Antivelen,
Jeg antar Targovax har +/- 170 mnok på bok kommende Q, etter vi nå hentet penger. I snitt har de vell brent +/- 30 mnok de siste årene, litt mer i fjor grunnet høy rekrutteringsfart i alle studiene og kostnader forbundet med reorganiseringen, effekten av det vil vi først se i 2020.
Wiklund nevnte det var relativt liten risiko for at TG samarbeidet med Kina ikke gikk videre, selv om vi ikke kan regne med de pengene per nå. Får vi 30 mnok der dekker det et kvartal til.
- Vi skal ikke rekruttere mer i Mesotheliom før oppstart av ny studie
- Vi skal maks rekruttere 3-4 pasienter til i Ref Melanom.
- Vi er med å sponser litt, og gir Oncos til studien med AZ, men det kjøres av CRI/Ludwig.
- Vi holder på preklinisk med de nye virusene.
- Vi gir kun medisin til SOTIO.
Jeg ser ikke helt de store kostnadsdriverne i år utover lønn/admin/planlegging/ litt medisin.
Jeg velger å stole på utsagnene til ledelsen om interessen fra andre aktører, og for onkolytiske virus generelt, og tror vi får til en eller annen kommersiell avtale i løpet av året utover spons av CPI. Targovax hinter også om et ønske om å få med en “stor” partner inn, som kan bistå å drive plattformen og videre studier.
Merk at utsagn selvsagt ikke er noen garanti for at det blir noe av.
Jeg sitter med potten min og satser på at noe godt som vil gi økt kommersiell trygghet skjer. I mellomtiden har vi greit med penger, og hvorfor de ikke likeså godt kjørte 30% utvanning men 20% kan man også diskutere, de håper/tror kanskje på noe fundamentalt godt i løpet av året. Nok av triggere gjennom året som vil validere teknologien videre.
Targovax har vell aldri vært så spennende som nå. Jeg forstår selvsagt noen aksjonæreres frustrasjon ovenfor kursutviklingen. Jeg har selv sittet noen år nå(i tap) og fått noen kurs-karameller gjennom tiden, men mener fremtiden (2020<)ser lys ut.
Jeg er også av den oppfatning at man ikke skal undervurdere når Targovax eventuelt melder om “late stage” studie med en Big Pharma. Jeg velger å tro det vil ha positiv effekt på kursen om f.eks det kjøres med Merck eller AZ. Jeg har heller ikke kjøpt Targovax fordi jeg tror de skal gå til markedet hele veien alene.