Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Så ca det samme som du sa om Nano ganske lenge? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Vært moro om Targovax hadde fått en god partneravtale eller oppkjøp da :slightly_smiling_face:

Ja, korrekt det. Men så var det en italiensk CEO som ikke var helt redelig, så da valgte jeg å gå ut av NANO, dog med en særdeles god gevinst. Og enn så lenge har ikke NANO kursen vært i nærheten av det kursnivået jeg forlot den på. Så den avgjørelsen angrer jeg ikke på, i motsetning til Algeta.

Hadde jeg valgt å sitte stille i båten i tilfellet NANO, så ville formuen min vært betydelig mindre i dag, og frustrasjonen langt større.

Så får vi se hva som skjer intilfellet TRVX, men mye tyder på at dette kan bli nok en suksesshistorie.

1 Like

With $3.4 billion in the pot for new investments, Blackstone is positioned to place a series of bets of that size and larger, enabling it to help out biotechs that fly solo deep into the clinic and Big Pharma companies that have more assets than they can manage.

Please Please Blackstone, look at me look at me!

4 Likes

Kjøpte selv litt NANO på 36 en god stund før de kom på børs, fulgte aldri med siden liten handel og svært få som viste hva det var. Lempet dem i skuffen da de dundret nedover til rundt 12, og tenkte at jeg muligens burde bruke anledningen til og fylle på litt, som sagt som gjort. Kjøpte litt og litt på vei opp til 24 og solgte rukla på 113,50. Såvidt jeg husker var også Londonmannen med i den såkalte lenkegjengen :blush::blush:

Det viser seg gang på gang, med disse aksjene at de hopper og spretter etter dagsformen. NANO spratt type 19% bare det var meldt om fint vær i Oslo. Opplevde mye det samme i PCIB like etter NANO da de spratt i taket, så pharma er super high risk, men veldig morro så lenge en ikke sitter med for store posisjoner.

Så skal bli artig og følge Vaxen videre, har tradet en del i aksjen, men sitter nok kong med de jeg har i skuffen :blush::blush:

1 Like

Joda, lenkegjengen ble et begrep. Men en slik lenke er aldri sterkere enn den som har den på. Og uansett om man har de beste intensjoner om å bli sittende investert i et selskap langsiktig, så vet man intet om hvordan fremtiden vil bli. Og skal man tjene penger i dette markedet kan man ikke la uttalelser fra fortiden få lov til å være styrende når forutsetningene endres fullstendig. Da må det handles!

Derfor må man opptre individuelt i aksjemarkedet, ikke i flokk eller i en «lenkegjeng.» Samtidig må man være voksen nok til å ta det fulle og hele ansvar for egne handlinger, enten de fører til tap eller gevinst, og holde seg for god til å skylde på andre individer man har lyttet til. For beslutningen om kjøp eller salg er det kun du som gjør.

Blir spennende å se hvordan utviklingen i TRVX blir.

1 Like

Meh… den gang da… her snakkes det mer om relaterte konkurrenter i samme sektor som blir plukket opp en etter en… blir det gode resultater i januar er det ikke snakk om hvis man får en deal (lisensiering/partner/salg), men når…

6 Likes

Ja,

Her er det ingen betingelser annet enn at dataene skal leses ut.

3 Likes

Enig i det. Og såvidt jeg har skjønt så ligger TRVX langt fremme i køen av potensielle oppkjøpskandidater.

Ja, se også på Mirati ang en viss prisindikasjon.

http://www.mirati.com/pipeline/

Det er en av grunnene til at jeg aldri sitter særlig lenge i en aksje, er fornøyd med noen kroner her og noen kroner der, og tar tap når det passer seg. På slike anonyme forum som dette kan det være greit og kikke innom av og til for og se hvordan stemningen er, men alle aksjer har stort sett en eller flere skribenter som flokken samler seg rundt, kanskje også en skribent som med flere nick som diskuterer med seg selv. Men selvfølgelig, mye kunnskap som deles og mye nyttig / unyttig info, samt at en kan få svar på det en luter på :blush:

1 Like

Mulig jeg er den eneste her på tråden som ikke ønsker salg (spørs sum)…

Skru tiden hele 3 uker tilbake. Prekliniske Turnstone med sitt virus RIVAL-01 som aldri( ! ) har blitt testet i mennesker lander en deal med Takeda:120m$ upfront + milestones til 900m$ itilegg + 50/50 split av fremtidig kost og fortjeneste globalt… jeg ville valgt dette fremfor et salg på f.eks 8mrd nok any day…

Enig med deg, ikke selge om vi kan unngå det,

Så klart, var bare litt humor fra min side. :sweat_smile:
Det er ikke et fotballag man støtter, i tykt og tynt, men egne penger som er investert og man vil skal vokse.
Tiden vil vise hvilke valg som er rett :slightly_smiling_face::+1:

Når ila helga var det de skulle presentere?

Søndag og mandag

1 Like

China Focus er i morgen:

4 Likes

I nov opprettholdt H.C. Wainwright ett kursmål på 19,-, veldig spent på hva/om de kommer med nytt kursmål nå i slutten på januar.

4 Likes

Det har jo absolutt skjedd en del positive ting siden sist de gjorde en rating. Vi bør jo ikke bli overrasket om en oppdatering vil ligge et godt stykke over kr 19,-.

Det er streng tatt kun TG oppdateringen som har skjedd siden sist. Kommende utlesning og finansiell vei videre blir nok avgjørende, sånn sett kan en oppdatering også ligge et godt stykke under 19… Men ja, potensiell oppside kan være massiv. Særlig fra DNB som nå må prise inn TG igjen…

2 Likes

Kommer denne ratingen i slutten av januar så får de forhåpentligvis med seg utlesningen.

1 Like