Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Targovax , er spillet endret?

Jeg ser ikke bort fra det.
Snøffelen mener jeg også uttalte seg positivt til siste melding.

Dersom TRVX begynner å levere og får snudd den negative trenden så er der mye å gå på kursmessig.

Ser en på trenden noen år tilbake så er kursen i ferd med å bryte opp etter lang tids fall.

lykke til

Tag det roligt folkens; ledelsen har kontrol over selskabet og udviklingen, men aktionærerne må udvise en vis form for langsigtet strategi. Der er ikke nødvendigvis sorte skyer og forestående problemer, bare fordi et biotekselskab følger den forventede guiding og ligger i venteposition på kommende read outs.

Det er opportunismen, der driver handelsmønsteret. Se eks. traderen der samlede 35.000 stk op @ 7,20 i dag og nu søger at sælge på 7,35 … denne vil næsten med garanti søge at sælge til lavere og lavere kurser, hvilket kan være en mulighed for andre.

Bliver interessant at få mere information på ONCOS v2 som forhåbentligt kan tilføje debatten frisk materiale.

2 Likes

Gjengir Snøffelens innlegg:

Dårlig kursutvikling og mangel på tillit til selskapet har nok mye å gjøre med Soug`s tidligere uttalelser og to utrolig klønete emisjoner, spesielt den forrige. Dette må gjenreises og det krever resultater og ikke minst at Soug har sine ord i behold i forhold til et kommende samarbeidspartner. Uteblir den forventningen vil aksjen gruses.

2 Likes

Hadde vært fint om de venter litt lenger med emisjon neste gang. Vi ser jo at hypen fungerer, så om de lar veksten få ta skikkelig tak før de kjører emisjon kan det bli fint for alle. Det eneste jeg kan kritisere dem for ang. emisjonene vil jeg si er at de kom noen dager for tidlig i forhold til momentum i aksjen.

Og de skal ha kred for å ha varslet emisjonen til de som fulgte godt med. Det setter vi pris på, og det førte ikke til at kursen ble bombet som mange kunne fryktet. Gjennomført emisjon på 8kr er i det store bildet en fin kurs.

2 Likes

Ja, Soug og MJ sa ifm forrige nyhet at en avtale med BP var omtrent i havn, men selvsagt klarte de å torpedere denne “potensielle gladnyheten” med en emisjon bare timer etterpå.

De (og vi) har tydeligvis ikkje lært mye etter x antall emisjoner for bioteks på OB.

Hele sektoren (kanskje med unntak av PHO) skriker etter en avtale med BP som det synger litt av…

1 Like

Hvilken kombination giver mest stabil kursudvikling?

• mesothelioma + partneraftale + emission
  • mesothelioma + emission + partneraftale

Jeg vurderer, at det var klogere at hente penge efter mesothelioma, men samtidig sikre en synlig gulerod for aktionærerne … en slags kontrolleret afbrænding; det er selvsagt kun ét perspektiv.

1 Like

Går noen litt større poster i dag (én post på 31k nettopp), så kanskje det endelig er noe på gang?

Leverer TRVX en ok partneravtale (minimum spons av CPI) innen “rimelig” tid, så spiller ikkje denne hemmende emisjonen på 8 så stor rolle får en tro…men det er jo en REPRISING vi venter på…ikkje denne dullingen på 7-tallet.

Rasjonalet slik jeg tror det er:

Emi pris er fastsatt en tid på forhånd.

Om selskapet slipper nyheter men venter en tid så kursen har steget til si 12,- og så gjør en emi, vill det lage enda mer furoe når de store da får delta i en emi på 8,-.

Lothian, vi har hatt mange diskusjoner opp gjennom årene, historikken kjenner du like godt som meg, aldri har vel noen tatt så feil gjentatt gjennom så mange år. Nå er det meldinger og gjentatte meldinger alt dreier seg om.
Ledelsen skal sørge for at de har gjennomføringsevne til igangsatte studier og som kjent er gjennomføringsevne lik med penger i kassa, så du kan trykt regne med at du vil få en eller flere emisjoner rett i fleisen før gjennomføringsevnen er tilfredsstillende.

2 Likes

Illuminati, ikkje sant? Vel, antar at du refererer til Biotec Pharmacon der det var mange som var med på litt av en berg- og dalbane…

Det 12 år som biotek-investor har lært meg er at timing er alfa og omega (men svært vanskelig), og ikkje minst at en MÅ ta gevinst på deler av beholdningen helst når en minst ønsker det (når alt ser rosenrødt ut og du venter på himmelferden).

3 Likes

Da får de bare flytte hypingen til før de bestemmer seg da, så de kan se reaksjonen fra markedet.

Å diskutere en eventuell ny emisjon før blekket er tørt fra den siste … tyder på mangel av noe å skrive om eller rett og slett kjedsomhet.

1 Like

Bunner ut i at den overordnede strategien fra selskapet har vært 1 års drift på konto til enhver tid, og at det i denne omgang er forventet at det var et unntak at de ventet så lenge med emisjonen.

Man må ikke være redd for å diskutere case både positive og negative sider om man skal sitte med riktig forventning til utfall. Vil si det er uansvarlig å skyve negative sider under teppet, eller å bue ut de som tar det opp. Det har bedret seg nå, men i forkant av emisjonen ble jeg spammet ned av negative emotes og kommentarer for å nevne risiko for emisjon basert på regnskapet og selskapets historikk. Det viste seg at jeg traff med min forventning, som flere andre også hadde, mens “bare positivt”-gjengen klaget litt over at de måtte betale for en emisjon med kursnedgang.

Siden vi har vært godt igjennom de positive aspektene ved caset de siste dagene er det greit i mine øyne å også se på risiko og hva vi kan forvente framover på den nøytrale/negative siden.

Husk at jeg tar det for gitt at Targovax er et knallcase og aldri ville rørt aksjen om jeg ikke så den som en av de med mest potensiale på Oslo Børs. Det er med det i tankene at jeg ser etter negative sider jeg kan ha oversett i min overbevisning om at dette blir bra til slutt.

4 Likes

Lothian, det var få berg men dalbaner og flatt terreng var ingen mangelvare, alt forårsaket av strategien du omfavnet og kjempet for om jeg husker riktig. Biotec handler om å ta riktige beslutninger, en av de er å hente penger når en kan til gjennomførelsen, dessverre er det vi som har gjort dette til noe stykt.

Hvorfor mener du at en emisjon er negativ ?

Opp 1,22% når børsen går opp 1,47%.

Foruten PCIB (+2,21%) er de andre bioteks opp 5-10% i dag.

Siste måneden (da emisjonen er gjennomført) har TRVX den klart dårligste utviklingen sammenlignet med resten av bioteks på OB.

Til tross for at vi fikk den positive meldingen på TG01/02…

Det må da snart bli slutt på dette billigsalget?

Emisjoner er en naturlig del av Biotech og ikke negativt fra bedriften eller de som får delta i emisjonens perspektiv, da målet er å drive bedriften til markedet. For de langsiktige som ikke er store nok til å ta del i emisjonene blir deres eierandel over tid redusert dramatisk, som jeg vil se som negativt i lys av at deres mål er å tjene penger selv, og ikke nødvendigvis bryr seg om hva som skjer med selskapet etterpå. Siden det er uvisst hvor mye penger selskapet skal hente blir de vanskelige å forholde seg til for småsparere som ofte har begrenset tidsperspektiv på sin investering. For disse, som også har mål om å tjene penger til seg selv, er emisjoner utelukkende negativt. For caset er det selvsagt positivt.

1 Like

Spent på rekrutterings fremgangen i Peritoneal studien nå. Gikk tilbake og tittet litt i tidligere presentasjoner, og studien med AZ har tidligere rekruttert “very well” i Q1 2019.

“Throughout the first quarter of 2019 we have seen strong recruitment in several of our clinical trials. The first patient in the second cohort in the melanoma trial was dosed. The mesothelioma and peritoneal trials recruited very well”

Angående cashburn kan man nok forvente at den går en god del ned før man starter opp Mesotheliom studien. De gjorde en reorganisering i fjor da de rettet fokus mot kun oncos, og mener CFO sa at fulle effekten av det ville vi se i 2020 og ut.
I tillegg så er nå Mesotheliom studien ferdig rekruttert, Melanom straks ferdig, og vi betaler omtrent kun for oncos i Peritoneal studien(+ en eller annen fordeling). Studien med Sotio er det vell også kun oncos-102 vi leverer.
Vi hadde 104 mnok på bok i Q3. Om vi sier burn-rate på +/- 30mnok Q4, så er vi på 74 mill. + de 101 millionene vi nylig hentet + de 2 TG millionene - noen kostnader, si vi ligger på +/- 170 mill ved Q4.

I tillegg mener jeg Wiklund at det var relativt lav risiko på at Kineserne ikke går videre, så om vi får 3 musd der i løpet av året hjelper det godt på.

Penger må nok inn på et vis ved oppstart av Mesotheliom studien, men spons av CPI hjelper godt, så blir spennende å se hva de forventer å bruke for å få inn de 100 pasientene.

Drømmen er at vi får gode Melanom data, noe Peritoneal, samt data fra nye virus før det. I tillegg er jokeren utlisensiering av nye virus som kan overaske på oppsiden.

11 Likes

Tror cfo nevnte noe om en liten økning i burnrate for Q4 før den går ned igjen… men cashburn fremover tror jeg de fokuserer en del på, så spennende å se hva det får til videre med meso kostnadsmessig og om de får til en oncos 2 lisensiering deal slik som de andre har gjort…

1 Like