Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Du vet vel at det er forbudt å gjøre fiktive handler? Myndighetene har innsyn dette om de vil/gidder og jeg sier ikke at de leter veldig hardt heller, men meglerhusene har også sin internkontroll som har plikt til å følge med på dette. Så det er ganske drøyt å tro at dette er noe som skjer i noe omfang. Du bidrar også bare å fyre opp under konspirasjonsteorier og skape misstillit til markedet, og det er vel kanskje ikke så heldig om du vil ha større og ikke mindre interesse for aksjemarkedet.

Så uten bevis kan man i mine øyne la være å lufte denne type teorier/tanker.

3 Likes

Du beskriver Targo som om det kun er Kina-avtalen de skal leve av.
Gir et rimelig feil inntrykk … særlig til «nykommere».
Ikke første gang heller.

Det er meget muligt, der sendes signaler fra myndighederne om, at man har indsyn i handelsaktiviteten, men jeg mener oprigtigt OSE er svært dereguleret vs. andre børser. Der er utallige eksempler på, at slutauktionerne eller endda den daglige handel bærer præg af decideret manipulation - som fx. den klassiske ene aktie, der betydeligt løfter eller sænker kursen.

Endvidere har vi utallige eksempler på “tilfældige” store markedsreaktioner tæt på meldinger osv. så hele princippet om at markedet er reguleret, det gælder kun for retailere; de store aktører kører sin egen agenda … retailere med store spærreposter, der trækkes fra markedet osv. tegner på ingen måde et billede af oprigtige ordrer (jeg har netop været på telefonen med et par mæglere fra Nordnet vedr. dette og de bekræfter denne opfattelse).

Men noteret, dette er en TRVX ticker og som sådan bør det være selskabet der diskuteres; håber på videre opgang herfra (1,72% i plus så langt).

4 Likes

Xon, helt riktig de har jo oss aksjonærer, men ser du bort fra oss finnes dessverre ingen andre avtaler per i dag som vil tilføre penger.

2 Likes

Zelluna. :grin: og snart oncos 2 :wink:

3 Likes

Vel vel … minner om tåkelegging (om det er tillatt å uttrykke seg på denne måten).

Det må du gjerne utdype nærmere.

Jeg tror alle inkl deg forstår.
Så da er det greit å avslutte her.

Er du virkelig så naiv at om noe er ulovlig så skjer det ikke? Og videre skal man heller ikke kunne snakke om det i ett åpent forum??

Meget totalitær holdning!

2 Likes

Jeg mener Antivelen på en god måte redegjorde for et syn om at Trvx med kina-avtalen kan hende kan holde Trvx på egne ben fremover, uten emisjoner nødvendigvis. Mulig jeg tolker Antivelen feil, men om ikke så synes jeg innlegget om kina-avtalen utelukkende var ment som et stort pluss for Trvx.

Hva er det du mener Antivelen forsøker seg på om ikke dette?

Targovax vil bli stort fremover. Bukspyttkjertelkreft er den tolvte mest vanlige kreftformen i verden med 338,000 nye tilfeller diagnostisert . Framtidsutsikten for pasienter med bukspyttkjertelkreft er svært dårlig, og på tross av stor forskningsaktivitet er bildet stort sett uendret over de siste 40 årene.Uten gode markører for screening og mulighet for tidlig deteksjon og tidlig behandlings start, er bukspyttkjertelkreft en av de mestdødelige kreftformene med et års overlevelse på ca. 19%og en 5 års overlevelse på bare 4%.

Den eneste potensielteffektive behandlingen for buskpyttkjertelkreft er kirurgi, først og fremst for sykdom som blir oppdaget tidlig. Imidlertid er det stor risiko for tilbakefall og bare 21% av opererte pasienter og som blir behandlet med gemcitabine etter operasjonen, er i live etter 5 år.Pasienter som ikke får tilleggsbehandling med gemcitabine har en 5 års overlevelse på 10%.RAS mutasjoner forekommer i over 85% av alle tilfeller av bukspyttkjertelkreft, over 40%i tarmkreft og mellom 20 og 30% i lungekreft og føflekk-kreft.
TG01, blir gitt til pasientene som behandling etter operasjon for å forhindre tilbakefall av sykdommen

13 Likes

Realiseres opsjonen med IOVAXIS tror jeg på en meget rask oppstart og rekruttering til studien, 4 år til godkjenning er heller ikke et urealistisk. Targovax vil ha tilgang til studieresultatene og være involvert i design av studie-oppsettet som sikkert blir noe mer enn bare Chemo+TG. Erfaringene fra løpende resultater kan resultere i et tilsvarende studie i Vest kanskje med spons fra IOVAXIS mot royalties. Hadde denne avtalen vært gjort mot et BP i vest hadde kursen eksplodert, usikkerheten bunner ut i hvem som står bak IOVAXIS finansielt, det finnes store penger i Kina på private hender og de satser sjelden halvveis.

3 Likes

Noen endringer per 20.02 på Top50.

MSI øker til med 53k til 964k.
ABN solgt 24k til 910k.
Avanza solgt 30k til 335k.

3 Likes

Den MSI kontoen er spennende

1 Like

Helt enig, nesten slik at de har holdt en jevn prosentvis økning uke til uke.

Har nå kommet seg inn på Top10 i dette øyeblikk!

1 Like

Spennende selskap. Tar denne fra “watch-listen” og akkumulerer litt. Vi skal vel kanskje bare her ta ut 8,30 for å få et nytt løft

1 Like

Synes optimismen og kjøpsviljen var god, bra at folk er klare for gode nyheter, men tror de må komme før vi ser en himmelferd :slight_smile: Regner med god oppgang herfra til om ca. 4mnd. Tipper vi kan se Targo i 10+ da, om ikke selskapet går tilbake til 1år+i cash på konto strategien etter generalforsamlingen i vår.

Rinse and repeat - så gutta som har vært i Hemsedal og på Hafjell kan ta del i moroa i neste uke ? Tror vel ellers at “innen rimelig tid” snart kan bli et plagsomt åk å bære.

" Until recently, therapeutic cancer vaccines were seen as a dead end due to poor performance in clinical trials and the market. With increasing knowledge about how the immune system fights cancer, these kinds of treatments are making a comeback, with companies such as CiMaas and Targovax working on their own vaccines."

comeback

Akkurat hva vi venter på :slight_smile:

15 Likes

Hvis IPOen blir en suksess så kan vi kanskje se en positiv effekt for TRVX?