Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg er nysgjerrig på Targo og håper de lykkes, men ang gjennombrudd så kan ikke targo bli først.

Photocure står midt i erobringen av USA.

Min antagelse rundt TRVX er:

• De venter på flere data (var en god del sensurerte data i resultatene de la fram).
  • De er ca enige, men vil verifisere med flere data før de skriver under på noe (fornuftig fra begge parter).
  • Vi har ikke nok informasjon til å vite når sensurerte data blir tilgjengelige.
  • Vi kan derfor ikke anta noen spesifikk dato for når det blir en avtale.

Det er min gjetning.

2 Likes

Og følger det ikke penger med som i det minste dekker studieomkostningene kan man neppe si at Trvx har lykktes så langt.

Kanskje andre selskaper har meldt sin interesse innen samme område ( CPI ) og bedre betingelser?

2 Likes

Om de venter på flere data , så tviler jeg på at Soug hadde sagt “innen rimelig tid” :wink:

De venter nok på mer modne data er det han mener

Det er vel litt ønsketenkning, men det kan jo være mulig.

Men mest sannsynlig blir det avtale med det BP som MJ sa de hadde diskutert lengst med og blitt omtrent enige om studiedesign.

Nå får vi anta at det eneste som gjenstår er advokatmat (penger og kontrakt), men det kan jo selvsagt ta (uendelig med ) tid…?

Jeg sier ikke en ny studie. I det som ble presentert var en rekke data sensurert vekk, og jeg vil tro at de venter på noen av disse så de får ett mer komplett bilde av studieresultatene.

Merk at vi ikke vet når disse vil være klare. For alt jeg vet kan de bli klare i dag.

Fra børsmeldingen:

“Although the mPFS is encouraging, many patients are still censored. Therefore, the results should be considered as emerging and will change over time. The patients continue to be followed, and updated PFS figures will be reported later in 1H20.”

Det er rett og slett dette jeg antar de vil ha noe mer klarhet i før de signerer noe. Og det vil jeg tro er fornuftig for begge parter.

2 Likes

Kan vel fort ta et halvår før en avtale blir publisert da?

Eller noen timer :slight_smile:

Så vidt jeg vet har vi ikke noen gode muligheter til å estimere når mer modne data vil være klare.

Om de presenteres senere i år på en konferanse så kan de jo fint deles med partner og få en avtale signert før den tid. Med NDA avtale osv så burde jo det være fullt mulig.

Jeg tror bare det faktisk er en grunn til at signert avtale lar vente på seg, og i mine øyne er det nærliggende å tro at det er umodne data som kan være årsaken.

2 Likes

Ultimovacs ventet til de hadde fått relevante godkjennelser for studien til å annonsere den. I lys av den logikken ville det overrasket meg om Targovax annonserte et partnerskap på mesoteliom før FDA har gitt klarsignal til å kjøre studie. Sist jeg snakket med Soug sa han at de hadde diskutert det med EMA i Europa, og at de ville snakke med FDA før de startet studien.

“Denne strategien har blitt diskutert med regulatoriske myndigheter i Europa og vil bli forankret med FDA før vi starter en studie” -Soug

1 Like

Jeg har ikke oppfattet at TRVX kjører den logikken. De annonserte jo nylig en signert avtale på tg plattformen før godkjennelse foreligger.

Forankret med FDA trenger vel nødvendigvis ikke være mer enn å informere FDA?

Tenker det er et kostnadselement her i forhold til nytt studie som bør vektlegges noe, og at avtalen som ser ut til å komme vil hjelpe på burnrate. Har vi forventet høyere antall pasienter i det nye studiet enn tidligere studier?

Det var jo cash involvert… :blush:

@Martins tja. Vil tro det er en fordel at man får en kommentar fra FDA om at man får lov å gå rett på en randomisert fase 2 uten å kjøre fase 1 først etc etc. Trippelkombinasjonen har jo aldri vært prøvd før.

Det blir spennende :)!

Og følger det ikke penger med som i det minste dekker studieomkostningene kan man neppe si at Trvx har lykktes så langt.

Husk at det er “no such thing as a free lunch”…

Jo mer en partner dekker, jo mindre vil intektene til selskapet, og dermed oss aksjonærer bli når Oncos kommer på markedet.

For å finansiere studien, så blir vi utvannet enten ene eller andre veien, og det som er så synd, er at utvanningene gjennom emisjon for tiden ikke gir nok cash i kassa til å monne skikkelig. Det er dessverre for en stor del oss aksjonærene sin skyld, som velger å leke tradere, i stedet for å forsvare kursene vi har kjøpt på, ved å kjøpe inn aksjer som blir forsøkt dumpet.

3 Likes

Synes TRVX har en god historik når det gjelder henvendelser fra andre selskaper og gunstige avtaler sett fra TRVX sitt ståsted.
Slik kommende avtale og signering ble meddelt markedet så tolker jeg uttalelsene som “oppe og avgjort og meget nærstående”.
Derfor , drøyer dette ut i tid så bør selskapet børsmelde årsak.

Årsak kan jo vøre negativ og positiv (forsinkelse) men tror på siste.

Skulle et nytt BP melde sin interresse i denne prosessen med lisensavtale (upfront og milstone) uten kostnad for TRVX kontra nåværende avtale (gratis CPI) så ville mange aksjonærer jublet høyt.

Spørsmålet er vel kanskje om gjelende sykdom er godt dekket med dagens behandling (noe som vel ikke er tilfelle) og om dagens aktuelle CPI kan gjøres mye mere effektiv for et øket antall pasienter som følge av oncos + kjemo + CPI behandling?

1 Like

Ca. 3år mellom bildene. Vil historien gjenta seg? Pullbacken er sterkere denne gangen enn i 2016-2017. Vil rallyet også bli sterkere da? :wink:
image
image

4 Likes

Dagens handel ligner struktureret sell-off; tipper der bliver solgt hårdt ud inden markedet lukker.

1 Like

Forsøkte å snappe litt på 7.16 men det var umulig :blush:. Får håpe toget holder seg på perrongen litt til så min kjære rekker det. :hugs: