Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Om det ikke kommer partner med upfront så kommer det emisjon i løpet av vinteren / våren

1 Like

Som nevnt over så er selvtillitten tilbake hos ledelsen selv om kursen enda er lav og kassa minker. Så jeg tror de har noe på gang. Tidligere har Soug sett usikker og nervøs ut på presentasjoner.

3 Likes

Enig

Og ref. Magnus’ uttalelser tidligere.

1 Like

Med bakrunn i det som ble nevnt på Q3 (Major corp og studie design), så er det nesten for mye snacks som blir repetert og nevnt i denne podcasten.

Samarbeidspartner, 100 pasienter, partner med checkpunkthemmer ( Merck :wink: ), venter på resultater og partner, studiet designet og KOL valgt ut…

Høres mer ut som om han leser utkasten til avtalen med Merck når han snakker om studiet: safety på trippelkombo, deretter randomisert studie med 40-50 pasienter i hver arm med og uten oncos…

10 Likes

I fjor på denne tiden endret Targovax datoen for Q4 eller Q1 presentasjonen. Jeg bet meg merke i det uten å tenke mer over det. Helt til de plutselig annonserte emisjon. Nå har de også endrer Q4 datoen fra februar til mars. Tipper det er en sammenheng med kommende emisjon

2 Likes

Hva er din kvalifiserte gjetning på når den kommer? Medio mars til Q4 eller mai til Q1? (Ikke sjekket dato for noen av disse selg)

Data som kommer i januar skal nok melkes nok før man tar ut potensialet i markedet, eventuelt partner.

1 Like

Enig her

Ingen som er tjent med emi her nede. La data bli kjent i markedet for så å sette emi eller partner avtale

Edit: aller best er emi hvor bp tar 10-20%. Hadde vert magisk :grinning:

2 Likes

Jeg forstår ikke hvorfor denne Ultimovacs skal være positiv for Targovax
Bedre vi har liten konkurranse det øker sjansene vi skal lykkes

3 Likes

Ja det er noe jeg lurer på også. Når jeg hører på podcasten med Ultimovacs slår det meg at her må det være mye overlapping. (ren konkurranse innen føflekk kreft , og nå også innen kreft i lungesekken).
CEO ble spurt om konkurransesituasjonen til U , men unngikk å svare konkret. Jeg sitter igjen med en rar følelse her.

2 Likes

Hvis oppsiden er 10-30-gangeren har jeg ikke noe imot å sitte med to lodd i lotteriet👊

Hvis dere leser innleggene lenger oppe, så er en del av dette diskutert.

Magnus Jaderberg sa at de ønsker å gå for 1L mesothelioma.

Les meldingen fra Ultimovacs, de går etter 2L.

Et annet momentet, under gårsdagens podcast med Øystein Soug, så sier han klart å tydelig at de ønsker en partner med PD1 CPI. Dette er fordi PD1 CPI er førstevalget av CPI i 1L(slik jeg har forstått det)
Sånn er det ihvertfall innenfor melanoma.

Kombinasjonen med PD1 CPI og CTAL-4 gir veldig kraftige bivirkninger og er derfor en behandling man venter med til pasientene har prøve ut andre alternativer, derfor brukes den ikke i 1L.

PI Dr Shousthari nevnte også dette under KOL seminaret i NY her i november, se link

https://services.choruscall.com/links/trvx191115.html

Vi som følger biotek tett vet at det er tøff konkurranse og et vell av ulike behandlinger under utprøving.
Derfor blir det også viktig å skille mellom ulike teknologier og behandlingslinjer, slik at man kan prøve å forstå om nye behandlinger som omtales er dirkete konkurrenter, eller om der et noe som kan eksistere i symbiose med hverandre.

Slik jeg oppfatter det er ikke Ultiomvacs og Targovax i direkte konkurranse med hverandre, grunnet ulik teknolog og behandlingslinje.

10 Likes

Grunnen til at man er ‘konkurrenter’ i samme indikasjon er nok så enkelt som at det er denne indikasjonen som har lettes vei til markedet.

Funker virus i en indikasjon så er sannsynligheten for at den fungerer i mange andre også.

Her gjelder det å komme på markedet snarest mulig.

Edit: må også ta med det faktum at Trvx ofte snakker om å få godkjent medisin på bakgrunn av biomarkører og ikke i enkelte indikasjoner. Man kan da plutselig gå fra å være rettet mot 1 indikasjon til å bli godkjent mot biomarkør. Da skal selskapet reprises til ett helt annet og ukjent nivå :smiling_face_with_three_hearts:

8 Likes

Nå kjenner jeg ikke til ultimovacs så godt, men de er ikke i ren konkurranse i melanoma. TRVX sine pasienter er non responders, altså resistente til alle andre behandlinger på markedet. 0 % respons…

For mesothelioma, så oppsumerer invivo det bra over (1L vs 2L og type CPI). Det er en grunn til at TRVX velgte å satse på mesothelioma, ikke bare fordi det er kort vei til markedet, men fordi viruset fungerer veldig bra i denne indikasjonen og at de har veldig gode data fra før i denne indikasjonen.

Har ultimovacs i det hele tatt testet uv-1 i mesothelioma?

3 Likes

Kjenner heller ikke Ultimovacs, men de la ut denne i går:

Jeg mener at synergieffektene av at to firma under samme tak jobber innen samme indikasjon er større enn effektene av konkurranse, det er få behandlingsmuligheter her, og plenty plass til begge.

3 Likes

Hva innebærer det at Targovax eventuelt får godkjent oncolytic virus mot biomarkør. Hva slags biomarkører dreier det seg om? Har du mulighet for å forklare dette nærmere ville det vært nyttig.

Er på farten så blir litt kort. Trvx har snakket om godkjenning mot biomarkører ganske lenge. Senest i den siste podcasten til radforsk sammen med DnB. Fra ca 14:30 mener jeg å huske.

Selskapet har ikke sagt hvilke biomarkører de ser for seg når det gjelder virus så her kan vi spekulere litt. Siden oncos setter fart på immunforsvaret så kan det jo tenkes at de pasienter som mangler T-celler kan være en variant? CD8 en annen.

Men igjen, vondt for oss å vite på nåværende tidspunkt. Men i mitt hode så hadde det jo vert rart om CEO snakket om dette uten at de har en plan :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Likes

Takk for info Krieghoff