Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg har ikke kommenteret på tidspunktet for tvangssalg; sandsynligvis sker dette, som du nævner, efter en periode hvor aktionæren har mulighed for at dække evt. negativ balance.

Har kigget på kursudviklingen efter sidste emission og der var et bounce på ca. 6 - 7% op fra 7,00 indtil ca. 11:30, hvorefter det store sell-off startede. Jeg ser umiddelbart ikke samme handelsmønster i dagens handel og spekulerer over, om deltagerne i emissionen reelt er lange og det er lemmingerne, driver kursen.

Din vurdering?

Der bliver ingen tegning er mit gæt, særligt med tanke på muligheden for at handle under emissionsniveau. Ser ingen grund til at selskabet går gennem denne øvelse og spenderer 2 mio NOK for at hente 1 mio i markedet … risikoen for en maveplasker er stor, både økonomisk og for selskabets omdømme.

Kun en observasjon fra min side, men en som jeg velger å tolke med et snev av optimisme i forhold til kursutviklingen på kort sikt. Men for all del, dagen er enda ung.

Det vil si at det ikke er avgjort om det blir repemi eller ikke ?
Bra om det ikke blir da det siste 2-3 gangene kun er tegnet for ca 10% av total.
Holder også kursen i sjakk i tegningsperioden.

Det er svært få som tegner seg når kursen er lavere enn emi-kurs. Så da er det lite vits i å betale meglere for å legge til rett for rep emi når de må betale mer til megler enn det de får inn på konto. Så mest sannsynlig avlyst ja.

Altså, strengt tatt så kan man kansellere rep emi i dag. Volum rundt 8 er mer en stort nok

2 Likes

Med mindre der falder en melding, så er rep emi ikke afgjort og ledelsen er selvsagt opmærksomme på cost vs. benefit i denne situation; her er det efter min vurdering bedst at komme hurtigst muligt videre og sikre, at selskabets fokuserer på positive meldinger … som vi alle er klar over, ligger i pipeline.

På baggrund af selskabets forventede (positive) meldinger, nuværende kapitalisering og kurs mod pivotale studier i både mesothelioma og melanoma, ser jeg ikke kursen væsentligt under 7,50 og agter at handle på denne fornemmelse … dette selvsagt for egen regning.

7,85 ser ud til at være bunden for nærværende; svært positivt, hvis dette niveau holder.

1 Like

Tok ikke logikken i den ?

At de som ønsket å kjøpe aksjer til 8kr har hatt mulighet til å kjøpe de.

2 Likes

Håper selvsagt på en godmelding de nærmeste dagene/ukene og at kursen blåser avgårde.

Og så fulltegne i rep-emien.

Er ikkje ofte det har skjedd (men det skjedde i PCIB i 2016/17-emisjonen på NOK 7).

Altså TRVX og rep emi har vert en sorg siden dag 1. Blir som regel kansellert eller alt for lav oppsluttning . Ergo selskapet taper rett og slett penger på den.

Derfor er det like greit å kansellere den i dag nå som det har vert fult mulig å få tak i 1,9 mill aksjer over børs til ca 8 kr

2 Likes

NANO tok kjapt og effektivt brodden av sin rep.emi i forrige runde. De så at det gikk godt med volumer rundt og under emikurs, og parkerte den. Da slipper man tre uker til med ørkenvandring og selskapet sparer penger. Er det lov til å håpe at T.F er like proff?

3 Likes

Så langt i dag er det omsatt image aksjer fra kr 8,00 og lavere

Edit: Dette er selvsagt eks de 12,6 mill som gikk før børsen åpnet da disse er de"nye" aksjene som blir levert til de som deltok i emisjonen i går.

Ja, og rep emi tilsvarer 1.8 mill aksjer? Da skulle det være avklart i løpet av dagen da.

Jepp

salgspresset er ekstremt! Kan de nye “viktige” investorene ha lånt aksjer av Healthcap til de får sine egne aksjer slik som sist i mars 2019?

Det er nøyaktig det som har skjedd.

4 Likes

Hvis det handles mer enn 1,8 mill aksjer under 8, så blir rep-emien avlyst?

1 Like

Det bør det så absolutt! Det bør faktisk avlyses en stund før. Historisk sett så er det svært få amatører som deltar i rep emi når det ikke er stor gevinst å hente

1 Like

På hvilken måte da ? At det ligger mye (sperrer ?) for salg på +/- 8 ? Synes fortsatt at volumet er lavt.