Der røyk rep emi
Reisen mot 5 er i gang
F.A.N
De bør bare komme med noen nyheter snarest! Kunne de ikkje klart å sette emisjonen høyere? Innsidebørsen fortsetter sitt virke…
Zelluna starter med kliniske studier i år
Om det er en syyyyyltynn trøst så er det godt for andre å se de ikke er alene med å bomme litt i ny og ne.
Noen milestones-utbetalinger på gang her til TRVX?
Flyttet stop loss fra 9.5 til 9.1 i går. Angrer litt nå ja.
Ellers burde TRVX være mer verdt etter tirsdagens melding, men tyngdekraften i markedet etter en emisjon på 8 er vanskelig å kjempe imot.
Selger ikkje én eneste aksje på dette nivået, så forhåpentligvis bidrar eg positivt.
Enig. Selger ingenting. Her kan gode meldinger komme, når som helst! Targo har penger i banken, neste mld så bør vi gå høyt! Dnb kursmål 19👍 Positive tanker folkens👍
Kjøpte meg en lyttepost selv i dag. Var litt utålmodig så ble snitt på 8.06. Uansett, blir alltid fasinert over at kursen klarer å havne på undersiden av emi kurs. Det er trossalt akkurat penger på vei inn i selskapet på kursen til å drives videre. Det må være veldig kortsiktige, eller folk som er gått lei. Når ting har lagt seg så blir det å vente på triggere fremover. Er jo en del spennende som kan skje fremover så det bør være noen mulighet for å gjøre god butikk her slik jeg ser det.
Det skyldes nok hovedsakelig skuffede aksjonærer som hadde sett for seg en helt annen utvikling. Da blir det lett å bli opphengt i aksjekursen og glemme det fundamentale. Men faktum er jo at selskapet når har lagt emisjonen bak seg, for denne gangen, og har nettopp lever oppløftende resultater og er kommet langt i samtalene med en partner som vil bidra med gratis CPI til den kommende studien. Fremtiden til TRVX er alt annet enn svart, selv om aksjekursen sykes å reflektere et slikt syn.
Det dummeste man gjør er jo å dumpe aksjene pga skuffelse.
Selskapet er jo ikke mindre verdt pga emisjonen i går, selv om det fremstår som mindre attraktivt for oss småaksjonærer. Nå fikk i alle fall selskapet over 100 millioner som de kan leke seg med.
Så mitt beste råd er, bit i dere skuffelsen, og selg aksjene dyrt på et senere tidspunkt, før neste emisjon. For til forskjell fra forrige emisjon, så ser i alle fall fremtiden nå mye lysere ut.
Håper virkelig ikke de skal leke seg med de 100 millionene
Har ikke kjøpt enda selv, men en emisjon styrker caset. Så om man ville sitte inne før er det ihvertfall ikke noen grunn til å selge etterpå.
Merkelige greier , hver gang kapitalisering av biotek står for døren så babler alle om oppfront og avtaler og det skjer nesten aldri.
Likevel så er det samme leksa omat og omat.
Når jeg tenker tilbake på emisjonene som har vært i TRVX så er det alltid de store internasjonale kapitalfond og investorene som betaler festen videre.
Rep.emi oppi dette er bare utlegg for selskapet og bidrar ikke i det hele tatt.
Dvs , det bidrar med å holde kursen lengre tid nede.
TRVX’s ledelse imponerer med gjennomføringene av emisjonene og siste emisjon ble overtegnet flere ganger.
Hva er det utlendingene ser som ikke vi ser?
Vi vil ha rep.emi men vi vil ikke bruke den…
Dette er tiden for å kjøpe i TRVX og ikke gi bort.
Med dagens situasjon i dette selskapet og med dagens mcap s å henger det ikke sammen i det hele tatt.
Skulle ikke forundre meg om denne emisjonen i ettertid vil fremstå som en meget lukerativ inngang.
Jeg er også meget imponert over ledelsens evner til å oppnå gode avtaler med BP/biotek selskaper.
Vurder å handle litt på januarsalget og legg aksjene nederst i skuffen.
Lykke til
*Kursfall fra ca 9,5 til 8 for kapitalisering…det er jo serdeles lite å hisse seg opp for.
Ikke mere enn en hvilken som helst dag hvor trump nyser.
Bliver muligvis en del tvangssalg på dette niveau, hvilket ofte er en medvirkende faktor til, at kursen går under emissionsniveau (og tager nogle stop loss poster med sig undervejs).
Jeg ser situationen fra flere sider og som pointeret af flere skribenter, så fremstår selskabet - uanset emission på 8,00 - kapitaliseret på baggrund af svært stærkt signal om efficacy i kombination med CPI på mesothelioma; næste (pivotale) studie er undervejs og det samme er gældende for melanoma, der for undertegnede følges med væsentlig større interesse end mesothelioma.
Det eneste jeg kan sige er, at med mindre selskabet går konkurs undervejs (hvilket er usandsynligt, alt taget i betragtning), så vil de fundamentale værdier ultimativt afspejle sig i kursen; spørgsmålet er bare, om aktionærerne er villige til at sidde med i den årrække, dette kræver.
Men all bets are off og her må man handle på situationen efter bedste evne.
Timingen av emisjonen tror jeg er ganske perfekt. Rett etter gode nyheter og etter god stigning i kursen. Dersom en korreksjon på børsene kommer som f.eks. jan 2018 korreksjon eller oktober 2018 så hadde det blitt betydelig vanskeligere å hente penger.
Jepp, fasiten kommer jo gjerne i etterkant, ref siste i Pcib. Så rævva ut lenge, men hører ikke noen klage der lengre!
Den overforsimplede forklaring er, at OSE er kendt for at være en amatørbørs, hvor selskaberne lever af emissioner og udlån af aktier til shorting fra tunge aktionærer er en selvfølge (måske uden berettigelse, men jeg er delvist enig).
Min opfattelse er, at den generelle aktionær generelt ser efter investeringer, der kan give et hurtigt afkast, ellers smider man kortene og søger videre i andre papirer; dette til forskel for fx den danske aktiekultur, hvor opdragelsen nærmest tilsiger, at man ligger lang i sine investeringer.
Jeg startede selv med denne tilgang, men har efterfølgende tilpasset mig og handler nu aktivt - og er således blevet en del af problemet; afhængig af perspektiv, selvsagt.
Tvangssalg kommer vel vanligvis med forfall 2-3 handledager etter varsel. Den som selger idag gjør vel det i stor grad etter egen vurdering. Synes forøvrig at volumet så langt idag er beskjedent. Det er foreløpig ikke omsatt mer enn 2,6 mill aksjer om vi tar bort emisjonsbeløpet. Kanskje noe positivt å lese fra det ? Husker ikke hvordan det var på åpning forrige gang.
Når er siste dag for tegning av rep.emi aksjer ?