Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

En rettet emisjon mot BP er jo også bra, det vil øke interessen for aksjen betydelig og mest sannsynlig gi et kursløft, som er bra for alle aksjonærer. Vil tro at en slik emisjon blir på ca 30%, da 1/3 eierandel utløser budplikt. Hvis forslaget til generalforsamlingen på 40% emisjon blir vedtatt, så er det rom for en reparasjonsemisjon på 10% også.

Med dagens kurs vil ikke en ren emisjon gi nok kapital til å fullføre registreringsstudie (anslått til 4-500MNOK i inlegg over), med mindre BP er villig til å gå inn med en stor overkurs eller det blir kjørt en kombinasjon med emisjon + innsprøyting av ekstra kapital øremerket til registreringsstudiet.

1 Like

Jeg har købt idag af 2 omgange, tænker jeg er på køberen i morgen også.

1 Like

En av symptomene på corona-infeksjon i sentralnervesystemet er hallusinasjoner om nærliggende emisjoner i norske biotec-selskap.

Hvis ingen har lagt merke til det så gjennomførte targo en EMI ganske nylig :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Ja den har kravlet længe nok rundt i en alt for lav kurs, og med garanti kommer der gode readouts inden der snakkes EMI igen. Det har været sådan i en del år nu.

Jeg estimerer at selskapet har rundt 140 millioner ved Q1 pres, ca. 110 millioner ved Q2, og kanskje så “lite” som 20-25 millioner i burn rate ved både Q3 og Q4 på bakgrunn av at vi er ferdige med mye av studiekostnadene i de pågående studiene ved Q2/Q3. La oss si ca. 50 millioner totalt i Q3 og Q4, og da besitter de ca. 60 millioner på slutten av året. Merk at dette bare er et overordnet estimat fra min side, og jeg har ingen forutsetning for å vite hva burn raten faktisk kommer til å bli. Den kan både bli lavere og høyere.

Innen den tid vil vi vite følgende:

• Bekreftelse på videre satsing og mulig pivotal studie i Mesotheliom. Mer modne data, og eventuell klinisk avtale med en Big Pharma partner.

• Data fra de nye virusene som med det med stor sannsynlighet vil komme data på i H1. At det fikk godkjent poster presentasjon på en anerkjent konferanse som AACR syntes jeg er spennende.

• Melanom kohort 2. Data fra 12 nye CPI refraktære pasienter, totalt 21. Svært viktige data som videre vil validere og posisjonere teknologien sin plass.

• I løpet av året bør vi kunne forvente noe om IOVaxis. Får de nødvendige kliniske protokoller osv godkjent i Kina og går i gang med oppstart av studier, vil de få ca. 30 MNOK ved dagens kurs i up front fee.

• Den store jokeren som selskapet håper å kunne melde data fra i 2020 er studien med AstraZeneca. Dette er igjen en setting det CPI responderer svært dårlig, og kan åpne opp en indikasjon på ca. 100.000 pasienter som ikke responderer. Edison anser AstraZeneca som det selskapet Targovax kan være nærmest å inngå i en kommersiell avtale med. Første del av studien vil gi datagrunnlag på 35-40 pasienter, og oppimot 75 pasienter totalt. Selskapet kan ikke garantere når det vil bli gitt ut noe data her, kan bli i morgen eller neste år.

Skulle det ovenfor slå positivt ut for Targovax er jeg ikke særlig redd for en emisjon, ei heller at de ikke skal tiltrekke seg interesse utenfra. Tror man kursen skal stå på stedet hvil etter de avlesningene i påvente av avklart finansiering er det kanskje like greit å stå utenfor.

Selskapet henviser til at de skal kjøre en safety-lead in med ONCOS-102+ CPI+ standard kjemo, før de tar en go/no go beslutning. Kanskje det blir et alternativ å vente til man har fått en «go» på dette til man bekrefter at man går videre. Det ville jo vært mindre risiko for alle parter, men mulig de uansett vil anse risikoen som minimal og henter hele beløpet.

De estimerer 100 pasienter (50 i hver arm, ene er med oncos) og håper å kunne utvide denne til å bli en pivotal studie. Spørsmålet da blir hvor mange pasienter de behøver i tillegg. Ettersom dette er en ODD-indikasjon, og at godkjent nyutvikling omtrent har stått på stedet hvil de siste 10-15 årene, er det vel lov å håpe på en fordelaktig avklaring fra FDA. Jeg mener Ultimovacs har kommunisert at de har designet en så god fase 2 på 116/2=58 pasienter (mener jeg å huske) at de potensielt kan få en tidlig godkjenning i 2’linje mesotheliom ved veldig gode resultater. Uten å ha behandlet mesotheliom pasienter i tidligere studier. Jeg regner med dette har vært diskutert med myndigheter osv.

Mener å ha lest at noen estimerer at de må hente opptil 2-300 millioner for å finansiere en slik pivotal studie + litt til, og hørtes jo ut som et fornuftig anslag. Spørsmålet blir om de henter et slikt beløp på en gang, deler det utover, eller får løst finansieringen på andre måter.

Kan samme oppsett som Peritoneal, der CRI/Ludwig gå inn inn som sponsor være en mulighet? Mesotheliom har vært nevnt som en av indikasjonene de vurderer å utvide til, og der er AstraZeneca og sin CPI allerede involvert. Som vi alle vet har Targovax ganske minimale utviklingskostnader tilknyttet Peritoneal studien.

Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg sitter inne i selskapet på bakgrunn den gryende interessen for onkolytiske virus, og at jeg tror selskapet blir kjøpt opp, eller får til en eller flere lisensieringsavtaler om viruset har sin plass, og jeg tror kommende datapunkter virkelig vil validere dette. Dette har jeg ca. 9-24 måneders horisont på før jeg eventuelt tar en ny vurdering.

Selv om det “kun” skulle bli spons av CPI fra BP i denne omgang, er man vel kanskje litt naiv om man ikke tror at BP partneren følger studien tett, og “slår” til dersom studien går sin gang og man oppnår gode resultater. Man har tross alt muligheten til å bli førstelinje i voksende en ODD-indikasjon, der vi ikke vil se Peak i økning før om flere år. Einarsson har referert til at dette kan bli en prestisje indikasjon i US særlig på bakgrunn av 9/11.

17 Likes

Kan bare snakke for meg selv, men for en god stund siden ble jeg enig med meg selv om at path to market og mesothelioma bare er “en bløff”. Har ventet lenge på å få nok N (peritoneal/melanoma), til at selskapet kan få det endelige, endelige, endelige beviset om at oncos 102 er universal og effektiv slik at de blir kjøpt opp… best guess 6mrd nok… at det blir mesothelioma oppstart i 2021 (så sent!) tror jeg hverken selskapet eller oss aksjonærer ønsker… Solgt innen Q4 (tror jeg) hvis data er bra i de ulike indikasjonene :wink:

6 Likes

$1B ~ 10,3B NOK ~ 162 NOK / aktie (baseret på 63.383.612 aktier) … det kan man så tænke lidt over.

Fedt at skrive det lige inden jeg logger ud og går i seng.

… det må du lære; her på TRVX tickeren sover vi aldrig. Der er etableret døgnvagt og endda en akut telefon med båndede optagelser fra Magnus Jaderberg, der fortæller at alt nok skal blive godt. Der er endda historier om flere aktionærer, der har installeret billeder af Magnus Jaderberg på køleskabet (magneter sælges separat).

Jeg håper og regner med det blir ett partnerskap som vill vare en tid før det blir snakk om oppkjøp. For oss aksjonærer vill det nok bety bedre betalt enn ett oppkjøp nå.

Feks
Så var Bayer og Algeta partnere i 5år før oppkjøp. Og i de årene gikk kursen relativt greit.

Og bare for å underbygge dette litt. På bildet under er hvor den spekulasjonen kommer ifra.
Zamarin

En annen ting. De har nevnt at MSK er utpekt til å være PI på eventuell ny mesotheliom studie. Morsomt da at Amerikas “nest beste” kreftsenter er PI for alle kliniske studier som kjøres på oncos plattformen, bortsett fra sotio som kjører i egen regi.

6 Likes

Transgene er en av de som kan spare penger på å kjøpe seg rett inn i Targo’ pipeline.

1 Like

I Radium 124 omtales Targos nye styreleder. Höres ut som om han er hentet for aa selge selskapet til BP.
Av Radforsks selskaper er det bare Nano som har ökonomiske utfordringer.

2 Likes

Såpass?!

Hva sier de da?

Hör de förste 10 min.

1 Like

Her:
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-124

Kjapt transcript:

02.45

Også melder Targovax om at de skal få ny styreleder hvis generalforsamlingen går med på det. > Det er en mann ved navn Damian Marron, hva kan du si om han Jonas?

Jeg kjenner ikke herr Marron fra før, men min kollega Andres Tuv sitter jo i valgkomiteen i Targovax så jeg synes de har gjort en aldeles utmerket jobb, det har også Patrick Vink gjort som overtok etter meg i sin tid, men han har mye styreverv i andre land, bla i USA og mente at han måtte prioritere det nå.

Marron ser ut som en svært solid fyr, biter meg blant annet merke i at han har jobbet med både børsnoterte selskaper og venture finansiering tidligere og at han også har vært innblandet i en del M&A altså sammenslåing og oppkjøp av selskaper og lisensavtaler og annen type det vi kaller R&D samarbeid mellom Big Pharma og Biotekselskaper. Jeg tror det er ett godt valg, og han får ihvertfall Radforsk sin stemme på generalforsamlingen.

11 Likes

Det bliver bra. Muligvis sidste generalforsamling før selskabet bliver taget af børsen? :wink:

1 Like

Denne artikkelen omhandler ikke oncos-102 eller trvx, men den er særdeles relevant for mekanismene rundt virusterapi. Kjekk påskelektyre :blush:

5 Likes

Relevans for peritoneal?

Furthermore, combined treatment with other compounds, such as chemotherapeutics or checkpoint inhibitors, also could be optimized i

https://www.nature.com/articles/3302840

In summary, our findings suggest that the intraperitoneal administration of vaccinia virus may provide effective therapeutic effects against ovarian cancer. The selective infection and lysis of the ovarian tumors by vaccinia represent an appealing approach to control advanced-stage ovarian cancers

1 Like

Median survival following i.p. administration was approximately twice that observed with i.v. administration. I.p. administration of an HSV-1 oncolytic mutant is associated with a more restricted biodistribution, less toxicity and greater efficacy against peritoneal metastases compared with i.v. administration.

Ser ut som IP-dministrasjon har noe for seg! :ok_hand:

Synes dette et ganske spennende lesning, fordi det gir forhåpninger til at samarbeidet med AZ kan lever gode kliniske data! :pray:

8 Likes