Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Hyngstrom said the ongoing phase Ib/III MASTERKEY-265/KEYNOTE-034 trial (NCT02263508) is evaluating patients with unresectable stage III/IV disease assigned to pembrolizumab (Keytruda) plus T-VEC or placebo. That study has not reported data yet, but he said combining a checkpoint inhibitor with T-VEC in a neoadjuvant setting could result in improved pathologic complete response and RFS.

2 Likes

A: Gårsdagen bør sees i sammenheng med tilsvarende (litt høyere volum) 27. januar som satte bunn etter emisjonen.

B: Dette er egentlig samme hendelse. Trading som satte ATH for aksjen.

C: Ingen hendelser så vidt jeg vet, “bare” trading.

De fleste dager med større volum har altså kommet i forbindelse med børsmeldinger av betydning, mens denne dagen på mange måter kan sees på som “motsvaret” til dagen kursen be dumpet fra emisjonsnivå (8kr) og ned til 7.01kr (bunn etter emisjonen) den 27. januar.

Det ville ikke være ulogisk at noen føler potensialet for salg og kjøp under 8kr er tatt ut, og at de har lastet opp aksjer som skal selges så høyt som mulig. Da gjennomføres en pump som tar aksjen så høyt som mulig (til man møter signifikant motstand), og så selger man seg ut under det nivået.

Jeg følte det skinte litt gjennom 27. januar at formålet med trading den dagen var å senke kursen, og i dag føler jeg at det skinte veldig gjennom at formålet med dagens handel ikke var å akkumulere så mange aksjer som mulig, men å dytte kursen over 8kr koste hva det koste vil.

Hvis man fulgte med så kunne man se det ganske tydelig. Kursen ble pushet opp over 8kr de siste 10 handelsminuttene + sluttauksjonen i dag.

Før sluttauksjonen ble det omsatt nøyaktig 1 aksje kl 16:19:10 over 8kr i dag, som vel sier det meste. Men det gikk omtrent 42 000 aksjer på 8.12 i auksjonen, så det er i hvert fall noe.

image

På mange måter føles dette som en invitasjon til å bli med på rally, men med det i bakhodet at man bør være oppmerksom på at etter så åpenbare pumpinger av kurs kommer ofte en dump på ett tidspunkt. Det kommer nok rett og slett an på hvor aksjen møter signifikant motstand, og hvor mange som har lyst til å være med på turen. Lykke til for de som vil inn eller er inne, og fin exitmulighet for de som har sittet siden emisjonen og gjerne vil ut med noen øre gevinst.

8 Likes

Jeg så præcis samme mønster og er fuldstændig enig. Kommer der ikke en melding i dag, må dette betegnes som værende pump & dump, eller betydelig interesse fra (formentligt) en institutionel aktør.

Tydeligt at se, der blev ventet på volumen på salgssiden omkring 8,00 før man samlede yderligere op. Samme mønster ses ofte i NANO … både op og ned.

Jeg forholder mig til den historiske handel og der er, som du påpeger, ikke mange eksempler på denne volumen uden melding (det sidste jeg kan komme på var Meyerløkka, der endda fik FA til at ringe til ledelsen for at afklare evt. misinformation i markedet, hvilket er ret godt gået af en enkelt retailer).

Tipper åbning op, men usikker på den videre udvikling. Ellers flot handelsdag i et generelt rødt marked :slight_smile:

edit: massive blokke sælges (og købes selvsagt), men jeg tipper sell-off for nærværende. Bliver interessant af se næste aktionærliste.

edit: volumen er faldet betragteligt
edit: ooog vi er i minus

3 Likes

Det kan jo også være en rasjonell vurdering av selskapets bruk av begrepet “innen rimelig tid”. Uten sammenligning forøvrig; i f.eks NS 8406 om varsling av tilleggskrav så er det en tolkning av samme begrep tilsvarende 3-6 uker. Siden vi passerer 4 uker i løpet av inneværende uke, så er det kanskje ikke rart om det bygges opp forventninger til ytterligere avklaring om BP partner.

4 Likes

Man ser samme type handel av og til i mange aksjer like før stopp før sluttauksjonen. Det virker da som noen prøver å senke eller heve nivået som er utgangspunktet for sluttauksjonen med et lite antall aksjer.
Regner med at de føler at de lykkes med denne strategien siden den bruke jevnt og trutt

Noen som vet hvordan de første pasientene i perotenial ble behandlet? Hvor mange doser etc?

Kan jo være vi får data fra de første 18 i løpet av våren: de kan jo ta inn opp til 60 pasienter i expansion, så da må de følgelig være 18 i safety lead-in.

1 Like

Biological: ONCOS-102

ONCOS-102 will be administered intraperitoneally infusion at weekly intervals for 6 weeks.

Drug: Durvalumab

Durvalumab will be administered by IV infusion once every four weeks for a total of 12 four-week cycles.

1 Like

Men gjaldt det også i safety lead-in?

Edit, ser ut som de kjører samme regime som i melanoma cohort 2 i part II av perotenial. Og det er goodie!

3 Likes

Edit. Har ikke tid til å se om de har endret dosering, men kan kan vell se etter eventuelle endringer her.
https://www.clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT02963831

InVivo, S&K har kontroll på begge studiene og gjorde samme endring i Ludwig studien som for melanoma.

3 Likes

Det er utrolig gode nyheter! :ok_hand:

Men vet du når endringen ble gjort?

Husker du hvor du hørte/leste dette Antivelen?

InVivo, Cinvest, I forbindelse med redesign av melanoma studien, jeg mener å huske at det var PI for melanoma studien som kom med dette, endringen ble gjort samtidig for begge studiene.
Begge studiene kjøres på S&K og etter det jeg skjønte var det et tett samarbeid her. Det var også i den forbindelse denne uttalelsen kom fra PI; Virker denne kombinasjonen på Advanced Peritoneal Malignancies så virker det på alt annet også.

4 Likes

Kult, takk for deling! Skal se om jeg får sett PI presentasjonene på nytt i kveld.

Ref gårsdagens volum og handlemønster; at markedet i dag omsetter nesten 1 mill nye aksjer til kurser på linje med eller over gårsdagens sluttkurs, som for flere fortonet seg kunstig kjørt opp på slutten, vitner om en bra kjøper i boka, ikke en pump & dump strategi.

Dette er bra :+1:

10 Likes

Kommer an på antallet af aktier der evt. skal sælges; afventer videre udvikling :slight_smile:

Mulig dumt spørsmål, ? Men hvordan vet du hvem som er kjøpt og solgt ? Hvor ser du det ? Antall solgt er vel også antall kjøpt ?

1 Like

Spekulationen går på, om det er pump & dump eller regulært exit af en emissionsdeltager; det er ikke ukendt i markedet, at der skabes falsk omsætning mellem nominelle konti, som skalkeskjul mens man nettosælger fra den primære beholdning.

Jeg siger bare, at 0,25% i minus på 8,10 ikke er imponerende efter gårsdagens løft og at man derfor bare holder prisen over 8,00, da en mægler handler u. minimums kurtage.

1 Like

Eller bare at flere har fått opp øya for Targovax etter Aksjeanalyser sitt TA oppslag, og dermed øker omsetning og kurs … :wink:

9 Likes

For Kina avtalen kunne det vært spennende om noen kjenner til vanlig praksis for milestons utbetalinger i slike avtaler. Blir opsjonen på $3 mill. betalt, kan vi forvente ytterligere $97 mill. I intervaller frem til godkjenning.
Grov gjetning er godkjenning i Kina innen 4 år fra oppstart av studie, Study Start Date 2021, Primary Completion Date Januar 2023 og Study Completion Date Januar 2025.

Dette er selvfølgelig grove estimater, men for å kunne fordele $97 over studietiden må vi vite mer om hva som trigger utbetalingene, jeg tipper at siste utbetaling er ved godkjenning, etter det er det bare royalties.
$100 er mer enn nok til å drifte Targovax frem til 2025 uten ytterligere tilførsel av kapital og med to - tre store studier gående. Sannsynlig må vi påregne litt forsinkelser på Kina avtalen i forbindelse med Corona viruset men denne avtalen er en solid bærebjelke om den slår til.

5 Likes