Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Det som også kunne vært interessant å få klarhet i er hvilke endepunkter som tenkes brukt, fordi for meg virker det å være en grad av inkonsekvens i det Targovax skriver i børsmeldingen av 21. januar og det som står på presentasjonen.

I børsmeldingen det jo at tidligere studier viser at:

"Overall Response Rate (ORR) and Best Overall Response Rate (BORR) in first line patients have been in the range of 20-40% in previously published studies (Vogelzang 2003, Hazarika 2005, Ceresoli 2006, Zalcman 2016), but proven a poor predictor of survival outcomes. "

Mens det den presentasjonen du viser til Whatsthat viser at 60 ekstra pasienter med “Randomised ORR og OS” vil utgjøre stuudiet.

ORR passer vel ikke så bra når det hevdes at det er et dårlig surrogat for OS samt at ORR-dataene fra det randomsierte studiet faktisk var dårligere på eksperimentell sammenlignet med kontroll.

Så med lovende data må det jo opplagt vises til PFS-data. Som jeg jo er helt på bølgelengde med.

Uansett, tviler sterkt på at “alt er avklart med FDA” på nærende tidspunkt.

4 Likes

Det er ikke helt utenkelig, for å si det slik, og fase III kan jo fra ØS sin side være ment som conformatory study.

Synes uansett mest mulig info om studieoppsett i neste mesothelium-studie vil være det mest spennende i neste kvartlspresentasjon. Håper det tar seg god tid til å forberede gode svar der, ut fra hvor langt de da vil ha kommet i planleggingen av det.

Det Whatsthat henviser til er en halvannet år gammel slide. Det er vell først i det siste at man virkelig har fått bekreftet at høy ORR ikke nødvendigvis korrelerer med PFS og OS i denne spesifikke indikasjonen.

Soug har vært klar på det med viktigheten av å designe gode nok fase 2 studier, som KAN være nok til godkjenning avhengig av resultatene. Hva som blir fasiten blir spennende, men kan jo godt være det starter som en 2b studie, som kan utvides ytterligere avhengig av interim/ferdige resultater. Pasientene trenger sårt nye behandlingstilbud, og dette er en ODD indikasjon som taler til fordel Targovax.
Jeg eier Targovax blant annet fordi jeg ser dem på som et oppkjøps/utlisensieringskandidat underveis.

"Wiklund said: “It is tough as a small biotech to lift a phase 3 programme – it is obvious we are interested in licensing out one or both of our programmes.”

Kan vise seg å være et virkelig sjakktrekk av Targovax dette.

"Triple combination with CPIs next

The next trial should test ONCOS-102 in a triple combination with standard chemotherapy and CPIs. Based on our review of literature and discussion with management, we believe that CPIs plus chemotherapy will become a standard of care in the future, and this is therefore a sound strategic decision. The strong safety data and existing immune activation findings support the combination rationale"

4 Likes

Stemmer det, så var det “conditional approval” jeg siktet til. Dette er den eneste slid’en som jeg har fått med meg som trvx har publisert. Åpenbart at de går for nytt studie med trippelcombo og all inn på PFS, nå som nye SOC ser ut til å bli chemo+cpi (ref Edison).

Eksepsjonelle cohort 2 data i refractory melanoma (ORR >40%) med conditional approval på 40-50 pasienter i refractory melanoma virker da som en langt kortere og rimeligere vei til markedet selv med konkurranse i bildet… ville likt å høre hvorfor de evnt. prioriteter meso>refractory melanoma… kan skjønne risk, men må jo friste. :yum:

1 Like

Det satses

4 Likes

Just a 720m NOK raising there. Oslo børs…blah

Organizations that participated in the series A, including Celgene and Astellas Venture Management, also contributed to the latest financing.

derfor…

Og Arctic sin biotek-analytiker før Susanne Stuffers.

4 Likes

Det er svært at sige, i hvilken retning markedet peger for selskabet, men der er emitteret ca. 12,6 mio aktier og som bekendt skal en væsentlig del af disse aktier absorberes af markedet, før videre stigning indikeres.

Tidshorisonten er selvsagt en funktion af sammensætningen af deltagerne i emissionen, men skal man tage et godt gennemsnit, er det nok usandsynligt at de fleste sidder oprigtigt lange. Men så igen, there’s a first for everything.

Følgende antal aktier er aktuelt handlet efter emissionen:

• 4.250.000 (torsdag)
  • 785.000 (fredag)
  • 1.350.000 (mandag)

Baseret på de første handelsdage (ved at sammenligne tallene med forrige emission), kan man muligvis se en vis form for spirende optimisme, hvor der tidligere var en slags definitiv pessimisme (omstændigheder omkring TG vs. FFN) … med andre ord, kan markedet absorbere de emitterede aktier omkring 7,00, så synes dette svært positivt.

Ved forrige emission brugte markedet ca. 2 måneder (22. marts, 2019 - 22. april, 2019) før emissionskursen blev testet (og afvist); jeg er dog af den opfattelse, at situationen omkring den aktuelle emission tager afsæt i et væsentligt mere positivt sentiment. Det bliver interessant at følge de kommende dages handel … man må kende sin besøgstid.

Jeg nævner dette, da der selvsagt er mulighed for at selskabet kommer med svært opløftende nyheder onsdag morgen denne uge, men statistisk set vil markedet kræve en tænkepause, før evt. opgang indikeres. Dette baseret på logik, da de kortsigtede deltagere i emissionen handler uden følelser og vil søge at sælge så meget som muligt over emissionsniveau … men også under, som beviseligt ses i dagens handel med 7,01 som laveste niveau … gratulerer i øvrigt med den handel, dét var sgu’ godt set.

7 Likes

Jeg ser at Oncorus har hentet en masse penger for oppstart av kliniske utprøvninger. Spesielt med dette viruset er at det skuler seg for immunforsvaret, da for vi håpe at det ikke muterer til noe annet skadelig for andre celler enn kreftceller. Som kjent blir Oncos overtid uskadelig-gjort av immunforsvaret det føles litt tryggere.
Hente den type kapital i Norge kan vi bare glemme per i dag, det som skal til er at et av de norske biotec selskapene virkelig lykkes, det begynner å ble en stund siden sist, det vil øke interessen for sektoren generelt.

Takk til Snoeffelen for at du tar deg tid til noen innlegg her på TRVX tråden, setter pris på dine vurderinger, og jeg tror du er spot on.

4 Likes
3 Likes

Ta Mirati som ett eksempel.

De har:

448 Institutional Owners

Det sier seg selv at markedet for aksjonærer hadde vært mye større, bredere og mer risikovillig om vi var notert der borte.

1 Like

Det kunne blitt bedre over dammen ja, men der er det litt sånn “the winners takes it all”. Man har selskaper som er priset så høyt at man bare klør seg i hodet og man har mange biotek-selskaper som blir shortet helt i stykker.

Targo er jo allerede en pennystock, ser ikke at det kan bli så mye værre :sweat_smile:

Heheh. Ikke etter all fornuft når man ser hvor mye som er skutt inn i Targo og bra resultater. Men selskaper uten inntekt som hele tide må hente hundrevis av millioner i tider og utider så er det aldri gått å si hvor bunnen er.

Ta Mirati igjen da, så rir de en KRAS bølge i kjølvannet av Amgen.
Jeg mener at Targo i utgangspunktet er ett Goldilocks selskap, med både virus og vaksine, og derfor burde være meget interessant der borte.

Videre har Mirati en mindre KRAS pipline enn Targo, men likevel har de nå 750 mil$ (6,85 mrd NOK) på bok så de kan handle / utvikle for.

1 Like

Ja helt 100% enig. Så det er synd den er på “sell on news-børs” “samt ved emisjon så må ihvertfall kursen 30% lavere enn der igjen-børs” :sweat_smile:

1 Like

Og ikke glem “Tok 5 uker før vi så bunnen etter forrige emisjon, så tar sikkert like lang tid nå”-børs :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er kjipt å ramle ned 40 % fra intradagstopp for en uke siden, og det som skjer er jo at for 80 %, mer eller mindre, så går selvtilliten fra topp til bunn, og kjøperviljen tørker inn.

Heldigvis er det 20 % som skjønner og gjennomfører på at det er når ting prises atskillig lavere at man skal og bør kjøpe, men det krever jo selvsagt likvider og guts.
Nå har DNB kommet med target 19 og Edison 19.9 etter utvanningen, og 20 % LOA på meso. Det er fortsatt mange triggere i vente, samt at vi går nok tre kvartaler til før en eventuell emisjon er på trappene igjen, så risk / reward bør det ligge mye mer på oppsiden herfra enn det gjør på nedsiden.

Nå var det en som absolutt skulle ut med 100K aksjer som alene kjørte kursen ned fra 7.40 til 7.10, vi får se om vedkommende var blant de få som tenker å selge noe særlig med volum på disse nivåene.

1 Like

Når Nordnet justerte opp belåningen, så vet man at folk tar seg vann over hodet. Det er morro når euforien herjer, men de tåler ikke mange dager med ruskevær før de er nødt til å selge.