Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

La det være helt klart. Mesothelioma er ingen lett diagnose. Den er av de vanskeligste hvor lite fremskritt er gjort i løpet av de siste mange årene. Trvx kan endre dette. Ikke minst sammen med CPI. Og det er målet. Studiet som nå er gjort bør gi optimisme i et samarbeid Oncos og CPI. Og det er akkurat der vi ønsker å være på nåværende tidspunkt.

6 Likes

Først må jeg bare si gratulerer til alle Targovax-aksjonærer for en flott melding på mesotheliom -studiet.
Og selv om jeg ikke er, eller har vært Targovax-aksjonær, har jeg lenge vært positiv til ONCOS og spesielt positiv til mesotheliom-studie. Så annet enn å glede seg på Targovax-aksjonærene sine vegne er det selvsagt tilfredsstillende å treffe på denne.

Jonas Einarsson har jo beskrevet mesotheliom-studiet som “make it or break it”, eg har vært enig i han med det, og dagens melding er etter min vurdering “make it”, med god margin.

Det er flere resultater som er positivt, og interessante her.

Men aller først det åpenbare, det er tross alt et randomisert studie, og selv om det kan være tilfeldigheter den ene eller andre veien i et lite studie, så er ikke 30 pasienter såå lite heller, og det randomiseringen sørger for at det er ganske åpenbart at en PFS på 8,4 mnd er lovende sammenlignet med 6,8 mnd, og for første linjen er jo faktisk 8,9 mnd vs 6,8.
Det er klinisk relevant !

Og det er også viktig å bite seg merke i at pasientene på 2. linje i kontroll-gruppen trolig var “uforskammet friske”, med ORR på 60%, mens de var 11% i eksperimentell-gruppen.

Det er rett og slett ikke utenkelig at dataene ville fremstått som vesentlig bedre og det var en “normal” populasjon i kontroll-gruppen på 2.linje.

Selskapet sier at dataene ikke er modnet helt, og det er gjelder sikker kontrollgruppe som eksperimentell-gruppe, men potensialet i eksperimentell-gruppen er ganske så sikkert mye bedre i eksperimentell-gruppen enn i kontroll-gruppen.
Mao, jeg vil anta at dataene vil forbedre seg over tid i favør ONCOS.

Kan ikke tenke meg annet enn at det er svært gode kort Targovax har på hånden nå, og at dette må jo være interessant for BP som er interessert i onkolytiske virus.

Når de i meldingen sier “Discussions ongoing with a prospective pharma collaboration partner to move forward with a checkpoint inhibitor combination study” så er det vanskelig å si om det betyr penger på bordet umiddelbart eller avtale, men tror riktig fokus nå er at dette kan ha gode sjanser for å faktisk lykkes i klinikk, dvs ende opp med en markedsføringstillatelse. Det ultimate målet for et hvert biotek.
Og for meg ser et pivotal studie med en CPI ut som det neste logiske steget.

Uansett hvordan markedet reagerer i morgen ser jeg ingen grunn til at noen bør ta gevinst nå, om det skulle være 10%, 50%, eller noe helt annet.

74 Likes

Det beste med dagens melding er slide 5.

Om man klarer å ha slide 11 fra presentasjonen datert 12.01.2020 i minne samtidig så skjønner man alt så mye bedre. Det er ikke vanskelig å forstå at man går for 1L og CPI med tanke på hva vi vet fra før.

Edit: Her rydder man vei slik at CPI kan får gjort den jobben den gjør best. Vi har en grei formening om hvordan Keytruda fungerte i melanom.

29 Likes

Takk for god oppsummering og et meget oppmuntrende innlegg Snoeffelen, og ja, endelig har vi en bevegelse i TRVX også.

6 Likes

Fan, da må jeg kjøpe meg inn her også :laughing::laughing::laughing:

11 Likes

Du kan få kjøpe de jeg kjøpte i dag for 20-ish imorra :grin:
Hvis det ikke dukker opp mer godt nytt da :money_mouth_face::stuck_out_tongue:

6 Likes

Jeg hater runde bursdager men grunnen til at jeg ikke har anledning til å poste her er at jeg fyller 40 i morgen 22 januar.

Tusen takk til Targovax for det som ser ut til å bli tidenes bursdagsgave :partying_face:

19 Likes

Det må du nesten feire med en jordbærtærte!

3 Likes

Sannsynligvis direkte overførbart til melanomastudien.Her kan vel noe bli kurert…Får håpe vi får noen drypp her i morgen.Klarer vel ikke se at Targovax er lenge på norske hender…

1 Like

Ramsess Gratulerer med dagen

4 Likes

January 21, 2020
ONCOS-102 mesothelioma phase I/II early data

2 Likes

Husk folkens. Mesteparten av verdien i Targovax ligger enda i melanomaindikasjonen hvor vi får resultater i løpet av 1H. Vurder dine handlinger nøye de neste ukene mens Targovax forhandler “at a fairly late stage” med big pharma.

Lovende resultater, og det at de velger å gå videre i 1L Mesothelioma gjør at man som investor må ta høyde for den indikasjonen også når man regner på selskapet:

Jeg er selvfølgelig ikke noen fasit, men i mine øyne burde market cap snarlig doble seg, og belegget for det (etter beste evne) har jeg lagt ut på insidertråden. Selv en dobling er fortsatt billig, alt tatt i betraktning.

Å være insider på TekInvestor gir mulighet til å

• diskutere selskapene enda bredere i tråder med innlegg forfatteren har brukt litt tid på,
  • man kan diskutere aksjemarkedet live i ett eget chatterom. Dette er veldig verdifullt.
  • opprette egen portefølje for å holde styr på all gevinsten Targovax gir i løpet av det neste halve året
  • få tilgang til aksjonærlister over topp 50 i alle de norske kreft-biotekselskapene.

Snakk med @pdx om hvordan du blir insider, hvis du lurer. Det finnes en 7 dagers prøveperiode.

11 Likes

Finansavisen: Targovax melder om positive studier

8 Likes

Det Fornybar sier!:ok_hand:

Targovax har per i dag laveste mcap av alle bioteks på OB, ca 640 millioner.
Så med den forutsetningen til grunn kan aksjen fint gå 200% på kort tid og fortsatt være «billig» kontra annen norsk biotek.

6 Likes

Sitt rolig og vent. God gammeldags strategi som virker.

3 Likes

Veldig spent på markedets reaksjon i dag og fremover.

Vil bli skuffet om vi ikkje får en viss reprising til 15 med det første.

DNB med nytt kursmål, fra 7,- til 19,- Hele analysen ligger nå på insider delen.

11 Likes

Noen som vil oppdatere tråden med det som blir nevnt på møtet i dag?

insider delen ? hvor?

https://beta.tekinvestor.no/t/targovax-insidertrad-trvx/8649/107