Det er jo et resultat av slunken kasse, er jo samme situasjon i Nano. Emisjonsfrykten kveler aksjekursen
Det er uansett et stort oppsidepotensiale og har stor tro på at dette kommer ila noen måneder.Emisjonen ville nok blitt satt høyere tenker jeg, dersom ledelsen ikke visste at det kommer noen drypp fremover.Lite som tyder på at den skal lengre ned i alle fall…
– Det som er vanlig for selskaper som oss er å være i samtaler med flere selskaper, men det vi meldte i går er at vi har kommet ganske langt med en spesiell partner, og langt nok til at vi er komfortable om å snakke høyt om det, sier administrerende direktør Øystein Soug til TDN Direkt onsdag.
Targovax holdt onsdag en investorkonferanse og under denne uttalte Soug at de «innen rimelig tid» venter en avklaring på samarbeidet. Soug sier at de med den potensielle partneren er blitt enige om designet på det neste studiet og en potensiell avtale vil innebære at big pharma-selskapet bidrar med gratis sjekkpunkthemmere i studien.
Innen rimelig tid , hva betyr det?
Har vel gått ca 3 uker siden den uttalelsen.
Ikkje lett å si, men eg forventer avtale innen utgangen av mars 2020, DET er rimelig tid.
Men ref “imminent” fra Per Walday i PCIB…så er det stor forskjell på hva andre mener om “rimelig tid” og “snart…”
Og når en venter på noe godt, så virker selv 1 mnd som uendelig.
Det er en sterk uttalelse og veldig gode nyheter, men skulle det drøye og ikke innfri vil fallhøyden være formidabel.
Ja, som Costa tenker du på?
At man er utlending/internasjonal og kompetent er ingen garanti.
Litt av en sirup i TRVX om dagen…skal si Soug og gjengen klarte å “drepe” aksjen med emisjonen sin…
På tide at de kommer med noe positivt nytt og får fart på dette igjen (slik PHO gjorde i dag).
Ramsess;Er vel ikke tilfeldig at du kommer draende på det ene negative eksemplet. Useriøst spør du meg!
Ellers enig Lothian i at Trvx er og har vært “sirup” i lang nok tid nå!
Og når de endelig er kommet så langt at de signaliserer et registrerings-studie, så er det oppstart tidligst neste år!
Trvx har mye å lære av Ultimovacs som promte starter opp 2 store randomiserte studier nå allerede i 1Q, og som kan føre til en godkjenning av UV1 vaksinen.
TRVX har varslet noe så kjedelig som en spons av CPI, og det er hva markedet forventer. Hvor mye som er bakt inn i dages kurs er usikkert, men en spons alene kan sikkert gi et løft. Det råder litt usikkerhet om dataene og de trenger modning.
De har bevist det som var formålet med studien for å ta dette videre til en ny studie i kombinasjon med CPI, kommer en avtale vil den bekrefte det samme.
Dataene har gått verden rundt og blitt publisert i relaterte medisinske tidsskrifter, KOL samt behandlende sykehus er optimistiske og forventer en fortsettelse i tillegg til at de gjerne vil delta i neste studie, hva mer kan vi forvente. Emisjon etter data var varslet, der mener jeg de var for forsiktige, tror helt sikkert at den kunne ha vært satt på 9 kroner.
En kurs-økning opp mot 15 ville ikke vært usannsynlig uten emisjonen, men penger er nødvendig for gjennomføring.
Senior påpeker at Ultimo er i stand til å starte opp sine studier raskere og at Trvx har noe å lære, ikke umulig det, hvorfor det tar så lang tid er et betimelig spørsmål på Q4.
Bytte av CEO som Senior skriver kan gi en ny driv, uten at det behøver å være noe å utsette på sittende CEO, en CEO vil nødvendigvis få et slitasje problem som tiden går og dette blir etterhvert til en belastning. Trvx har gjort mye riktig, jeg syns eksempelvis at presentasjon av data fra siste studie med MJ var strålende, der har Ultimo noe å lære. CC dagen derpå kunne de med fordel ha spar seg.
Problemet med TRVX for tiden kan være at folket ikke har oppfattet at selskapet står i en ny og bedre situasjon nå.
Må innrømme at jeg ikke blir imponert av de siste dataene men det bunner jo i at jeg ikke forstår caset.
Registrerer at siste studie blir meget godt tatt imot så det er det samme gamle uløselige problemet med å forstå meldingene som kanskje holder tilbake kjøpsinterressen.
Det var nettopp derfor jeg referere til video-presentasjonen av dataene med MJ, den var lett forståelig. Blir det spons av CPI er det i tillegg en bekreftelse på dataene.
Det handler om å ha litt is i magen… Mulig lav cash burn er fokuset frem til vi ser Melanoma cohort 2,ovarian og colorectal data for oncos102 (alt trolig i H1). Oncos 2 betinger kanskje patenter før noe skjer videre. Greit å ta disse i betrakting/vurdering før de fortsetter ferden videre.
Har vært mange deals i virussektoren, jeg mener det er større sannsynlighet for at det blir en stor deal (lisensiering/oppkjøp) enn at oncos 102 når markedet og dataene vi får servert nå i disse ulike indikasjonene vil nok få fart på sakene.
Syntes Targovax har vært veldig smarte og fornuftige i oppbygningen i sitt kliniske program. Det har kanskje tatt lengre tid enn men håpet å få de nødvendige dataene, men de har nå flere flere “proof of concept” studier lagt bak seg, som beviser effekten av viruset.
- Fase 1 monoterapi for ONCOS-102
- CPI refraktære pasienter, Oncos + CPI, PD1 OG PD-L1.
- ONCOS + kjemoterapi.
Wiklund betegner Mesotheliom studien som et “proof of concept” og årsaken til at man ønsket å randomisere denne fra tidlig stadie, var for å bevise en forskjell blant de to armene, og de tidlige dataene viste en forskjell i fordel oncos-armen. Targovax sitt mål har hele tiden vært å gjøre en trippelkombinasjon, og mener CPI + onkolytiske virus vil gå “hånd i hånd” med hverandre i fremtiden. Targovax tror også kjemoterapi kommer til å bestå i fremtiden, og vil være en viktig del av fremtidig behandling.
Forøvrig er ny selskapspresentasjon ute, blant annet med en oppdatering på Mesotheliom tidslinjen.
@Whatsthat helt enig, og derfor jeg også blir sittende. Soug har ytret interesse om å få inn en solid partner som kan bistå til å utvikle plattformen videre, så får vi se hva dette materialiserer seg til.
"Q3 Soug:
"so, if you look at the deals that is being done in the virus space in general, it seems to be a lot of deals, a lot of interest in early stage viruses. For us, that is also true, and we are talking to several potential collaborators on developing that platform, and there are also some potential in-licensing discussions on the new viruses. Obviously, that does not mean that I am guiding that there is going to be an out-licensing on the viruses, but there is interest, and we are working in that direction as well. And of course, it would be very interesting for us, to have a solid partner to help us developing this part of the platform, we would welcome that. “”
Helt enig i det.
Er vel snart på tide å trylle fram noe som kan begeistre markedet.
Har nok sikkert skrevet det her tidligere, men jeg overvar en presentasjon av TRVX ifjor en gang, tror det var på Ax Exposure.
Den gang syntes jeg gutta i toppen gav hvertfall undertegnede liten grunn til å investere i selskapet, syntes rett og slett det var en begredelig forestilling med to ledere, CFO og CEO som ikke oste av respekt og ærlighet.
Det var mitt inntrykk den gang, men har etter det investert i selskapet før emisjonen, men økt betydelig mer nå ned mot 7,30.
Og det har jeg gjort fordi jeg har tro på at det ikke vil drøye altfor lenge før vi får en melding som virkelig kan sette fart.
Emisjonsprisen var etter min bedømmelse svakt håndtert, men nå er den hvertfall unnagjort og det spøkelset er borte for en periode.
Jeg kjenner dog ikke i nærheten like godt til Trvx som Pho, men TRVX har spennende saker i loopen og på et tidspunkt vil det gi oppmerksomhet.
Aksjen og handelen i den er for tiden meget lav.
Jeg kjenner at denne ørkenvandringen tar på, og at jeg mister mer og mer tro på selskapet - selv etter tilsynelatende gode data fra Mesothelioma. Jeg synes det er så mange ting som skurrer i mine ører - hvorfor velger de å «parkere» TG når Parker inviterer til samarbeid - det kunne vel ikke være snakk om så store kostnader?? Istedenfor kommer de med en avtale med et lite ukjent selskap fra Kina som ingen har hørt om. Tror personlig at det hadde vært bedre og kortere vei til markedet med Parker. Studien i Melanom har de sagt har rekrutert bra. Hvorfor da dra inn Rikshospitalet i sluttfasen? Stoppet rekrutteringen opp?? Selskapet har sagt at når studien er ferdig rekruttert, så skal det børsmeldes. Vi er snart i mars og det vil si at data ikke kommer i H1 som de har sagt. Hvis data ikke kommer før H2, så nærmer vi oss ny emisjon og ny utvanning av aksjen og ny ørkenvandring. Om det er så soleklart at aksjen skal opp - hvorfor er det ikke flere store aktører som ser dette???
Please … mener at ledelsen allerede har svaret på spørgsmålet ang. åbning af Oslo; årsagen var svag eller ingen konkurrence om patienterne, hvilket giver god mening, særligt med tanke på det efterfølgende studie til melanoma (efter kommende udlæsning af 2. cohorte). Mener bestemt også at omkostninger var en del af årsagen, en disciplin selskabet arbejder på at mestre.
Kan vi venligst undgå at baisse selskabet, bare fordi der er gået 3 uger uden banebrydende meldinger?
For å avklare; jeg forventer mye bra ut av 2020 for dette selskapet, ergo kjøper jeg kun aksjer for å akkumulere, ingenting går ut på nivåene vi har sett ennå. Kanskje ser vi 30 + så kan det hende noe sikres.
Men har alle hørt siste Radforsk?
Når Soug skal gjøre rede for hva TRVX holder på med, forteller han at det kommer data på Melanom i løpet av året. Einarsson er heldigvis våkent til stede, og holder tak i dette og presiserer; du mener vel første halvår 2020, som dere har kommunisert tidligere?
Svaret Soug kommer med til dette har surret i bakhodet mitt siden denne podkasten, for han svarer noe vagt om at «ja, det kommer noe data herfra i første halvår».
Er det bare meg som la merke til denne forsiktige / unnvikende måten å forklare seg på? Er vi ikke alle enige om at det skal komme betydelige mengder data fra det utvidede studiet med firedoblet dosering?
Jeg fikk defintivt ikke noe god-følelse på hva vi kan håpe på fra Melanom etter denne podkasten.
(Da mener jeg ikke virkingene fra behandlingen, men betydningene av data.)
CFO har ved flere anledninger påpekt at de ser frem til å lese av dette studiet i H1 2020, men Soug virket ikke til å være syncet på dette på den podkasten.
Det skinte litt gjennom på podcast at data fort kommer i 2h.
Jo. Og slik jeg tolket svaret hans, så kommer det data H1. Vil tro, basert på antall rekruterte så langt og studieoppsett at vi får 9 (H1)+ 3 (H2)… De gjorde det slik for cohort 1 også.
Refractory melanoma er sponset og styrt av TRVX selv. Jeg mener det er alt for høy risk å satse videre i denne indikasjonen alene uten sponsor/partner ( avhenger selvsagt resultatene for cohort 2). Leverer viruskonkurrentene bedre i denne indikasjonen (kommer iløpet av de neste årene), så kan det se svært styggt ut hvis mcap og cashbeholdning er slik som idag…