Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg ser absolutt hva dere henviser til, og forstår at det skinte litt usikkerhet der. Soug nevnte på Q2 19’ at det kommer hele data, eller interim i H1 2020. Q2 hadde vi 6 pasienter innrullert, og i Nov bekreftet vårt PI at 2/3(9/12 pts) var rekruttert. Soug bekreftet på Podcast(på tross av litt nøling), at det vil bli data i H1 2020, og dette er også bekreftet fra siste selskaps-presentasjon(oppdatert for et par dager siden).
Studien mener jeg igrunn var “guidet” ferdig enrollment i løpet av 2020, så de er noe bak skjema, men fremdeles med brorparten av pasientene innrullert. Hvorfor det har tatt tid å rekruttere de siste pasientene mens de 6-9 andre gikk forholdsvis raskt vet jeg ikke, antageligvis tilfeldigheter.

Jeg tror og håper dataene er gode. Vår PI mente i November at vårt virus var bedre enn mLygic(FDA godkjent virus), og ledelsen virker å være veldig optimistiske på at det oppdaterte doseringsregime vil gi enda bedre effekt. Blant fordelen til Oncos nevnte vår PI at man så veldig raskt om pasientene hadde effekt av viruset, og første pasient i kohort 2 ble dosert for et års tid siden.

4 Likes

De skinner igjennom at “vente-slitasjen” er i ferd med å sette i kursen, veien videre er fortsatt ikke sikret og mye kan fortsatt skje. Skal en investere i biotec på OSE i dag er det flere selskaper å velge i, inkluderer en i tillegg våre naboer begynner jungelen å bli svært stor.

Kampen om aksjonærens gunst er selskapets ansvar, tar de lett på den kampen blir de taperen. Ikke på grunn av produkt-portefølje, men på tillit og evnen til å engasjere. Trvx er på OSE fordi de trenger penger til fremtidig utvikling. Da må de forstå salg, og hva som skal til for noen (fremtidige aksjonærer) velger nettopp de, der har vår CEO en vei å gå.
Trvx ligger er i en kritisk spiral, CEO har tapt kampen om aksjonærenes gunst på OSE og sliter med tillit. Hente penger på billigsalg ikke en gang men to skaper ikke tillit, hadde billigsalget gitt oss ro i et par år ville det kanskje blitt glemt, men ikke nå.
Vi må være realistiske, ØS har uttalt at Trvx ikke er for småaksjonærer, om han fortsatt er av den formening bør han ta selskapet av børs, det er de som driver kursen oppover slik at han kan hente penger til en fornuftig pris i markedet. Mye stykt har vært skrevet om Costa (nano), men hvor hadde nano vært i dag uten milliarden han klarte å hente fra villige aksjonærer.

ØS sine muligheter til å gjennomføre det vi alle drømmer om handler om penger. Mulighetene for å hente disse på OSE er ikke realistisk for Trvx basert på fremtidige drømmer/resultater i dagens situasjon, det toget har gått. Nå må han snu seg mot bransjen som selvfølgelig besitter en helt annen vurderingsevne av produktene, hva han kommer opp med i første halvår vil definere Trvx sin fremtid.

4 Likes

Jøss, har selv de mest optimistiske begynt å bli depressive ? Tvilen begynner å tynge skjønner jeg ?

Ikke her.
Har riktignok bare noen tusen aksjer, men de ligger godt i skuffa, akkurat som mine andre investeringer :blush::+1:

Bare et spill for å få billigere aksjer. Stol ikkje på noen her inne, spesielt ikkje de som tror de “vet alt.”

Alle Radforsk-selskapene har mye å bevise…også Mr. Soug og Targovax.

Tror aldri jeg har vært mer optimistisk og positiv til selskapet enn det jeg er nå. Oncos begynner ta form og TG rører på seg.

Og aldri har jeg hatt så mange aksjer her som nå.

11 Likes

Det handler om realisme, jeg kommer ikke til å selge eller kjøpe aksjer før jeg ser en avklaring på finans situasjonen i Trvx, håper alle skjønner at gjennomføring av studier koster penger. Selvfølgelig er det mulig å trykke opp flere aksjer på billigsalg, og skjer det kommer jeg definitivt til å selge, klarer de å få BP med på laget vil jeg definitivt kjøpe flere aksjer.

1 Like

Når du snakker om realisme er det viktig ikke kun å fokusere på den ene siden.
Balanse er viktig.

Opp 50% siste 3 mnd og cash hentet i en periode der det var snakk om potensiell krig (som har roet seg) og nå koronavirus. De trenger en positiv nyhet for å sette fart på sakene igjen… ( typ Big pharma samarbeid) :wink:

3 Likes

Hva slags avklaring av selskapets finansielle stilling er det du venter på ? Deal med penger up front, eller troverdige milestones ? Nye avtaler ala Celluna og AS China tror jeg neppe hjelper.

Ingen må ta meg for å være negativ til Oncos, TG eller nye virus, jeg tror vi har et av de beste virus på markedet, om nye varianter forbedrer dette med 20 - 30% er det bare fantastisk. Men jeg har dessverre vært med på at kjempe-produkt har smuldret bort til ingenting på grunn av feilvalg. Jeg prøver bare å rette søkelyset mot de som er ansvarlig samt noen uttalelser jeg ikke har stor tiltro til. Sjefen for OSE sa for en del år siden; Det å komme på børs er ikke nok, det er nå kampen starter for å vinne aksjonærens gunst eller tillit om du vil, det er ikke mine ord.

2 Likes

Targovax er fremdeles norsk biotek sin stjerne når det gjelder market cap sammenlignet med peers

3 Likes

Kurs 1. Juli??? 11 kr.

Hvorfor er det viktig? Helt umulig å vite. Kan være 5 eller 15

2 Likes

Jeg må oprigtigt sige, jeg finder det bekymrende, at flere skribenter bruger venteperioden til at baisse selskabet og dens ledelse; ikke så snart er vi ude af den seneste emission (på 15% højere kurs end ved forrige emission), før selskabet vurderes at være på randen af fallit, uegnet til at køre studier videre og andre dommedagsprofetier.

Ledelsen har leveret på guiding så langt og jeg finder ikke et sagligt grundlag for at afgøre, om 2. cohorte bliver forsinket eller ej (og slet ikke på baggrund af en optimerende handlingsplan, der bl.a. aktiverer Oslo universitetshospital som deltager i de kliniske studier … “åh, selskabet klarer ikke at rekruttere i udlandet og må hente patienter i baggården”, mens virkeligheden reelt er, at der er langt nemmere tilgang til patienter).

Det bliver et spændende H1, 2020 … med flere data på ONCOS v2, kliniske udlæsninger af bl.a. 2. cohorte med 3x dosering (fra 3 - 12 injektioner), mulige meldinger fra samarbejdspartnere samt CPI partner på næste fase af mesothelioma.

13 Likes

Hva mener du med dette? Og hvilke konkrete peers er det du tenker på? Er de priset 10- eller 100-gangen ift TRVX?

Iflg Einarsson i podkast 116 er det bare Vaccibody som er “riktig priset” i norsk biotek, så spent på hvem du sammenligner TRVX mot.

Ser ut til at du skulle ha solgt alt over 10 og kjøpt tilbake på 7?

Når dette skjer med TRVX 2 ganger på ca. 1 år, så må Soug og co. ta seg sammen og levere varene og ikkje bare småemisjoner med 30% rabatt når prisingen endelig har begynt å ta seg opp.

PCIB var ikkje så mye bedre med teoretisk verdi på 45 og haussingen av spesialinvestor Nyenburgh.

Prisingen til TRVX er fremdeles latterlig lav, så får vi se om/når dette endrer seg.

Tja, hvis vaccibody er den eneste som er rett priset (og eneste utenfor OB) så må prisen for det mest feilprisede selskapet gå til trvx.

Men selvsagt vanskeligere å forklare bruken av virus mot kreft vs radioaktivitet eller lommelykter :wink::upside_down_face:

1 Like

Hvis en kan sammenligne med et produkt fra biotek i USA så er kanskje T-VEC (ONCO-Vex) en mulig sammenligning?

Selskapet Biovex som utviklet produktet ble kjøpt av Amgen i 2011 for totalt rundt 1 milliard USD…litt mer enn ca 500 millioner NOK.

1 Like

aborum, hva jeg finner bekymrende er din gjentatte gjengivelse av hva ØS skal har uttalt; at Trvx ikke er for småaksjonærer og er det riktig gjengitt av deg blir jeg bekymret. De største aksjonærene sitter stille i båten, de hverken kjøper eller selger. Hva anbefaler du som virkemiddel for stigene interesse og aksjekurs om du ikke ser verdien av eller nører under dynamikken ved å være representert på børs.

Mesothelioma dataene slik jeg tolket de var meget gode, vi var primært ute etter en sterk immunrespons og det fikk vi, OS dataene viste også en tydelig sammenheng mellom immunrespons og OS. Denne studien var på forhånd varslet som make it or break it for Trvx, en påfølgende emisjon på 15% pluss i forhold til en krise-emisjon på 7 er ikke akkurat hva jeg betegner som suksess. Jeg skjønner godt din bekymring og at en ikke skal drite i eget reir, men som aksjonærer må vi rette søkelyset mot selskapet og ikke mot markedet på hvorfor. Hvorfor er Trvx det billigste selskapet i Radioforsk sin portefølje er mitt spørsmål, jeg er enig i at alle er underpriset, men det er fortsatt ikke rett svar.

3 Likes