Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ja, det er jo fuldstændigt sindssygt; snak om reprisning, når markedet opdager TG.

Jeg har helt fra starten været imponeret af TG (og naturligvis også ONCOS), grundet den elegante tilgang til at lære immunforsvaret signaturen på RAS mutationerne samt det overordnede design i at bruge “long peptides”, der qua nedbrydningen i kroppen skaber en aktivering af immunforsvaret på flere niveauer (… end dét der forekommer ved “short peptides”).

Man injekterer ganske simpelt under huden og lader kroppen gøre arbejdet (via GM-CSF).

3 Likes

Mange sier at dette er å sammenligne epler og pærer, da Mirati driver å tester innen lungekreft mens TG blir testet på kreft i bukspyttkjertelen.

Men som Targo selv sier:

RAS mutations are a key driver of cancer progression and treatment resistance. They are found in 20 – 30% of all cancers1, over 90% of pancreatic cancers2, 50% of colorectal cancers3, between 20 and 30% of non-small cell lung cancers4 and between 20 and 30% of malignant melanomas1.

Few treatment options are available for patients with RAS mutations and of limited efficacy, highlighting the significant unmet medical need for these patients.

5 Likes

Hva var MoS hos mirati ? :grinning:
Og kun 6 pasienter ?

1 Like

Ja, bare småtterier :smile:
Se presentasjonen fra Mirati lengre oppe, der er også masse bra markeds informasjon som også er relevant for TG der.

As clinical evidence mounts demonstrating the power of combining oncolytic viruses and checkpoint inhibitors, companies are scrambling to get in on the action.

https://www.nature.com/articles/nbt.4327

Oncolytic Viruses and Immune Checkpoint Inhibition: The Best of Both Worlds.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/31080879/

1 Like

Oncolytic Viruses: Priming Time for Cancer Immunotherapy

Fin langlesing for de som har tid.

OV+virus kommer som en kule fremover, ikke rart BP står og knakker på døren til Targovax.

I mesothelioma kommer BP til duk og dekket bord, klar for et pivotal studie i en ODD indikasjon med 15k pasienter og ingen direkte konkurranse fra andre virus klart for registreringsstudie. Ledelsen i Targovax har alle forutsetninger for å klare å lande en god avtale i denne indikasjonen.
Liten/ingen konkurranse fra andre virus, high unmet medical need og potensial for ca 2xblockbuster.

9 Likes

Noen som vet de etiske retningslinjene om en pas. responderer pos. på beh., men så slutter studien. Med gode data er nok veien til markedet kort :slight_smile: Hva med de to pas. som har partial respons men ikke lenger får Oncos.

Er det bare meg eller ser Targovax sine data mye sterkere ut en Viralytics sine?

Verdt å merke seg at vi her sammenligner Oncos på antatt suboptimal dosering mot Viralytics på antatt optimal(tilsvarende Oncos i cohort 2 melanoma) dosering .

Mener også at MD en gang sa at Oncos-102 er antatt bedre virus enn mange andre under utprøving. Forstår det sånn at Oncos-102 er et mye mer sofistikert og avansert virus kontra mange andre typer virus.

Viralytics sine data på pasienter som tidligere har blitt behandlet med CPI.(med optimal dosering).

bilde

Targovax sine data på suboptimal dosering

2 Likes

Hehe… Må si at det er mer artig å lese dine innlegg, nå som du er inne i aksjen inVivo. Vi hadde jo en lengere diskusjon i sommer om nettopp dette der du var ganske vrang. Konklusjonen førte vel til at TRVX CFO og Larsmk kom med en fin oppsummering som ble visualisert av selskapet kort tid etter:

Når fikk du ditt AHA øyeblikk @InVivo?

Jeg har aldri tvilt, men fikk en giga bekreftelse at oncos faktisk kan være best in class, da Alexander Shoushtari (PI) hold sin presentasjon på KOL. “Oncos is better then t-vec” … Jeg både tror og håper etter cohort 2 i melanoma og peritoneal (n>75) at flere bekrefter at Oncos -102 er best og at største konkurrent blir oncos-21x :wink:

9 Likes

Presentasjonen til PI var jo også en stor øyeåpner. Spesielt når vi fikk vite at noen av pasientene kunne blitt CR, men ble hemmet av studieprotokollen(bare 3xoncos).

Mitt aha øyeblikk kom når vi kunne sammenligne endring i tumorvolum.
Når vi bare sammenlignet ORR på lave pasientantall, så ble jeg ikke veldig imponert.

Også var jeg heller ikke oppmerksom på at Targovax kjørte med suboptimal dosering i første cohort heller. Samtidig etterlyste jeg også en benchmark den gangen, og resultatet ble til slutt slide du viste til.

Men det som virkelig gjorde at jeg fikk øynene opp for Targovax var når Merck feilet i sitt mesothelioma studie med bruk av Keytruda.
Feilet er kanskje misvisende, de fikk jo mye bedre ORR enn chemo, men ca samme PFS og OS. Her skal det ikke mye til for at Oncos+virus slår chemo ned i støvlene.
Og dette sett opp mot melanoma, der vi fikk bevis på at Oncos faktisk fungere veldig godt sammen med CPI, da så jeg lyset!:wink:

Jo, en annen ting var at jeg ikke følte BP var spesielt giret på mesothelioma og Oncos+chemo, men når Targovax begynte å snakke om en arm med CPI, så ble jo dette studiet straks interessant for Merck, AstraZeneca, BMS, Roche etc

9 Likes

Disclaimer: inneholder litt søndags-hauss :sunglasses:
Trvx er på vei til å finne sin form og farge, jeg er temmelig sikker på at oppdatering av studier på nyåret endelig vil vise dette.

Synes ikke data fra de oppkjøpte selskap innen Onkolytiske virus har vært oppsiktsvekkende. Basert på en kjapp overordnet faglig/subjektiv vurdering er trvx minimum like bra. Oppdateringene h120 vil gi oss et bedre bilde, da regner jeg faktisk med at vi ser hvor mye bedre trvx er enn konkurrentene.

Og bakom vaker fortsatt TG…

8 Likes

For å hjelpe selskapet litt på vei skiver jeg en poster/presentasjon som medlemmene her kan poste viss de vill rundt om på forum for aksjer / biotech.

Den må være to the point, enkelt og konsist for den jevne (amerikanske) investor.

Her her jeg nå:

So you think Mirati next big thing?

Tarovax is a Norwegian cancer company with two platforms.

Targovax (OSE:TRVX) is a clinical-stage immuno-oncology company developing oncolytic viruses to target hard-to-treat solid tumors. Targovax’s lead product candidate, ONCOS-102, is a genetically modified oncolytic adenovirus, which has been engineered to selectively infect cancer cells and activate the immune system to fight the cancer.

ONCOS-102 is currently being tested in mesothelioma, melanoma and peritoneal malignancies and has already shown promising clinical results both as monotherapy and in combination with chemotherapy, and a checkpoint inhibitor.

Her trengs 1 poster, hvilken?

As an alternative to Mirati’s MRTX849 KRAS G12 Tagovax has a long time developed TG01, a collection of 7 mutated RAS peptides, which are injected into the skin just like most targeted immunotherapies. TG01 is administered together with Granulocyte-Macrophage Colony Stimulating Factor (GM-CSF), a substance that boosts immune reactions.

Her trengs 1 poster, hvilken?

Videre er det viktig at dette ikke blir spamming og av vi bli “værende” for å svare på spørsmål.
Vet en ikke svaret så kan en helsikkert få svar her :slight_smile:

7 Likes

Blir veldig glad om alle kan være med å bidra litt her :smiley:

Hvilken “poster” er det du tenker på? En som selskapet allerede har laget og ligger tilgjengelig på hjemmesiden deres?

Ja, det må jo bli det, en som er to the point og vekker mest interesse for å vite mer.

Jeg kan ta en kikk på tilgjengelig materiale, men får ikke tid før litt seinere i ettermiddag.

Fint!
Dette var ett spørsmål til alle, og litt i forlengelsen av spørsmålet til @Whatsthat ang hva var ditt AHA øyeblikk / eyeopener?

2 Likes

For min del var det en generell øyeåpner da jeg forstod hva en slik “virusinfeksjon” gjør med en kreftcelle: infiserer den slik at den blir merket for destruksjon av immunforsvaret - samtidig som det åpner muligheten for at immunforsvaret da vil lære seg at slike kreftceller er fremmed. Dette fordi kreft- spesifikke antigen blir fritt tilgjengelig.

At Onkolytiske virus også kan åpne kreftcellene for cpi… Wow.

Og jeg gikk inn innledningsvis i trvx pga TG-plattformen… :grin:

5 Likes

Samme her TarGovax-01 var det jeg trodde på og fremdelses har stoor tro på,
Vi har to spisser i verdensklasse på laget.

1 Like