En kan jo gjøre seg noen tanker om hvorfor Upfront betaling er så lav på TG avtalen…
Personlig tenker at ledelsen her øyner en enorm avkastning, om/når TG blir tatt til markedet om noen år!
Og at de derfor ville ha høy royalties % , og ikke høy Upfront betaling og lave Royalties!
If exercised, the total potential development and commercial milestones for the TG01/02 license may reach up to USD 100 million, plus tiered royalties on net sales up to mid double digits
Min tolkning/synsing av hva de sier her er opptil ca 30% i Royalties! Det er bra høyt, og med ett stort marked i Asia kan dette virkelig bli en pengemaskin … på sikt Og dette er kun Asia da!
Kursen har gått fra rundt 9kr til litt over 10Kr på dette…
Altså priser markedet dette til 70millioner ish i økning av MCAP… Foreløpig! Skal jo også sies at vi var oppi 9,7kr før dette intradag…
Tror nok det skal endre seg fremover…
Kommer sikkert oppdaterte analyser etter vi har fått data her vil jeg tro! Da skal man prise inn litt TG igjen også … Som de fleste trodde var død
Blir data bra så tenker jeg vi er happy alle mann !!
Samtidig så kan man jo tenke litt over hvorfor de har valgt en såpass baktung avtale på TG, med lite penger upfront …
Er det noe de trenger så er det jo penger kjapt!
Tror vi får svaret på det når data foreligger
God helg!