Nei, det gjorde de ikke.
Men de utelukket ikke andre finansieringsmodeller
Nei, det gjorde de ikke.
Men de utelukket ikke andre finansieringsmodeller
Mulig jeg tolket denne fra @aborum feil : Ledensen guider ikke emission; der er snak om forskellige muligheder og der er tydeligvis mulighed for indhentning af kapital via BP.
Oslo (TDN Direkt): Tirsdag meldte Targovax om lovende data fra studien i mesoteliom og opplyste samtidig om pågående diskusjoner med en “big pharma-partner” for mulig samarbeid om en kombinasjonsstudie med sjekkpunkthemmere.
Targovax har tidligere uttalt at de er i samtaler med store aktører om studie i mesoteliom (TDN artikkel 22.08.19).
-Det som er vanlig for selskaper som oss er å være i samtaler med flere selskaper, men det vi meldte i går er at vi har kommet ganske langt med en spesiell partner, og langt nok til at vi er komfortable om å snakke høyt om det, sier administrerende direktør Øystein Soug til TDN Direkt onsdag.
Targovax holdt onsdag en investorkonferanse og under denne uttalte Soug at de “innen rimelig tid” venter en avklaring på samarbeidet. Soug sier at de med den potensielle partneren har blitt enige om designet på det neste studiet og en potensiell avtale vil innebære at big pharma-selskapet bidrar med gratis sjekkpunkthemmere i studien.
Uten inntekter ligger det i forretningsmodellen til et bioteknologiselskap at man må finansiere seg eksternt av og til. Targovax vil ikke guide på fremtidig finansiering.
Targovax fikk et driftsresultat på -27 millioner kroner i tredje kvartal 2019 og ved utgangen av tredje kvartal hadde selskapet 104 millioner kroner på bok. Targovax gjennomførte en emisjon i slutten av mars 2019 der de hentet inn rundt 74 millioner kroner.
Jeg anser det som svært sannsynlig at de kommer til å kjøre en emisjon i løpet av rimelig kort tid. Selv om de etterhvert skulle få en cash up front avtale med BP, vil de neppe gå alt for mye lengre med bånnskrapt kasse. MEN. Jeg ser ikke problematikken med en slik emisjon. De har innfridd så det holder på alle fronter. Med litt bedre avklart finansiell situasjon så vil de også stå sterkere ved en avtale.
Når det er sagt, så håper jeg de avventer til kursen eventuelt har stabilisert seg på et høyere nivå, slik at de unngår tilsvarende dårlig timing som ved forrige emisjon. Ikke veldig aksjonærvennlig å gi slike monsterrabatter. I tillegg håper jeg meso-dataene bidrar til å dra inn flere langsiktige investorer.
DNB flytter LOA fra 10 til 20%. Dobbling av kursmål, er jo så bull som DNB sine analytikere trolig har lov til å foreslå, så det er jo positivt. Selv om gårdsdagens melding i mine og flere andres øyne her inne trolig flytter LOA nærmere 40%.
Altså, hvis de har sittet i forhandlinger med BP siden jul, så må de da ha snakket om noe mer enn bare sponsing av CPI? Kan ikke skjønne at det skulle ta så lang tid hvis det er snakk om å bare få de til å stille med en CPI. #småttforvirra.
Nei, de guider jo selvfølgelig ikke en emisjon, men det betyr ikke at det ikke blir gjennomført en
Alle “emisjonsfaresnes” far slår til og investorer står og venter på EMI?
Et kjent fenomen (Nano)
Ja, er ikke så nøye at de kan vise til at Oncos forbedrer effekten av dagens SoC og hva dette kan bety i fremtidig verdi. Det er muligheten for at man må finansiere det som er hovedfokuset. Det er trist, investorer på Oslo Børs er 95 % kortsiktige og 5 % langsiktige og evner ikke å se verdiene lengre frem enn to uker.
MÅ være dette som holder TRVX nede nå. Opp mindre enn 5% på gårsdagens melding er jo latterlig…
Dnb mener studien alene kommer til å koste trvx 200mill(forutsatt free CPI).
Finansieringen via kapitalmarkedet sa n Torbjørn.
Burde være til vår fordel å eie produktet og rettigheten lengst mulig.
Base case: sponsring av CPI. Inhämtning kapital för vidare drift av mesothelioma/melanom.
Vid god effekt på cpi-oncos-chemo–> avtal med BP.
Bull case: intresse från flera BP med CPI som gör att de kanske kan förhandla fram spons av CPI med samtidig up-front.
Tipper BP dekker studien i sin helhet.
Sikkert noen tradere som håpet på 13-15kr ved open
Dersom innhenting via kapitalmarkedet. Hvordan skal vi lese det ? At selskapet foreløpig ikke ønsker penger up-front fra BP, eller at BP enda ikke er helt er overbevist av data ? Ikke til å bli klok på dette.
Noen som ser på investor callen, og kan si noe om hvorfor vi rykker tilbake til start?
Nettopp. Utvanning som følge av en emisjon er jo peanøtter i forhold til tap av verdi ved utlisensiering. Rart at vi normenn som er så glad i eiendom ikke skjønner dette når det kommer til biotek.
Biotek er en tøff sektor, da det er en kostbar sektor. Veldig bra resultat gjør at kursen er rundt 5% høyere enn i går. En mislykket studie kunne sikkert sendt kursen ned -50% dersom panikken hadde tatt av.
Det er jo absolutt noen som skjønner det, så de forsøker å sabotere kursen for å komme billigst mulig inn ved en emisjon…
Jeg var på call, og de nevnte at upfront ikke kommer. Da leser markedet emisjon.
Jeg skulle nok ønsket meg at de lot gårsdagens melding synke inn et par uker så markedet forstod verdien av dataene, og la avtale med BP komme når den kom. Deretter kunne de adressert en eventuell emisjon på et nivå som trolig hadde vært nærmere 20 kroner enn 10. Det er mitt take på dette.
Men ikke la oss glemme hvor bra gårsdagens melding er, men psykologien er ofte langt sterkere i aksjemarkedet enn fornuften. Dessverre.
Joda, men dette hadde ikke vært mulig dersom hvermannsen hadde vært nogenlunde opplyst.