Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Dette er ikke Targovax herre over.

1 Like

Har ikke de fått inn dataene og jobber med å ferdigstille og analysere dem? Kanskje noen kan jobbe litt overtid? :wink:

Aner ikke.

Alt vi vet er at de slipper data i januar.

2 Likes

Det er PI som tolker data og setter det sammen . Tror ikke Targovax er direkte involvert. Dette er for å kvalitetsstemple studiene. Det er min forståelse av kliniske studier iallefall

3 Likes

Ser ut for at robotene er satt til lading, fullstendig volumtørke fra hva vi har vært vant med den siste tiden.

Nå spørs det vel hvorvidt de dataene som er ventet har noen direkte sammenheng med hva som skal presenteres. Er det lagt ut noen poster over presentasjonen ?

Dette skal ikke presenteres på en konferanse

Noen strøtanker om vaksine og immunterapi følger.

“Vaksine” på vanlig norsk betyr: Sprøyte som setter kroppen i stand til å lage antistoffer så man ikke blir syk, f.eks. influensavaksine. Slik sett er ikke TG en vaksine, men en behandling (som de sier selv, en immunterapi). Denne litt grundigere definisjon av “vaccine” på engelsk forklarer mer:

“a substance used to stimulate the production of antibodies and provide immunity against one or several diseases”

Immunitet betyr at man får motstandskraft mot sykdommen, ikke at det blir umulig å få sykdommen: “Immunity is the ability of an organism to resist a particular infection or toxin by the action of specific antibodies or sensitized white blood cells”.

I motsetning er HPV-vaksinen en vaksine som gir motstandskraft mot et virus. Dette viruset kan forårsake en infeksjon som kan føre til kreft. Altså gir vaksinen motstandskraft mot selve årsaken, før den blir et problem i kroppen. En parallell mtp mesoteliom, feks, ville vært en vaksine som ga motstandsdyktighet mot asbest, røyking og/eller stråling.

Skal jeg spekulere (helt ukvalifisert) ville kanskje risikoen med en “vanlig” vaksine mot kreft være at kroppen kunne gå i “overdrive” og forårsake autoimmun sykdom hos mennesker som ellers ville forblitt friske.

En annen risiko (dessverre) er at man kan tjene mere penger på å behandle syke enn å selge vaksiner.

2 Likes

Tak for interessant svar.

Min tanke var, at kroppen allerede er i stand til at genkende enkelte mutationer (dvs. begyndende kræft) og at det autoimmune forsvars evne til at genkende flere former for kræft kunne forbedres betydeligt, ganske som man gør med HPV, ved at eksponere kroppen for signalstofferne.

Men jeg ser også risikoen for at kroppen reagerer negativt på disse signalstoffer, en risiko man som patient må vælge at tage, uagtet at TG generelt er uden såkaldte “adverse effects” (AE).

En KRAS vaksine “lyser” kreften så immunforsvaret blir i stand til å se at dette ikke er kroppens egne celler (som jo kreft er). Videre kan vi jo ikke skifte navn på TargoVax så enkelt :slight_smile:

1 Like

Nantong’s IOVaxis Signs $103 Million Deal for RAS Cancer Vaccines

http://www.chinabiotoday.com/articles/iovaxis-103-million-ras

8 Likes

Er ikke noen her som tilfeldigvis har tilgang til denne?

https://www.nature.com/articles/s41587-019-0382-x

Kan vel leses på de fleste universitets bibliotek.

China!

3 Likes

Eneste jeg er bittelitt bekymra for er at de har ett litt “laxed” forhold til patenter.

Og en viss grad av penger over lik holdning:

Og, ja, jeg har bodd i Kina (ShenZhen) i to år.

3 Likes

Det er min opfattelse, at dét vi ser i kursudviklingen er et heftigt bullflag under opbygning; tight range og faldende volumen … er næste melding stærk, så siger det smæk.

3 Likes

Og vice versa :wink:

Men HVIS det viser seg at virus armen er bedre enn chemo armen, da smeller den opp som faen! Da tror jeg ikke du ser motstand før 20kr.

4 Likes

Jeg oppfatter dagen i dag som en periode for akkumulering, så det er det jeg gjør. Øker til et antall jeg aldri hadde trodd jeg skulle ha i en binær aksje… :scream:

1 Like

Velkommen i klubben, men vær opmærksom på at flere af os står forrest @ 10,02 - 10,08 :slight_smile: (ikke fordi jeg mangler aktier, men … det føles som en gylden mulighed efter den seneste melding). Jeg ser også at den seneste melding, der effektivt binder selskabet sammen med asien, nemt kan medføre at udlandske aktører begynder at vise interesse for aktien.

Det er måske allerede dét vi aner i markedet … man må ikke undervurdere risikovilligheden hos kinesiske investorer.

5 Likes

Aksjen er mindre binær nå en den var før TG nyheten.

3 Likes

Det mange grunner til å være optimistiske med tanke på Targovax fremtid. Mange ser på Targo som det nye Algeta og enkelte mener Targo i tillegg har et enda større potensiale. Vi er nå snart halvveis inn i januar og er sterk i troen på at det kommer til å skje noe positivt. :rocket:

9 Likes

Og mindre binær nå enn den var før melanomadata

3 Likes