Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ting som blir sagt på en investorcall burde i det minste blitt børsmeldt da jeg regner med de fleste aksjonærene ikke fikk med seg denne callen.

Men sånn er det jo på kvartalspresentasjoner også at det kanskje deles interessante ting så jeg skjønner dette er vanskelig og at man har et ansvar som investor.

2 Likes

Vesentlig forskjell på å benytte sluttkurs på 11(,20?) på den ene siden og ikke sluttkursen på 9,59,- på den andre siden?

1 Like

Du påstår at studier er sminket. Det var det jeg forsøkte å påpeke. Forstår at du er skuffet over utviklingen. Men jeg mener fortsatt at selskapet er bedre imorgen enn det var i går. Og jeg tror ikke vi skal ligge nede på 5 kr denne gangen.

Og det blir for dumt å påstå at kursen var 12! Det var den i 1 minutt.
Kursen den siste måneden har ligget mellom 7.10 og 10.20. Sluttkurs i går var 9.74.

3 Likes

Det er ikke tilfelle.

Dagens kasse på 70 mill, 100 mill fra emisjonen og 30 mill fra kineseren(tar den med), ca 200 mill i kassen i år.

Med burn rate på 25-30 mill så holder det emispøkelset unna en ganske god stund, iallfall ut året

4 Likes

Ikke umulig at den kan sige nedover. Den kan like gjerne det som å stige til over 10. Selv tror jeg på en ørkenvandring. Vi har sett det ved forrige TRVX, PCIB og NANO emi. Synker til emi kurs og siger 30-50% under emi kurs. Håper dette ikke blir tilfelle men frykter det. Ikke bra for sektoren.

1 Like

Men denne gangen mener jeg det ligger flere positive triggere nede i veien innen kort tid.

Først kommer partneravtale. Når alle er skuffet og deprimerte kan fort markedet bli positivt overrasket. Nå er forventningene på bånn. Det kan slå positivt ut.

Så kommer melanom-data.
Så kommer muligens flere data fra mindre studier.
Det kan komme TG-nyheter.

Og jeg tror også vi vil få et generelt oppsving i biotek fremover, da både Photocure, PCI Biotech og Ultimovacs ser ut til å gå en meget spennende fremtid i møte med triggere som kan gi mer oppmerksomhet til biotek i Norge. Spesielt PCIB hvor vi venter avklaring fra AZ. Jeg tror dette vil gi en smitteeffekt som kan komme Targovax til gode.

Husk at mcap fortsatt er latterlig lav. Targovax kommer til å ha rollen som den «lille»/«billige»/«rævkjørte»/«grusa», og det skal ikke mange gode nyhetene til før folk hopper på igjen og vi ser både 10-15-20kr her.

Alt er ikke mørkt for alltid, selv om strømmen har gått for et par døgn… :crazy_face:

3 Likes

Har @aborum skrevet noe sted i dag?

På chatten ihvertfall

1 Like

Enig at data er bra. Problemet er cash. De sier selv at de har til ut 2020. Skal de starte opp pf2 studier blir det behov for betydelige summer (OB perspektiv) i 2022/23. Og med historikken i bakhodet kan en jo bare tenke sitt. Hvordan er børsklimaet da? Det kan være surt.

Kom igjen tekinvestor! Vi kan bedre en dette! Det er ingen skjulte konspirasjoner og inside info som flyter i noen miljøer. Det er ingen manipulasjon av kursen! Alt som har skjedd idag er egentlig veldig logisk!
Gode data ble presentert. Gode, ikke blockbuster wow data , men gode data. Targovax har nesten ikke penger igjen og Saug har lovet at vi skulle få meso data før emisjon. Det fikk vi.
Saug får spørsmål om diskusjonene med BP og svarer ærlig. Ikke sikkert han hadde trengt å si at det ikke blir en cashavtale, men husk, BP hører på dette og dette gir troverdighet og integritet til Saug. Dette kan hjelp oss i videre dialog.
Vi henter 100mill som gir oss ro i dialog med BP og tar oss til melanom. 2020 har bare såvidt startet!

24 Likes

InVivo,
Jeg gjentar det selskapet guidet på med 100 mill pluss og det var ut 2020, starter de opp nye studier på nye virus og en stor studie sammen med BP blir det en helt annen burn rate, 25 mill er sparebluss burn rate.

Vi kan da ikke sitte her og være bekymret for cashbeholdningen i 2022/23?

Det vil skje mye bare i 2020. Hvem vet hva som foregår bare innen TG, for eksempel. Den var jo parkert og verdsatt til kr 0,-. Nå har de vist at den har verdi.

Som Soug sa, «når det gjelder TG skal vi snakke med actions og ikke med ord».

Det er fortsatt laaaangt større oppside enn nedside her.

At det ikke er bra for sektoren at kursen synker 30-50% under emisjonskurs tror jeg alle kan være enig i, vanskelig å ikke være det.

Men mener det er vesentlige forskjeller i emisjonen som ble gjort nå og i fjor, samt store forskjeller i sentimentet i aksjen og sektoren. En stor årsak (mener jeg) til at aksjen etter emisjonen i mars ble gruset var informasjonen om å ha fullt fokus på Oncos samtidig som resultatene for TG01 ble sluppet før rep emien var over, med det lille håndfaste vi da hadde av Oncos-resultater og TG på is (som om jeg ikke husker feil sto for store deler av verdivurderingene av Targovax) gjorde nok mange ekstra irriterte og mistet troa på veien videre.

Dette mener jeg per i dag med resultatene vi har fra melanom, mesotheliom samt oppdateringene som kan komme rundt Oncos 2xx og peritoneal malignancies samt partner til mesotheliom gjør at vi kanskje ikke vil ha den “ørkenvandringen” i 1 år.

Kursen får et slag, mcap fortsatt ekstremt lav men vi har penger til vi har avklaringer rundt to mulige pivotale studier og står vi på trappen til å starte opp disse om 1 års tid vil jeg tro også kursen gjenspeiler dette.

Rett meg gjerne om jeg har fine faktafeil her jeg sitter på mobilen

4 Likes

Men det du maser om skjer ikke i 2020.

Nå er det 200 mill i kassen(med Kina-deal), så dere emisjonsfryktmennesker kan ta dere et stort stykke tebrød og slappe godt av frem til vi er over i 2021

5 Likes

Er snakk om ila 2020. Det går fort. Hva jeg og du mener er nok likegyldig. Vi utgjør ikke markedet. Med emi historikken i bakhodet kan det hende at markedet ikke ønsker å prise TRVX "riktig ", desverre.

Emisjonen er vel egentlig historie pr nå.
Veldig godt utført av TRVX under de omstendighetene som rådet.

Det som er interessant nå er hvor TRVX ligger på verdiskalaen med sitt onkologiske virus i forhold til de andre biotekselskapene på OB?
Hvorfor skal en være investert i akkurat dette selskapet?

Alt dette emisjonsmaset er selvskading.

2 Likes

Det er nesten fristende å påstå at Targovax sin største bakdel er utålmodige småaksjonærer som har investert penger i noe de ikke forstår.

3 Likes

Helt klart!

Nå ble emisjon satt på en god nyhet, ikke en dårlig. Kursen var litt høyere, men 10 burde vært mulig, men markedet sa 8, fair enough.

Men denne gangen har man en rimelig fet nyhetsstrøm foran seg, melanoma om 4 mnd, perotenial(q2/q3?), og jokere i prostata, TG og preklinisk, i tillegg til BP partner(Merck?) på mesothelima.

Og alt dette innen 6 mnd best case. Så mity tips, la støvet etter emien legge seg, så ser ting kanskje litt lysere ut om 2-3 mnd

4 Likes

Dn direkte

Targovax klarte å hente 101 mill

Targovax bekrefter i en melding onsdag kveld at de har gjennomført den varslede emisjonen. Emisjonen ble gjennomført etter at børsen ble stengt onsdag.

Targovax utvikler såkalt immunterapi for kreftpasienter.

Emisjonen ble fulltegnet, med en rabattert aksjekurs på 8 kroner aksjen. Totalt ble det utstedet 12 627 684 aksjer.

Noen som vet hva tilretteleggere etc skal ha?

2 Likes

Blir det rep.emi for oss dødelige?

1 Like