Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Om det kinesiske selskapet som kjøpte lisensieringen av TG01 betaler for å innløse obligasjonen er vi set for store inntekter uten utgifter framover. Om de viser videre resultater for TG vil det gå langt i å skape etterspørsel fra resten av verden, og da får nok Parker Institute fart på sakene også. Venter på melding om det sammen med triggerne nevnt over.

TG-avtalene KAN bli bra en vakker dag, men her snakker vi langt frem i tid. Det er Oncos som gjelder nå.

Nye TG- avtaler kan selvsagt dukke opp og gi noen penger i kasse.

Så lenge obligasjonen ikke er innløst regner jeg det som ikke-relevant for Targovax, men caset endres en del om vi får TG01 i gang gjennom den avtalen på langtidspotensial-siden. Nå har TG liten verdi i mine øyne til de faktisk beviser at det blir noe av. + at betalingen vil flytte behovet for emisjon langt fram, som også er deilig :slight_smile:

1 Like

Betalingen vil ha litt effekt på kort sikt, men det er ikke store summer. Summene kan bli store på langsikt.

Det man streber etter som biotek-aksjonær er jo viktige samarbeid med store aktører. Trvx har samarbeid med AstraZeneca og Sotio (som nesten er minst like spennende), men det ser ikke ut til å spille noen rolle kursmessig, enn så lenge.

1 Like

Vi trenger bevis på at penger kommer inn og ikke bare ut av selskapet. Utålmodige investorer trenger forsikring om at man betaler for et potensiale for å få noe igjen, ikke forskning for å forske. Det tror jeg innløsning av obligasjonen kan representere.

4 Likes
6 Likes

Hva tenker man om videre posisjonering mot 11. mars? Kommer det noen nyheter eller blir det bare kjipe «Targovax i minus»-overskrifter som vanlig?

Targovax i minus. Garantert.
Hvis ikke lukter det emi :partying_face:

Godt å vite at primary insiders har kjøpt på disse nivåer…

Kan ikke holde tilbake for å slippe kursdrivende nyheter 11. mars.
Presentasjonen blir nok en heller kjedelig affære frykter jeg for.

Ikke umulig med kursdrivende nyheter på presentasjonen. Insiderne har f.eks ikke lov til å kjøpe eller selge nå så tett på. Så det er lov til å håpe :blush:

Trvx går i en spennende fase med read out av POC studie, oppdatert data fra meso, preklinisk virus, TG, petorineal osv, så alle presentasjoner der man får muligheten til å stille ledelsen spørsmål er av stor interesse for de som følger caset

6 Likes

Spent på 11-mars, men rent økonomisk blir det nok litt dyrere enn Q3. Det ble meldt om en del kostnader tilknyttet kutt i arbeidsstokken som gjorde Q4 dyrere. Lov å håpe om bedre info om partneravtale som kommer, men ikke kjøp aksjen på det grunnlaget.

Se heller på hvor langt TRVX har kommet og muligheten for studiene/avlesningene som kommer. Det er disse som avgjør TRVX sin fremtid, ikke en kortsiktige partneravtale. Gode avlesninger gir mest sannsynlig ny emisjon nær vinter 2020 (75% sannsynlighet). Samtidig kan gode data på avlesninger fremover gjøre TRVX til en “need to have” for BP og et oppkjøp står for døren, men denne sannsynligheten vurderer jeg til maks 15-20%.

Uansett er ikke TRVX lenger et binært case, nå er aksjen i spille hele veien og omsetningen er langt bedre enn i fjor høst. Det i seg selv er bra for fremtiden.

3 Likes

Minner om hva som ligger og lurer borte i Kina utenom Coronaviruset:
"- IOVaxis buys an exclusive option to license the TG01/02 cancer vaccines for China, Hong Kong, Macau and Singapore, for a fee of USD 250.000

• If exercised, the license has a potential value of up to USD 100 million in development and commercial milestones, in addition to double-digit royalties

• The parties will negotiate a full License Agreement based on pre-agreed terms and principles in the Option Agreement"

:slight_smile: 3M USD med god dollarkurs om dette blir noe av bare for å innfri opsjonen. Potensielt stor trigger vil jeg si. Verdt å ha i bakhodet nå som Kina har skjerpet fokus på raskere path to market de siste årene: https://global.chinadaily.com.cn/a/202001/06/WS5e128561a310cf3e35582946.html

Bekreftelsen ville vært innløsning av opsjonen.

4 Likes

Helt enig med deg, dette er en undervurdert trigger.

Med innløsing av opsjonen vil markedet også måtte prise inn noe av potensialet, så 3 MUSD + x% av 100MUSD.

Hva var trigger for opsjon?
Innen 2020 eller ved godkjenning av ? i Kina?

3 Likes

Innen 2020 ja, sånn tolket jeg det

1 Like

…eller ved godkjenning av første kliniske forsøk. Fra børsmelding:

i) the first regulatory approval to start a clinical trial in the territory, or ii) one year from the effective date of the Option Agreement

1 Like

Fra godkjenning av første kliniske forsøk har de (IOVaxis) 15 dager på bestemme seg om de vil utløse opsjonen eller ikke.

4 Likes

https://www.ludwigcancerresearch.org/news-releases/ludwig-cancer-research-and-cancer-research-institute-launch-clinical-trial-combining-virotherapy-and-immunotherapy-to-treat-advanced-colorectal-and-ovarian-cancers/

Kan komme interim her i juli 2020

2 Likes