Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Og hva tror du nå mht bare spons av CPI fra BP?

Har Soug med sine uttalelser i siste Radium nærmest utelukket mer enn «bare spons?»

Litt klipp og lim av relevant innhold Fra Q3 19’ presentasjonen :
Outlook
There is broad excitement in the industry for the potential of oncolytic viruses as a novel class of immune activators to potentiate the efficacy of other treatments, such as checkpoint inhibitors. With the ONCOS platform, Targovax has a solid adenovirus platform to establish a strong position in this emerging class of immune activators. With several upcoming oncolytic virus trial read-outs from both Targovax and others over the next year, we expect the excitement in the industry to grow even stronger. We have already seen encouraging clinical efficacy of ONCOS-102. The ongoing combination trials are set to produce several important data points in the coming year, which have the potential to solidify ONCOS-102’s position as one of the most clinically advanced and promising oncolytic viruses. As we are nearing the completion of some of our trials, we have started to prepare for the next trials. With this in mind, we are in discussions with pharmaceutical and biotech companies regarding future collaborations on combination opportunities.

Edit. Leser trials i flertall her, Refractory Melanoma i tankene? :wink:

We continue to believe in RAS as a crucial anti-cancer target, and that the TG mutant RAS vaccine platform holds promise as an immunological approach to deal with this target. We will continue to seek both commercial and academic partnering opportunities to bring the TG platform forward.

Samarbeidsstudien med AstraZeneca:
The combination trial with AstraZeneca’s checkpoint inhibitor Imfinzi in peritoneal malignancies has also progressed well. In this trial, we treat patients with ovarian and colorectal cancer that has spread to the peritoneum, the inner lining of the abdomen. This trial is financed and run by Cancer Research Institute (CRI) and Ludwig Cancer Research,
and Targovax was selected to participate with ONCOS-102 as the virus of choice for this trial. The safety and dose escalation cohorts have now been completed without any concerns, and patient recruitment into the experimental part of the trial is ongoing at five top US hospitals.

Looking forward
After several years of preparations and hard work establishing our clinical program, we are delighted to now enter a period where we will read out clinical results. The early results from part 1 of the melanoma trial are very encouraging, and we are starting to see the contours of immune activation with ONCOS-102 generating improved patient outcomes. We are optimistic that increasing the number of injections will generate more and stronger responses.
Edit, og dette ble skrevet i Q3 presentasjonen. Rundt Q3 kommuniserte også vår PI(principal investigator) i Melanom at han mente Oncos var bedre enn t-vec(imLygic), og da var 2/3 av kohort 2 rekruttert.

5 Likes

Trvx Børsverdi 477 mil🤬

5 Likes

Omvendt hode- og skulder formasjon på veldig kort sikt. Så den burde snart begynne på “hanken” av kaffekoppen :wink:
Børsverdien er ikke mye å skryte av nei :sweat_smile: :joy: :joy:

2 Likes
1 Like

Markedsverdi i dag er 564 MNOK, uansett veldig lavt.

Kursmål fra Edison og DnB ligger på 1 500 MNOK, så vi burde ha litt å gå på.

Men pt kjemper TRVX om å være verste i klassen for 2020…handelen er tørket fullstendig bort.

Ja, er du inne short ser det sikkert mørkt ut, selv har jeg tenkt å være med helt fram.

3 Likes

Jeg tror vi alle skal smile og sitte fornøyde i båten, caset er tryggere og potensialet er stort. Biotek drives av spekulasjon, og kursdrivende info fra TRVX kommer neppe før mai/juni (Oncos 2.0 og Melanoma).

Jeg anser avtalen med BP som i boks og en del av kursen, vi har fått all info. Har ingen forventinger om at de presterer å selge/ut-lisensiere TG-plattformen til andre deler av verden pdd, av den enkle grunn at Ting Tar Tid.

Er ingen grunner til å klage over omsetning eller lave volumer, faktisk er den 3 ganger større enn høsten 2019 frem til starten av desember. Bruk anledningen, akkumuler litt og vent tålmodig på at de som jager avkastning/penger kortsiktig kommer tilbake i mai/juni når melanoma data slippes.

3 Likes

DNB har ihvertfall tro på TRVX.

“Given the higher success rate, we have
raised our target price to NOK19 (7), and reiterate our
BUY recommendation.”

Friske takter det.
DNB ymter også frampå at en forestående partneravtale kan være underveis?
Håper det er noe slikt som ligger bak at det tar noe mere tid enn en hadde sett for seg bygget på uttalelsene fra selskapet.
(Ville vært topp dersom denne eventuelt innebærer upfront payment mm.)

Siste rest av pesimisme står nok for fall og her bør det være mye å gå på når selskapet reprises.

Hipphipphurraa for det nye Targovax :old_key:

2 Likes

19 kr høres fint ut. Innenfor hvilket tidsrom forventer DnB at denne kursen oppnås?

De operer med kurs mål innen 12mnd.

2 Likes

Høres veldig fint ut…spesielt mtp at TRVX selges ned til 7,38. Utviklingen er helt latterlig (nok en gang).

Skal vi måtte vente til mai/juni til neste nyhet fra TRVX, så blir det ikkje vakkert.

1 Like

Lothian, Hadde kanskje vært fint med mai/juni for neste melding, innen da ville nok alle lykkejegere for lengst vært ute av selskapet. Nå er de inne i håp om en kortsiktig profitt, det blir alltid en bedre kursutvikling om de må løpe etter.

Mulig du har rett, men prisingen av selskapet må da være altfor lavt, både med tanke på emisjonen som ble overtegnet på minutter/timer (iflg børsmeldingen dagen etter) og at vi bør kunne forvente nyheter rundt BP-avtale for mesothelioma innen kort tid (lenge før mai)?

De må levere på “We are already in discussion with a prospective pharma partner for a future study collaboration” og at de understrekt at de hadde kommet langt i disse diskusjonene og var enige om design av studiet.

Hvor lang tid skal de bruke på å få dette på plass? Penger har de jo hentet også…

Som jeg skriver, jeg håper på mai, da har vi rista ut de fleste kortsiktig profitørene. En spons av CPI uten noen form av binding eller avtale i etterkant av studien krever ikke mye papirarbeid. Jeg tror på noe mer enn bare spons uten at jeg vil spekulere her, både AZ og Merck ser lengre enn nesa rekker, de har begge i tillegg en studie gående i samarbeid med TRVX fra før. Muligheten til en 1 Linje behandling i mesothelioma burde være attraktivt for flere.

2 Likes

Selskabet har meldepligt, når en underskrevet aftale foreligger. Det betyder selvsagt ikke, at de har pligt til at informere omkring evt. forhandlinger eller partout underskrive aftale( r ) (der netop kræver melding), før dette er nødvendigt … også selv om detaljerne i aftalen er afklaret.

Det er således muligt, at alt ér forhandlet på plads, men parterne har aftalt, at en endelig underskrift først manifesteres, når selskabet rammer øvrige milepæle (som fx udlæsning af 2. cohorte for melanoma ultimo H1, 2020).

Der er mange variationer over ovenstående tema; man bør derfor gøre sig det klart, at en investering i selskabet skal være på den lange bane og ikke 1 - 2 måneder.

2 Likes

Jeg er også der, som jeg har sagt før, at jeg tror det at det drar ut i tid tyder på at noe mer enn kun CPI spons er i emning. Min største bekymring med den teorien er at ledelsen så tydelig har sagt at de diskuterer CPI spons, og ikke noe mer. De har likevel hvert utydelige nok til at de ikke vil bli tatt i løgn om det likevel skulle bli noe mere ut av den avtalen. Man kan jo tenke seg at hvis det er tilfelle så har både de og BP interesse av å holde skottet helt tett for lekkasjer.
Er vel også verdt å påpeke at kursen har holdt seg veldig godt sett opp mot hva som har hvert vanlig for biotech emisjon på OB de siste årene. Spesielt gitt at det har hvert helt tyst siden emisjonen ble satt.
Vill spekulasjon selvsagt, men det er påfallende hvor lenge det har hvert stille!

1 Like

Enig i det du skriver, men så har du jo det at sa at de ville melde om en avtale “innen rimelig tid”.
Nekter å tro at de hadde valgt den formuleringen hvis det var snakk om mange måneder til de så for seg offentliggjøring. Uker, ja. Måneder, nei.

Det eneste jeg påpeger er, at der er forskel på konkret guiding og vejledende guiding, hvor jeg er af den opfattelse, at den aktuelle udtalelse falder ind under sidstnævnte kategori.

Flere skribenter udtrykker manglende tålmodighed omkring udviklingen i selskabet og for at imødekomme metaltræthed og evt. følelsesmæssige sell-offs, så påpeger jeg bare, at man skal forsøge at se sin investering på den længere bane.

Der er vel egentlig ikke så meget mere at sige om den sag.

2 Likes

De har sine ord i behold selv om de melder en avtale i desember, hvorfor, rimelig god tid innen oppstart av studien. Det eneste fornuftige de kunne meddele markedet var spons av CPI og kanskje det eneste de kunne garantere der og da. Det er neppe noen som vil vinne frem med et søksmål om det blir noe mer enn bare spons av CPI. Det beste Targo kan gjøre er å gjøre seg selv litt mindre leselig da slipper vi også spekulasjonene kortsiktig.