Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Antivelen,
Jeg antar Targovax har +/- 170 mnok på bok kommende Q, etter vi nå hentet penger. I snitt har de vell brent +/- 30 mnok de siste årene, litt mer i fjor grunnet høy rekrutteringsfart i alle studiene og kostnader forbundet med reorganiseringen, effekten av det vil vi først se i 2020.
Wiklund nevnte det var relativt liten risiko for at TG samarbeidet med Kina ikke gikk videre, selv om vi ikke kan regne med de pengene per nå. Får vi 30 mnok der dekker det et kvartal til.

• Vi skal ikke rekruttere mer i Mesotheliom før oppstart av ny studie
  • Vi skal maks rekruttere 3-4 pasienter til i Ref Melanom.
  • Vi er med å sponser litt, og gir Oncos til studien med AZ, men det kjøres av CRI/Ludwig.
  • Vi holder på preklinisk med de nye virusene.
  • Vi gir kun medisin til SOTIO.

Jeg ser ikke helt de store kostnadsdriverne i år utover lønn/admin/planlegging/ litt medisin.

Jeg velger å stole på utsagnene til ledelsen om interessen fra andre aktører, og for onkolytiske virus generelt, og tror vi får til en eller annen kommersiell avtale i løpet av året utover spons av CPI. Targovax hinter også om et ønske om å få med en “stor” partner inn, som kan bistå å drive plattformen og videre studier.
Merk at utsagn selvsagt ikke er noen garanti for at det blir noe av.

Jeg sitter med potten min og satser på at noe godt som vil gi økt kommersiell trygghet skjer. I mellomtiden har vi greit med penger, og hvorfor de ikke likeså godt kjørte 30% utvanning men 20% kan man også diskutere, de håper/tror kanskje på noe fundamentalt godt i løpet av året. Nok av triggere gjennom året som vil validere teknologien videre.

Targovax har vell aldri vært så spennende som nå. Jeg forstår selvsagt noen aksjonæreres frustrasjon ovenfor kursutviklingen. Jeg har selv sittet noen år nå(i tap) og fått noen kurs-karameller gjennom tiden, men mener fremtiden (2020<)ser lys ut.

Jeg er også av den oppfatning at man ikke skal undervurdere når Targovax eventuelt melder om “late stage” studie med en Big Pharma. Jeg velger å tro det vil ha positiv effekt på kursen om f.eks det kjøres med Merck eller AZ. Jeg har heller ikke kjøpt Targovax fordi jeg tror de skal gå til markedet hele veien alene.

8 Likes

Mener 10% er blitt nevnt her?

Skal ærlig si at jeg faktisk aldri har fått med meg hva %'en er. Men de har beskrevet følgende :
" Targovax contributes to the trials with ONCOS-102 and some limited financial support"

Avtalen med kinamannen, dekker den TG02 også?

Jepp

1 Like

Blir vanvittig spennende å se hva dette samarbeidet munner ut i av studier.

65.000 stk @ 7,20 … jaja, nogen har troen på selskabet, trods mega baissing her på TRVX tickeren; man siger jo, at en aktie altid kan halveres i pris, men omvendt er der også et ordsprog der siger, at man kan sælge for billigt.

NANO 6,75% oppe så langt. Skal TRVX også lukke i plus? :slight_smile:

1 Like

Får flashback til PCIB og intervallet 25-28 i perioden oktober 2018-november 2019…

Men tviler på at TRVX vil ligge under 8 i så lang tid fra januar 2020.

Prisingen er rett og slett latterlig.

@Savepig eller @pdx, på tide å stoppe denne repetitive sutringen? Tilfører liksom ikke så veldig mye

7 Likes

Ja, vær så snill :pray:

Fin omtale når det gjelder de tekniske signalene i aksjen.
https://www.nettavisen.no/okonomi/biotek-aksjer-kan-dobles-pa-kort-tid/3423924766.html

2 Likes

aborum, nå må du virkelig legge inn årene, kaller du dette mega baissing, litt realisme må det være mulig å ytre seg om uten slike kommentarer fra din side. Det er ikke jeg som ytret meg negativt, jeg har gjengitt hva vår kjære CEO har uttalt. Kommenter heller hva du mener om slike ytringer, og ta det gjerne opp i neste telefonkonferanse med ledelsen.

Cinvest, Jeg ser den, grovt 120 mill/år med dagens forbruk, 170 + 30 fra Kina gir 200 mill. I kassa, om ingen penger blir tilført selskapet fra andre hold er de nødt til å sette en emisjon januar 2021. Dette er ikke mega baissing aborum, men enkel hoderegning.

2 Likes

Potensialet for Targovax-aksjen vurderes til å være NOK 10.00 - 15.00, og det gjerne i løpet av kort tid (1-3 måneder).

Videre så har det blitt utløst det som heter ‘Golden Cross signal’, og som er et kraftig positivt teknisk signal, og som utløses når 50-dagers glidende gjennomsnitt for aksjen bryter over 200-dagers glidende gjennomsnitt (jf. dagdiagram, og i begynnelsen av 2020).

Aksjen fikk et kraftig løft fra slutten av 2019 og til begynnelsen av 2020, og har så korrigert ned igjen, men nå finner aksjen betydelig teknisk støtte rundt 50-dagers glidende gjennomsnitt og rundt NOK 7.00-nivået (jf. dagdiagram).

Ulike momentum-indikatorer som RSI, Stochastics og MACD signaliserer alle at aksjen nå kan stå foran en ny vending opp på kort sikt.

Aksjeanalyser.com sin egen tekniske og kvantitative analysemodell, SignalListen, har vært i kjøpssignal nå for Targovax (TRVX) siden begynnelsen av desember 2019 (jf. diagram ‘SignalListen’).

7 Likes

Ja du er nok inne på noe rundt neste emisjon. Innen da har vi fått langt mer modne Mesotheliom data, data fra kohort 2 Refractory Melanoma, forhåpentligvis noe data fra Peritoneal med AZ, prekliniske data fra nye virus. I tillegg til at vi nok vet mer rundt potensielle samarbeid, og studien med BP i Mesotheliom. Og TG som en joker opp i det hele. Studien med TG01 ble publisert hos nature.com i dag, ikke småtterier. "Nature is the world’s foremost international weekly scientific journal and is the flagship journal for Nature Research. "

Om vi står på stedet hvil om et års tid etter alt dette, ja da begynner jeg virkelig å lure.

En annen ting jeg har tenkt på, trenger Targovax å hente alle pengene de trenger før Mesotheliom studien går i gang? Jeg er enig at det vil være det “naturlige”, men ettersom de kjører en Safety lead in som vil bli go/no go kunne det kanskje være en interessant tanke at de hadde ventet med å hente en stor sum før vi vet at vi går videre med trippelkombinasjonen, og det er også vel deriskende i seg selv for en aksjonær. Blir nok ikke tilfellet men.

4 Likes

Cinvest, Om Kinamannen er en “real player” og vi har ingenting som peker på det motsatte. Om det er statlige midler eller private bak selskapet vet vi ikke, men at de har pengene som skal til for å gjennomføre løpet tviler jeg ikke et sekund på. Kinesere er kremmere og ville sikkert ikke takke nei til et utvidet samarbeid med Trvx i vest for samme indikasjoner de kjører i Kina. Redusere $100 mill., til $50 mill., men upfront I løpet av 2020 og royalties lik den de betaler Trvx i Kina. En slik avtale slik jeg kjenner kineserne ville ikke vært umulig å lande. En tilnærmelse må komme fra Trvx, kineserene vil normalt ikke komme opp med et slikt forslag.

En kremmer som Petter Stordalen i førersetet er hva jeg etterlyser i Trvx, en er nødt til å avvike fra normalen for å lykkes, det er ikke bare at ting tar tid som gjelder men penger og mer penger. Emisjon etter emisjon er kanskje ikke normalen en bør ta høyde for, opsjons-programmet til ledelsen burde gi oss noe mer kreativt enn bare emisjoner.

February 14, 2020
TRVX Company Presentation February

7 Likes

Ser på Kina sliden at det nå står “Tiered royalties on net sales up to mid teens”.
Det tolker jeg da som 15%. Før skrev de vel low double digits om jeg ikke husker feil?

2 Likes

Ser vi er noen dager på etterskudd i forhold til streken jeg tegnet 13 dager siden. Bare det blir en kaffekopp så er jeg fornøyd :coffee: :coffee:

2 Likes

Ser vi 8 tallet i dag? Utrolig lite motstand dit hen spør du meg!! Er glad jeg satte meg på toget for en stund tilbake

Kun TA eller something cooking ?