Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg er vel svak optimist mtp på data, vanskelig indikasjon dette her.

Men støtter meg på prekliniske data, ser jo ut som det er noe å hente med virus+chemo comboen. Hvis dette er overførbart til mennesker, så skal vi nærmere 30.

Men som Per Walday så fint sa det i en podcast, hvis målet var å kurere kreft i mus, så hadde kreftgåten vært løst for lenge siden;)

7 Likes

Nå i Januar kommer data fra 31 randomiserte pasienter i mesotheliom. Det skjer med andre ord mye spennende i TRVX og de neste 0-6 mnd tror jeg vi aksjonærene vil kunne høste av de siste års investeringer.

1 Like

Er det ikke 24? 10 med mono og 14 med combo?

image

En kan jo gjøre seg noen tanker om hvorfor Upfront betaling er så lav på TG avtalen…
Personlig tenker at ledelsen her øyner en enorm avkastning, om/når TG blir tatt til markedet om noen år!
Og at de derfor ville ha høy royalties % , og ikke høy Upfront betaling og lave Royalties!

If exercised, the total potential development and commercial milestones for the TG01/02 license may reach up to USD 100 million, plus tiered royalties on net sales up to mid double digits

Min tolkning/synsing av hva de sier her er opptil ca 30% i Royalties! Det er bra høyt, og med ett stort marked i Asia kan dette virkelig bli en pengemaskin … på sikt :blush: Og dette er kun Asia da!

Kursen har gått fra rundt 9kr til litt over 10Kr på dette…
Altså priser markedet dette til 70millioner ish i økning av MCAP… Foreløpig! Skal jo også sies at vi var oppi 9,7kr før dette intradag…
Tror nok det skal endre seg fremover…

Kommer sikkert oppdaterte analyser etter vi har fått data her vil jeg tro! Da skal man prise inn litt TG igjen også … Som de fleste trodde var død :wink:
Blir data bra så tenker jeg vi er happy alle mann !!

Samtidig så kan man jo tenke litt over hvorfor de har valgt en såpass baktung avtale på TG, med lite penger upfront …
Er det noe de trenger så er det jo penger kjapt!

Tror vi får svaret på det når data foreligger :wink:

God helg!

7 Likes

6 pasienter i safety lead in + 14.

Men de var vel ikke randomisert?

De ble behandlet med det samme regime, som de 14 siste!

Joda, men sier oss ikke all verden uten en kontrollarm med så få pasienter og en miks mellom 1L, 2L og 3L.

Det er jo 11 i kontrollarmen. Sikkert nok, til å få en indikasjon på at det er noe som virker!

Ja, altså bekrefter det prekliniske forsøk og viser til lengre OS, så buller aksjen til 30, bannabein.

Two end-stage MPM patients were included in Targovax’s Phase I basket trial testing ONCOS-102 as a single agent, with PROMISING results. Both of these patients showed immune activation, both systemically and at the lesional level, indicating that ONCOS-102 can turn “cold” MPM tumors “hot” (Ranki et al. 2016). Strikingly, one of the patients had a 47% reduction in tumor volume 6 WEEKS AFTER completing the trial and went on to live for 18 months, far longer than expected

6 Likes

Denne var vel 100% på de 6 første. Har stor tro på at opp mot 90% immunaktivering gjenspeiles i resterende 14. Ikke det største antallet, så får se hva som skjer med PFS /ORR. Dagdrømmer derfor om en CR, men det kan man ikke forvente i denne indikasjonen dog vil det virkelig være sensjasjonelt!

3 Likes

Samme her, men ingen forventning. Ser vi bedre OS så er det bull nok for meg, da sier jeg 20-30 here we come.

Base caset mitt er dog 90% immunaktivering og spons av CPI basert på de dataene. Tror det vil gi en kurs mellom 12-20, alt ettersom.

1 Like

Men enig, det er et veldig godt tegn at Oncos som monoterapi kan gi såpass god effekt! :ok_hand:

1 Like

Jupp. Det jeg er mest spent på er selvsagt finansieringen videre. Var som flere her selvsagt ikke fornøyd med prosessen sist, så er veldig spent og forventningsfull til hva og hvordan de gjør ting videre. Den optimismen de har vist den siste tiden tror og håper jeg ikke kun var knyttet til denne TG avtalen…

3 Likes

Now our more immediate future is going to pivot around mesothelioma. Just to remind you, mesothelioma is an interesting indication to us because we have some good data in our Phase I. We have a mesothelioma trial ongoing. We have orphan drug designation, both in Europe and the U.S., which gives us 10, respectively, 7 years market exclusivity, and probably also an opportunity to get favorable treatment by regulatory authorities. The competition that we face in this indication is not strong. We seem to be maybe not the only virus, but the only virus with any data at this point. So we don’t – there doesn’t seem to be any competition from any other viruses.

Today, this is not a checkpoint inhibitor indication. But as Torbjørn mentioned, the big promise of oncolytic viruses and ONCOS-102 is in combination with checkpoint inhibitors. And checkpoint inhibitors are starting to come in now. In the U.S., it’s being used in second line. So we see that if this data is good that we have on our current ongoing mesothelioma trial, the next trial will be in combination with the checkpoint inhibitor. So we welcome checkpoint inhibitors in. We think that’s goods for it – we think that’s good for us.

The trial, which is fully enrolled at the moment, it looks like this. It has 20 patients in the experimental arm. They are on, I guess, both ONCOS-102 and the standard of care, which is chemotherapy, and there are 11 patients in a controlled arm that only get chemotherapy.

20+11=31

7 Likes

Svaret kommer uansett snart! :grin:

1 Like

Sykt spent!!

Ettersom ingen vet med sikkerhet når meldingen treffer markedet og innholdet kan innholdet svært kursdrivende info, måtte jeg bare øke posisjonen min i løpet av dagen. (Men har tatt høyde for at her fortsatt er risiko)

Det snakkes om en ny Algeta. Gjorde greie penger på Algeta, men kun lommerusk i forhold til hva det kunne blitt hadde jeg satt stille i båten.
I tilfellet TRVX ønsker jeg å få med meg hele løpet.

11 Likes