Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Får vi rekyl i morgen, eller er det videre ned før helgen? :thinking::thinking::thinking:

Sjekk USA. Ganske sikker på hvor dette bærer avsted imorgen. For ikke å glemme korona…

3 Likes

Ja, nevermind lol.

1 Like

Merkelig at de valgte å avslutte TG02 studien dager/uker før data skulle presenteres uten at vi har fått noen god forklaring på hvorfor - naturlig å tenke at de avsluttet den for å slippe å presentere dårlige data ??

Forklaringen var enkel, de manglet 300 mill til videre studier, dette ble forklart mange ganger.

2 Likes

Vedr. videre udvikling i kursen så ligger de europæiske børser som OSE forud for NASDAQ vedr. tid/markedsreaktion (ligesom at de europæiske børser ligger bagefter de asiatiske). Med tanke på dagens reaktion på OSE skulle man mene, at det meste er taget ud af aktierne … hermed ment, at der snart ikke er mere at give af.

Satser på at bunnen ble nådd i dag! Ser ikke helsvart ut, for øyeblikket🥴 Glad vi tok emisjonen når vi gjorde! Og heldigvis har de ikke sluppet noen meldinger i denne mørke perioden, hadde druknet i alt helvete👺

3 Likes

6,06 … følg med; endnu engang blandede følelser over ikke at have støvsuget flere aktier, men samtidig en lettelse over at markedet ser ud til at rette sig for nærværende.

6,14 … luk af gap op til 7,00 næste uge?

3 Likes

Dagen er ung, kanskje ser vi 7 tallet i dag😉

Folk ass. Nesten 30% fra bunn til topp intradag.

1 Like

Jeg tror forsatt vi skal ned igjen på kortsikt, ingen nyheter har jo kommet om at Corona er på tilbakegang, eneste må være at markedet begynner å ta inn over seg at kanskje Corona frykten er en smule overdrevet?

Prøvde meg kjapt på 5.30 i dag, men den skled avgårde gitt. Løftet til 5.50 for å fiske der, men nei!

Ser nesten ut som noen nyheter er på vei, men heldigvis på Oslo Børs er det ingen som har slik kunnskap før det børsmeldes… :stuck_out_tongue:

1 Like

When you gonna give it to me
Give it to me
It’s just a matter of time Corona
Is it just destiny, destiny
Or is it just a game in my mind Corona

Men seriøst, fint å få litt fart på aksjen nå altså.

Endelig rekyl i TRVX og resten av biotek.

Men skal nedgangen i USA i kveld ødelegge mandagen for oss?

Det er en prestasjon i selv bare å havne i pluss på en dag som dette, så en rekyl til uka er ikke umulig. Børsene ser fryktelig skumle ut for tiden, så rådet med å ikke investere mer enn det man har råd til å tape gjelder virkelig nå.
Norsk-biotech fortjener mer anerkjennelse, så vi for krysse fingrene for at ikke makro ødelegger dette nå.

2 Likes

Carnegie Nordic Healthcare Seminar. March 3, 2020. Stockholm Add to Calendar. Upcoming events. February 25, 2020 …

Dessverre er denne plutselig borte - avlyst eller virusfrykt ??? Kjedelig, her kunne vi fått litt utfyllende info. eks. Parker

1 Like

Eller så er det fordi 25.februar er passert, og dermed ikke lenger “upcoming”?

Noen som kan fortelle meg når Targovax har Q4 presentasjon?

Et enkelt google søk gir deg svaret på det :wink:

11 mars 2020 kl 10.00

1 Like

Det er lørdag og tid til efterrationalisering inden markedet åbner mandag; jeg har reflekteret lidt over den forløbne uges handel og særligt det faktum, at vi (kortvarigt) måtte ned på 4,865 før den vendte, giver anledning til at søge en forklaring.

Det lå lidt i kortene, at den ville falde under 6, men jeg var selv usikker på, om der var momentum til at falde så langt som 5, da faldhøjden var betydelig. Særligt med tanke på den netop overståede emission og de kommende triggere, blev det desværre hurtigt tydeligt, at der var gået massiv overreaktion i markedet.

5 blev desværre en realitet (eller, heldigvis, afhængig af, hvordan man ser på det, for selv om jeg ikke nåede at handle under 5, er det årets bedste handel i denne aktie så langt). Jeg tænker det må være en kombination af tvangssalg og spekulation fra erfarne tradere, da tvangssalg vel logisk set sker fra åbningen (hvis ikke porteføljerne er dækket ind, når markedet åbner … særligt i et bear marked) og umiddelbart starter, eller bekræfter, et negativt sentiment som algoerne bare stupidt følger.

Dertil, og måske endnu vigtigere for aktionærer i enkeltaktier, er det tydeligt, at støtteniveauerne bliver udfordret pga. stop loss raids. Det er efterhånden blevet en selvfølge, at kursen kortvarigt dipper under støtteniveauet med en vis margen, med hurtigt recovery tilbage på eller over støtteniveau. Det er til at se på lang afstand, for der ligger skjulte ordrer og venter eller også placeres ordrer straks der er tegn på brud.

Læringen for eget vedkommende er, at markedet altid reagerer hurtigere og langt mere aggressivt end først antaget … og jeg spekulerer over, at dette grundlæggende bunder i den menneskelige psykologi (overeksponering, ofte via belåning, der bunder i grådighed … mer vil ha’ mer, det går nok osv.), med efterfølgende damage control i form af ukontrollerede sell offs (mægleren ringer og man bliver udfordret på finansieringen af jordbærtærter). Desværre må jeg erkende, at det har taget en længere periode at erkende dette mønster, men jeg ser bestemt muligheder going forward.

Personligt har jeg ingen belåning af mine porteføljer og kommer aldrig til at følge den strategi; omvendt vil jeg søge at placere ordrer jfr. ovenstående niveauer og særligt på lavere kurser end oprindeligt antaget.

Selskabet er finansieret langt ind i 2021 og rent klinisk taler resultater og potentiale et tydeligt sprog. NASDAQ signalerede en slags bund jfr. fredagens handel og med tanke på at TRVX, NANO mv. lukkede i plus, bliver det interessant at følge den videre udvikling.

Alt for egen regning, naturligvis.

7 Likes