produkter, der riktig immunaktivering/ immunaktivatorer som Onkolytiske virus kan bli en viktig del av «puslespillet», særlig for CPI leverandørene. Derfor blir nok immunaktivering en viktig parameter å se på i Mesotheliom studien for en potensiell partner også.

13 Likes

Her er jo litt uenig med deg. 30% utvanning på feks 10kr vil jo 200 millioner kroner i kassen. Ved nytttår hadde de ca 70 millioner igjen, og pluss de 30 millionene fra den kinesiske partneren, så er de da oppe i 300 millioner kroner.
Det skulle jo rekke en 2-3 år.

Så gjenstår der jo å se hva partner vil innebære, cash, spons eller kanskje det rett og slett ender med oppkjøp?

Så lenge virus+chemo er bedre enn chemo, så er jo det bra. Det er jo det som er fint med randomiserte studier, du trenger ikke et predefinert mål.

Ellers er jo det som Cinvest sier, god immunaktivering, som vil være svært positivt og viktig, fordi immunaktivering og immunrespons er forbundet med økt effekt av CPI.

Som jeg har nevnt før, økning i pro-innflammatoriske cytokiner er forbundet med økt effekt av CPI. Og vaksinering med Oncos har gitt økning av dette i 100% av mesothelioma pasientene så langt.

Jeg har lagt ut dette bildet en del ganger før, men siden det er mange nye som stikker innom her så kan det være greit å fiske frem igjen.

11 Likes

30 mill er vel om dette reliserest ila ett år, ikke up front.

Ang resultat så var vel over 25% nevnt, 33% som supert?

Vil jo tro at trvx har gode kort å spille på, når det gjelder veien videre og kombo med CPI + chemo. Keytruda alene var ikke godt nok, mye av grunnen til at jeg tror nettopp Merck er major corp (spekulativt), men om TRVX har flere å velge mellom, så må BP hoste opp med noe mer for å ta dette videre (up front $ f.eks) som også kan forklare hvorfor trvx nå tar en ultra high risk ved å satse på gode data med kun 5 mnd cash igjen… Når Soug nevner at de kanskje ikke trenger så mange pasienter for godkjenning så kan vi se hva Novocure fikk til i samme indikasjon i sommer. De fikk godkjent sitt device med kun 80 pasienter, tross massiv skeptisme i medier…

3 Likes

Edison hadde vel et kursmål på 37 og senket det til 19 etter all uklarheten rundt TG.

1 Like

Her forutsetter du at emisjonskurs settes til 10kr. Og det ble den jo ikke sist :sweat_smile: Og skal du betale studien selv forsvinner storedeler av de pengene, ergo har man ikke penger til 2-3 års drift. Selskapet burner 100 mill i året allerede med ferdigrekrutterte studier…

Går de videre med meso, så gjør de det med partner. Såpass må vi forvente etter alle disse direkte utsagnene… flopper meso, er det heller ikke noe kost, kun melanoma (trolig ferdig rekrutert) og peritoneal (sponset)

7 Likes

Aka sotio studiet:

Jo, for melanoma. :slight_smile: I meso må man først sammenligne oncos+chemo vs placebo, deretter evnt historisk data (ORR, PFS,OS++), oncos+chemo 1L/ 2/3L vs chemo 1L, 2L/3L…

4 Likes

Hehe :stuck_out_tongue_winking_eye:
Det lørdag, jeg blander litt :sweat_smile: