Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg synes mange her undervurderer Targovax-ledelsen. De er mer enn kompetente på sine felt og jeg er overbevist om at de har lært fra den emisjonsrunden sist. De kjører ikke samme opplegget én gang til.

Denne gangen virker det for meg som at de har en plan, og den planen tror jeg blir meget bra på sikt! :muscle: :rocket:

3 Likes

Helt korrekt.

Men de som forsøker å gruse kursen har ikke noe å tape på det, for de sitter garantert med et betydelig antall aksjer, og så lenge de bare ofrer noen få aksjer på å kjøre ned kursen, så er det vinn vinn for de, uansett om det blir emisjon eller upfront.

Jeg tror markedet hadde reagert mye værre dersom ledelsen ikke hadde addressert den finansielle situasjonen. Utelukkende positivt at de velger å avholde en conference call for å ta imot spørsmål. Ærlighet varer lengst, selv i en kynisk bransje som biotek.

1 Like

Nå er det faktisk mye enklere å finne en grunn til at VP-fondene har brukt de siste ukene til å selge seg ut eller å redusere til et minimum.

1 Like

Helt enig, i det Soug sa at der vi er nå, er det vanligste å få gratis CPI så kjente jeg det på at denne konferansen skulle de ikke hatt nå. De skulle latt markedet rive av seg skjorta og fyra kursen i 15kr.
Etter det som begynte som en positiv call endte med direkte kobling mot emisjonsfrykt og ingen cash inn utover evt 3mill dollars fra kineserne.

1 Like

Word!

2 Likes

Eg laster hvertfall opp mer. Så får tiden og tallene vise hvilken retning det går.

1 Like

Det er fortsatt frustrerende å sitte med aksjer før melding, og gjennom det ta en kjemperisiko hvis data hadde hvert dårlige. Når det en får betalt etter data er pr nå rundt 5% avkastning blir det ganske så kjipt. Om det er slik skal være, så er r/r ganske dårlig dessverre, og det er synd fordi disse selskapene er helt avhengig av at investorer er villig til å ta risiko før dataslipp.
Der jeg syntes data slippet var profesjonelt og strålende utført, syntes jeg denne investorcallen var enten dårlig planlagt, eller lite gjennomtenkt. Uansett kom det ingenting positivt ut av den, og alt de gjorde var å spre mer usikkerhet som igjen reflekteres i kursen.
Om de nå kommer med en 30% emisjon blir jeg faktisk ganske så skuffet, det er ikke hva en som aksjonær fortjener.

8 Likes

Tydelig at forventningen lå over base case som jo var spons av CPI

1 Like

Hver gang der kommer en nyhed så starter den som død og helvede for at falde, stigningen kommer først når der falder ro på. Det har været sådan de sidste 3 år. Så enten har man tro på selskabet og venter.

1 Like

MJ gjorde en kjempepresentasjon og gjorde det mulig for langt flere å forstå verdien av det de har klart å skape her vs gårsdagens presentasjon som var litt mer faglig.

Han brukte enkle ord og uttrykk, og var klar på hvor sterke og lovende data dette var.

Det var den finansielle delen på slutten som egentlig tok litt piffen ut av budskapet.

1 Like

Dagen er ennå ung. Særlig i den delen av verden hvor de sitter på store pengesekker og liker å fleske seg på morgenkvisten. Kan fort bli bacon and biotec for breakfast over dammen vettu :wink:

Og der var nyheten fra i går verdt 6 øre per aksje…

Ja, er hvordan de kommuniserte rundt det finansielle jeg reagerer på. Ellers var det jo supert.

Ja, jeg strides med meg selv om jeg skal kjøpe atskillig mer på 9.8 og hjelpe en kortsiktig trader ut, eller om jeg skal holde an og se om det kommer en emisjon etter close…

Og i mens går livet sin vante gang på HO:

1 Like

Jaja, eg fikk i alle fall rett i går om at den kom til å gå over 10 i dag…problemet er at den etter 1 times handel er på 9,74!

Ja for algeta gav jo så fantastisk lang levetid i forhold til SOC :stuck_out_tongue:

2 Likes

Trodde jeg hadde hidet Lothian, men han følger etter meg hvorrenn jeg er;)

Ja, ikke alt som virker logisk og rasjonelt alltid, det er 100% sikkert.
For egen del tror jeg den vil stige mer utover dag, tror det var mange kortsiktige som ventet på noe krutt og solgte nå når meldingen var et faktum.
Om vi ser 12 igjen idag er nok lite sannsynlig, men at den svinger seg opp igjen mot 11 holder hvertfall jeg som sannsynlig.

1 Like