Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ny melding. Betyr dette at det nå blir rep.emi.?

TARGOVAX ASA - KEY INFORMATION RELATED TO THE SUBSEQUENT OFFERING

NOT FOR DISTRIBUTION OR RELEASE, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED
STATES, CANADA, AUSTRALIA, THE HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION OF THE
PEOPLE’S REPUBLIC OF CHINA OR JAPAN OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE
DISTRIBUTION OR RELEASE WOULD BE UNLAWFUL. OTHER RESTRICTIONS ARE APPLICABLE.
PLEASE SEE THE IMPORTANT NOTICE AT THE END OF THE PRESS RELEASE.

Oslo, 22 January 2020: Reference is made to the stock exchange announcement by
Targovax ASA (OSE:TRVX) (“Targovax” or the “Company”), earlier today regarding
the successful completion of a private placement of 12,627,684 new shares in the
Company (the “Private Placement”) and a potential subsequent offering of up to
1,894,153 new shares (the “Subsequent Offering”).

In accordance with the continuing obligations for companies listed on the Oslo
Stock Exchange, the following key information is given with respect to the
Subsequent Offering:

• Date on which the terms and conditions of the repair issue were announced: 22
    January 2020

• Last day including right: 22 January 2020

• Ex-date: 23 January 2020

• Record date: 24 January 2020

• Date of approval: 22 January 2020*

• Maximum number of new shares: 1,894,153

• Subscription price: NOK 8.00

*Other information: The Subsequent Offering is subject to the publication of a
prospectus approved by the Norwegian Financial Supervisory Authority.
Notwithstanding the foregoing, the board of directors may, in its sole
discretion, decide that the Company shall not carry out the Subsequent Offering.

This information is published in accordance with the requirements of the
Continuing Obligations.

For further information, please contact:

Øystein Soug, CEO
Phone: +47 906 56 525
Email: oystein.soug@targovax.com

Ja, det må de tilby etter en rettet emisjon dersom ikke det er mulig å kjøpe til emi prisen i det åpne markedet

«Reperasjonsemi» - tilbyr meg 995 aksjer. Må ha 7000 for å veie opp for utvanning…

Må vel ikke bli noe av: " the board of directors may, in its sole
discretion, decide that the Company shall not carry out the Subsequent Offering."

1 Like

Det er jo fae… så merkelig at de ikke hadde en book building emisjon, overtegnet flere ganger kunne ha gitt en langt høyere kurs, dette vitner sterkt om en amatørmessig satt emisjon.

2 Likes

Hvor finner du dette?

Da skal begrunnelsen være ekstremt god, velger man bort en fortrinnsrettsemisjon og ikke tillegg ikke tilbyr reperasjons emi skal omstendighetene være veldig spesielle dersom ikke da man kan kjøpe aksjer til emi pris eller under i det åpne markedet

Det er vel akkurat dette som er poenget her, at styret kan velge å droppe rep emi om kursen faller under 8,-?

Ja, da kan den droppes

Vi trenger ikke bekymre oss, overtegnet flere ganger, det vil si at noen ønsker 20 - 30 millioner aksjer på 8 kroner, i morgen får vi svaret på det.
Dette er mannen som skal ut forhandle milliard deals, hvordan skal det gå til når han selger gull for glansbilder. Ikke tro for et øyeblikk at jeg bryr meg eller er bitter på 2 kroner opp eller ned i denne emisjonen, det som bekymrer er ledelsens evne til å maksimere våre muligheter. Denne emisjonen snakker for seg selv, den forrige kan jeg godta på de forutsetninger de hadde den gang.

Før alle maler fanden på veggen er det edruelig og fair å se på tidligere historikk i biotek, selv om jeg skal innrømme mitt eksempel ikke akkurat er normalen.

Pcib’s forrige emisjon fikk et heller dårlig utfall i hvert fall på “kort sikt”.

Den forrige før den derimot var en helt annen historie. Emisjonen ble satt på 7 NOK og 1-2 måneder etter emisjonen var kursen nesten 30 NOK…

En gjentagelse av et slik scenario fordrer nok positive investorer som har tro på at pengene vil brukes til å skape store verdier framover og da gjerne at man ser resultater som underbygger dette relativt kjapt.

Jeg har vært et kjøtthue som gikk inn i Trvx i går for en hurtig “trade” men såvidt jeg har skjønt er det flere potensielle triggere framover de neste 5-6 måndene, så det er mulig jeg ikke var så dum allikevel hvis jeg ser dette framover ut H1-2020.

11 Likes

“Kjøtthuer” er vi mange av. Personlig gjorde jeg akkurat som deg ved forrige emisjon i trvx - inn på 10kr dagen før emisjon på 7kr, og vi var flere som gjorde det samme. Men så fikk jeg gevinst i aksjen til slutt nå ved denne oppturen.

På godt og ondt er selskaper som driver med forskning og utvikling prisgitt emisjoner, med håp om at gode resultater skal gi store avtaler.

Jeg tenker at det er minst like sannsynlig at aksjen vil gjøre som den gjorde den gangen den gikk fra 7 til 30 på noen måneder.

Det er langt flere triggere denne gangen. Ved sist emisjon var det bare negativitet og «nedleggelse» av TG (til og med den er jo våknet til liv igjen). I tillegg var det lenge til Oncos-resultater.

Jeg tror våren kan bli meget spennende! :star_struck::star_struck:

9 Likes

Enig, situasjonen er nå nøyaktig slik man så for seg for to dager siden. Vi drømte om finansiering fra BP, men det var ikke baseline. Jeg sitter iallfall til neste emisjon.

4 Likes

Selskapet trenger kontinuerlig kapital og de varslet faktisk at de ville hente midler i kapitalmarkedet. Kursen har steget fra 7 til 8 siden siste emisjon og de har kommet lenger i sine pipelines. Hvis man forventer en rakett så kommer den ikke, de fleste raketter kommer overraskende…

5 Likes

Ikke samme emisjonsform dog… pcib har faktisk kjørt fortrinnsrettet mot eksisterende aksjonærer i ihv de 3 siste emiene deres…

2 Likes

Radforsk og Healthcap har jo mange andre selskaper de støtter, så kan ikke forvente at man skal få inn flere titalls millioner av de ved hver emisjon.
Å få inn 100 millioner av småsparerne er bare å glemme, når kursen går ned mot emi eller under så dropper folk å tegne seg.

Når pcib hentet 70 millioner (om jeg husker rett?) På 7 kroner, så var jo euforien ekstrem i biotek-sektoren i Norge og kursen var vel hele 4x ganger så høy som emisjonskursen. Så de som kjøpte på topp før den gikk nedover etter emisjonen hadde også en lengre periode med røde tall.

1 Like

Blir spennende å se hvor vi starter i dag :hugs:Noen tanker?

8,05 opp til 8,2 før dropp til 7,8

1 Like

Tipper åpning 8,20, så opp til 8,50 utover dagen og ned til 8,10 idag.

1 Like