Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Nye regulatoriske prosedyrer i China fra June 21, 2019. Regulatorisk godkjennelse for clinical trials er kortet ned fra 265 dager til 65 dager, 744 søknader har blitt godkjent på 40 dager med de nye prosedyrene.

Xiaoyuan Chen, director of the Clinical Research Institution School of Medicine at Tsinghua University, was among those to comment on the progress of the new system in a presentation in San Diego. Chen report that as of June 21, 2019, 744 clinical trials applications had been approved under the new procedures with a mean review timeline of 40 workdays.The new IND review procedure marks China’s formal approval system change from an examination and approval system to tacit permission. It is expected that the approval time for regulatory approval of clinical trial applications will be shortened from 265 days to 65 days.

15 Likes

Så kult Antivelen, og takk for deling! Dette burde ta ned risikoen endel for Targovax og IoVaxis også i henhold til timeline.

1 Like

Kilde?

2 Likes

Vet vi om IoVaxis har søkt?

Centre for Drug Evaluation (CDE) (tilsvarende FDA) har sikkert vært opptatt med mange søknader i forbindelse med Corona viruset og vi kan regne med en hvis prioritering til deres fordel. Men om vi ganger normaltid med 2 burde vi ha en godkjennelse innen fellesferien.

Her er litt om industriens vanlig definering av Milestones, tipper Targovax har brukt standard definisjoner for slike kontrakter med hensyn til Milestones.

Our definitions of the various financial terms utilized in this analysis are as follows:

1. Total Development and Regulatory Milestones (Total Dev/Reg) – the total milestone amount to be paid to the licensor through launch in all jurisdictions for the first product indication (sum of 2-12 below);
  2. IND Filing – payment on Investigational New Drug filing, typically with the FDA;
  3. Phase I Start – payment on first human treated in a clinical setting;
  4. Phase II Start – payment on commencement of a human clinical trial to determine safety and preliminary design of additional efficacy studies;
  5. Phase III Start – payment on commencement of a pivotal human clinical trial;
  6. FDA Filing – payment on filing of a New Drug Application with the FDA;
  7. 1 st Approval – payment(s) on FDA or other 1st major market approval and/or launch;
  8. EU Filing – payment on filing of a marketing approval application in the EU;
  9. Major EU Approval – payment(s) on EU approval, pricing and/or launch;
  10. Japan+ Filing – payment on filing of a marketing approval application in Japan or other Asia;
  11. Japan+ Approval – payment(s) on Japan or other Asia approval and/or launch;
  12. Other Dev Milestones – typically payments on early R&D, toxicology, development candidate designation or license option exercise;
  13. Deal Size – a summation of all upfront, R&D reimbursement and milestone payments, including Total Dev/Reg milestones, sales milestones and/or milestones for additional products or indications, plus any equity or loan amounts, to be paid to the licensor;
  14. Upfront – the license fee plus any annual payments not based on events (upfront equity was not included, as it is typically based on the fair market value of the securities purchased).

N.B. With respect to the average and median amounts shown in the figures, spreadsheets and table, (1) the Deal Size typically includes additional payment elements, such as sponsored R&D, equity, loans, sales milestones and/or milestones for additional products or indications; and (2) specific Dev/Reg milestone payments apply only to deals for which non-zero dollar amounts were owed for the corresponding milestone.

Litt lesestoff om pancreatic cancer i China, SoC behandling er den samme som i vest og da skal det vel mye til om IOVAXIS må begynne fra bunn. De vil helt sikkert begynne der Targovax må gi opp på grunn av finansiering.
SoC I China er Gemcitabine, Gemcitabine plus nab-paclitaxel and FOLFIRINOX er ikke populær i China due to high toxicity and high cost.

Kilde;
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4499341/

Hei @Bob_le_Plast,

Takk for mange gode innspill generelt sett.

Derdom jeg har forstått deg rett så har du overvekt i TRVX i forhold til andre biotecs. Det hadde vært interessant å høre hva som gjør at du foretrekker TRVX i forhold til f.eks PCIB?

Oppkjøpene som er gjort av onkolytiske virus er mindre enn tilsvarende avtaler for mRNA, ref egen slide i TRVX-Q3 og @Snoeffelens oversikt over mRNA avtaler.

I tillegg kommer jo sannsynligvis inntekter fra lisensiering av TG-plattformen, ref avtale med IoVaxis som eventuelt vil tikke og gå i bakgrunnen.

Likevel, sett fra en ikke-forskers synsvinkel, så blekner potensiale i TRVX sammenlignet mot PCIB.

Hva er det jeg ikke ser?

Har forøvrig aksjer i begge de nevnte selskapene

Dataminer, jeg er like positiv til begge selskapene og har aksjer i begge, men har alltid hatt et spesielt forhold til TG. Nå kan vi mulig komme oss videre med den plattformen, TG har samme problematikk som eksempelvis UV-1, kreftcellene evne til å forsvare seg, en kombinasjon med en CPI ville vært topp, IOVAXIS har som kjent tenkt å prøve denne i kombinasjon med Gemcitabine. Jeg har ingen problemer med å se det du skriver om potensiale, det er litt mere definert høyde i TRVX, PCI kan ta en himmelferd men sjansen i % er fortsatt ikke veldig høy, ingen trær vokser inn i himmelen er det noen som hevder. Småpraten om PCI + AZ begynner å bli vel kjedelig etter min smak. Kina vil innen noen år ha gått forbi BP her i Vest, nå er vi inne med TG, ikke umulig at vi ser en tilsvarende avtale for Oncos.

5 Likes

Du må ta i betraktning at de fleste dealene er utviklingssamarbeid med upfront som er gjort på prekliniske virus. Dette vil tilsvare de nye virusene til Targovax Oncos 210,211,212 og 214 som har ulike tumorer som targets. En lisensieringsdrøm om de får til noe her med flere aktører.

Så har de Oncos 102 i tillegg som vil tilsvare virus som f.eks T-vec og Cavatak.

Tror Targovax fint kan få til en avtale med sine nye virus og f.eks ta Oncos 102 til markedet alene.

2 Likes

Her har jeg modifisert Milestones slik de tenkt kan se ut I avtalen Targovax har gjort med IOVAXS tilpasset det løpet de skal igjennom. Jeg har fjernet Fase I studiet siden dette er lite aktuelt, de går nok rett på en Fase II studie. Legg spesielt merke til punkt nummer 11 under, årlige betalinger uavhengig av milestones er vanlig for slike avtaler, hvordan fordelingen blir mellom årlige og milestones utbetalinger blir spennende.

1. Total Development and Regulatory Milestones (Total Dev/Reg) $100 mill the total milestone amount to be paid to the licensor through launch in all jurisdictions for the first product indication (sum of 2-12 below);
  2. IND Filing $ ? payment on Investigational New Drug filing.
  3. Phase II Start $ ? payment on commencement of a human clinical trial to determine safety and preliminary design of additional efficacy studies;
  4. Phase III Start $ ? payment on commencement of a pivotal human clinical trial;
  5. CDE Filing $ ? payment on filing of a New Drug Application with the CDE;
  6. 1 st Approval $ ? payment(s) on CDE 1st major market approval and/or launch;
  7. Singapore Filing $ ? payment on filing of a marketing approval application in the Singapore;
  8. Major Singapore Approval $ ? payment(s) on Singapore approval, pricing and/or launch;
  9. Other Dev Milestones $ 3mill typically payments on early R&D, toxicology, development candidate designation or license option exercise;
  10. Deal Size $ ? mill a summation of all upfront, R&D reimbursement and milestone payments, including Total Dev/Reg milestones, sales milestones and/or milestones for additional products or indications, plus any equity or loan amounts, to be paid to the licensor;
  11. Upfront – the license fee plus any annual payments not based on events (upfront equity was not included, as it is typically based on the fair market value of the securities purchased).
10 Likes

CPI + Virus = Abscopal effekt

Oncos-102

1 Like

Hei @Dataminer!

For trvx er triggerliste oncos på kort og mellomlang sikt det viktigste. Det at kreftbehandling mest sannsynligvis vil være kombinasjoner av ulike innfallsvinkler for aktivering immunforsvaret med cpi, som fellesnevner, tror jeg vil medføre at modifiserte virus vil passe som hånd i hanske her.
Vi får mer data om mesotelioma i løpet av vår pluss samarbeid med BP i neste fase. Deretter melanoma der merck/keytruda er med. Dette blir særdeles spennende for selskapet.

I tillegg er TG-plattformen vekt fra de døde. Og her er det flere pågående studier der trvx er passiv leverandør av TG. Data kan komme når som helst her.
Til slutt: mcap er alt for lav og nærmest ber om reprising.

Pcib har jeg troa på, men tror også at det blir en dødperiode frem til sommeren. Er det en ting jeg har lært av nano er å ikke sitte gjennom slikt. For pcib har jeg også, på kort sikt, mistet litt interesse pga de religiøse tilstandene vi ser her på TI. Det i seg selv tror jeg vil medføre at folk går lei og kurs går ned.

Nano er jeg spent på men tror også på litt dødvann en periode, selv om jeg har en pott her. De har rotet seg bort siste året og jeg ble kort og godt lei.

Ellers seiler ultimo opp som en liten joker jeg har begynt å følge. Kursutviklingen i 2020 har dog vært et skremneskudd…

8 Likes

Kilde;

Hvilken checkpoint blocker vil bli brukt i kombinasjons TG i Kina, kineserne er ute med sin første CPI PD-L1 (Tuoyi) produsert av Shanghai Junshi og flere er på vei. Både Merck og BMS sin CPI er godkjent i Kina og prisene er droppet med 60% i forhold til US, men de er fortsatt ikke konkurransedyktig sammenlignet med lokal produsert CPI. Den er godkjent for treatment of melanoma, en liten ønskedrøm kunne vært Oncos + Tuoyi i melanoma.

And what really shook things up was the pricing of the third entrant, Shanghai Junshi’s Tuoyi: a 70% discount to Opdivo’s China cost, or an incredible 90% less than the US list price.

On December 17, China’s National Medical Products Authority (NMPA) conditionally approved the listing of the first locally developed programmed cell death-1 (PD-1) checkpoint inhibitor, Tuoyi (toripalimab) monoclonal antibody injection for the treatment of melanoma.

The product of the Chinese biotech firm Shanghai Junshi Biosciences could be the first locally developed PD-(L)1 drug launching in China in competition with the already approved global market-leading PD-(L)1 drug, Keytruda (pembrolizumab). The approval is an important turning point in the history of Chinese drug development, which is moving away from producing “me-too” drugs aimed at the domestic market to independently develop brands that will compete with Western developers’ drugs.

Two PD-1 inhibitors, Bristol-Myers Squibb’s (BMS’) Opdivo (nivolumab) and Merck’s Keytruda received approval in China in June and in July 2018, respectively, lagging years behind US approvals. Similarly to Keytruda, the NMPA approved Tuoyi as a second-line treatment in patients with unresectable or metastatic melanoma following first-line treatment failure. Junshi’s application for Tuoyi was accepted by the State Drug Administration in March 2018 for listing, and was included in the priority review and approval category for accelerated review and approval.

2 Likes

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Ukens liste:

17 Likes

Er bare å håpe at TRVX kommer med en positiv melding i morgen, da blir rekylen lekker :slight_smile:

De skal vel presentere i morgen, kanskje vi får en melding om det?

I tillegg til en avtale…

Hva skal Trvx presentere?

Sorry, konferansen begynner i morgen, men TRVX skal presentere først på torsdag:

RAS- Targeted Drug Discovery Summit Europe
February 25, 2020

Presentation time: 27 Feb 2020 at 9.30

Vaccinating Against Mutant RAS – Results from TG01 Phase I/II Trial
• Results from 32-patient TG01 trial in resected pancreatic cancer
• Robust immune responses demonstrated against KRAS
• Overview of clinical and molecular outcomes

1 Like

Hvis ikke 7,00 holder, så skal vi vel ned omkring 6,50 … svært at sige, men der er formentligt tale om slags overreaktion i markedet efter en weekend med all-round dårlige nyheder omkring corona virus.

Jeg tænker det rent strategisk vil være bedre, hvis ledelsen afventer med evt. meldinger til markedet, da al positivitet ellers vil blive brugt til at sælge ud.

1 Like