Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Hør på Einarsson i podcast episode 113 min:53… meget relevant for trvx!!

1 Like

Kort referert ?

At prisingen på selskapene ved et eventuelt oppkjøp/lisensavtale ikke følger en “særnorsk verdiskala”, men vil være mer på linje med hva BP måtte betalt i andre land, f.eks. USA.

Jonas Einarsson:

“Hvis de finner en teknologi her hos oss, og ønsker å lisensiere inn deler av den - og det er flere selskaper hos oss som er i den type diskusjoner nå - så tror jeg ikke de tror at de kan komme med noe skambud fordi det er et norsk selskap, fordi det norske selskapet er faktisk i stand til å lese hva er tilsvarende dealer også i USA… Men at de prisene da, hvis det blir den type avtaler vil være atskillig høyere enn det det norske markedet priser de med i dag, det tror jeg. Og det så vi Algeta som et godt eksempel på.”

Og siste sitat fra gjest Hans Ivar Robinson:

"Det er godt å vite at det er det fundamentale som til slutt vinner da!"

Dagens ord. Amen!

12 Likes

Utenfra, så ser dette meget bra ut for Targovax. Jeg skjønner det er kjipt å bli vanna ut, men dere får muligheten til kjøpe dere inn til rundt samme kurs eller lavere, så sånn sett er det noe dere kan rette opp selv. Selskapet står sterkere nå, så dere får flere nye aksjonærer de neste ukene. Synes det er godt løst.

4 Likes

Ja, dette er ingen krise.

Partner, plenty med triggers og brukbart med cash, ingen grunn til å henge med hodet

10 Likes

Er vel bare trvx sine konkurrenter som har fått dealer i det siste månedene, som har en slags baseline for potensiell deal??

Det er blitt ramset opp ulike dealer her i tråden tidligere, og alle ligger milevis over dagens prising av Targovax.

1 Like

Du treff nesten på øret :clap:

Bortsett fra droppet da… Foreløpig :wink:

Holder oss unna det :wink:

Slikk jeg antyder kommentaren hans så mener han åpning 8,05 opp til 8,20 i løpet av dagen og dropp til stenging 7,8. Så han kan få rett på alle enda.

For all del :slight_smile:

Burde kanskje slenge inn spådom om partner og upfront også da? :thinking:

2 Likes

Helt1 = insider?:thinking:

Avklaring skulle jo komme innen "Rimelig tid " som Soug sa . Så da er det vel rimelig at det kommer i dag ? :slight_smile:

Rimelig mongo om de slipper navnet på partner i dag, det burde de da gjort i går

2 Likes

Poenget mitt er at det kun er TRVX som har en skikkelig referanse mtp virus dealer… Kjenner ikke til konkurrentene til pci,nano,ultimovacs, men tviler på at de har like mange og hyppige deals å refere til. Eller? Noen som vet?

Derfor tror jeg utsagnet:
fordi det norske selskapet er faktisk i stand til å lese hva er tilsvarende dealer også i USA…
Og
det er flere selskaper hos oss som er i den type diskusjoner nå -

Hovedsakelig gjelder for TRVX…

2 Likes

Jeg tror ikke vi skal forvente nyheter rundt partner helt med det første. Selskapet har kjøpt seg tid nå og fått landet emisjonen. Jeg regner med de vil bruke den tiden det tar for å forhandle seg ferdig mellom de ulike interessenter og lage gode avtaler uten å haste igjennom.

2 Likes

Sa han det???

Jepp han sa det!:slight_smile:

https://soundcloud.com/user-972208711

3 Likes

Huff, huff! Da solgte jeg halvparten av det jeg kjøpte i går for 12,60 til 8,06. Den var sur å svelge. Har sagt det til meg selv 100 ganger at jeg ikke skal satse på en aksje før jeg har satt meg skikkelig inn men nå er det slutt med dette tullet.