Om det kinesiske selskapet som kjøpte lisensieringen av TG01 betaler for å innløse obligasjonen er vi set for store inntekter uten utgifter framover. Om de viser videre resultater for TG vil det gå langt i å skape etterspørsel fra resten av verden, og da får nok Parker Institute fart på sakene også. Venter på melding om det sammen med triggerne nevnt over.
TG-avtalene KAN bli bra en vakker dag, men her snakker vi langt frem i tid. Det er Oncos som gjelder nå.
Nye TG- avtaler kan selvsagt dukke opp og gi noen penger i kasse.
Så lenge obligasjonen ikke er innløst regner jeg det som ikke-relevant for Targovax, men caset endres en del om vi får TG01 i gang gjennom den avtalen på langtidspotensial-siden. Nå har TG liten verdi i mine øyne til de faktisk beviser at det blir noe av. + at betalingen vil flytte behovet for emisjon langt fram, som også er deilig
Betalingen vil ha litt effekt på kort sikt, men det er ikke store summer. Summene kan bli store på langsikt.
Det man streber etter som biotek-aksjonær er jo viktige samarbeid med store aktører. Trvx har samarbeid med AstraZeneca og Sotio (som nesten er minst like spennende), men det ser ikke ut til å spille noen rolle kursmessig, enn så lenge.
Vi trenger bevis på at penger kommer inn og ikke bare ut av selskapet. Utålmodige investorer trenger forsikring om at man betaler for et potensiale for å få noe igjen, ikke forskning for å forske. Det tror jeg innløsning av obligasjonen kan representere.
Hva tenker man om videre posisjonering mot 11. mars? Kommer det noen nyheter eller blir det bare kjipe «Targovax i minus»-overskrifter som vanlig?
Targovax i minus. Garantert.
Hvis ikke lukter det emi
Godt å vite at primary insiders har kjøpt på disse nivåer…
Kan ikke holde tilbake for å slippe kursdrivende nyheter 11. mars.
Presentasjonen blir nok en heller kjedelig affære frykter jeg for.
Ikke umulig med kursdrivende nyheter på presentasjonen. Insiderne har f.eks ikke lov til å kjøpe eller selge nå så tett på. Så det er lov til å håpe
Trvx går i en spennende fase med read out av POC studie, oppdatert data fra meso, preklinisk virus, TG, petorineal osv, så alle presentasjoner der man får muligheten til å stille ledelsen spørsmål er av stor interesse for de som følger caset
Spent på 11-mars, men rent økonomisk blir det nok litt dyrere enn Q3. Det ble meldt om en del kostnader tilknyttet kutt i arbeidsstokken som gjorde Q4 dyrere. Lov å håpe om bedre info om partneravtale som kommer, men ikke kjøp aksjen på det grunnlaget.
Se heller på hvor langt TRVX har kommet og muligheten for studiene/avlesningene som kommer. Det er disse som avgjør TRVX sin fremtid, ikke en kortsiktige partneravtale. Gode avlesninger gir mest sannsynlig ny emisjon nær vinter 2020 (75% sannsynlighet). Samtidig kan gode data på avlesninger fremover gjøre TRVX til en “need to have” for BP og et oppkjøp står for døren, men denne sannsynligheten vurderer jeg til maks 15-20%.
Uansett er ikke TRVX lenger et binært case, nå er aksjen i spille hele veien og omsetningen er langt bedre enn i fjor høst. Det i seg selv er bra for fremtiden.
Minner om hva som ligger og lurer borte i Kina utenom Coronaviruset:
"- IOVaxis buys an exclusive option to license the TG01/02 cancer vaccines for China, Hong Kong, Macau and Singapore, for a fee of USD 250.000
-
If exercised, the license has a potential value of up to USD 100 million in development and commercial milestones, in addition to double-digit royalties
-
The parties will negotiate a full License Agreement based on pre-agreed terms and principles in the Option Agreement"
3M USD med god dollarkurs om dette blir noe av bare for å innfri opsjonen. Potensielt stor trigger vil jeg si. Verdt å ha i bakhodet nå som Kina har skjerpet fokus på raskere path to market de siste årene: https://global.chinadaily.com.cn/a/202001/06/WS5e128561a310cf3e35582946.html
Bekreftelsen ville vært innløsning av opsjonen.
Helt enig med deg, dette er en undervurdert trigger.
Med innløsing av opsjonen vil markedet også måtte prise inn noe av potensialet, så 3 MUSD + x% av 100MUSD.
Hva var trigger for opsjon?
Innen 2020 eller ved godkjenning av ? i Kina?
Innen 2020 ja, sånn tolket jeg det
…eller ved godkjenning av første kliniske forsøk. Fra børsmelding:
i) the first regulatory approval to start a clinical trial in the territory, or ii) one year from the effective date of the Option Agreement
Fra godkjenning av første kliniske forsøk har de (IOVaxis) 15 dager på bestemme seg om de vil utløse opsjonen eller ikke.