Jeg estimerer at selskapet har rundt 140 millioner ved Q1 pres, ca. 110 millioner ved Q2, og kanskje så “lite” som 20-25 millioner i burn rate ved både Q3 og Q4 på bakgrunn av at vi er ferdige med mye av studiekostnadene i de pågående studiene ved Q2/Q3. La oss si ca. 50 millioner totalt i Q3 og Q4, og da besitter de ca. 60 millioner på slutten av året. Merk at dette bare er et overordnet estimat fra min side, og jeg har ingen forutsetning for å vite hva burn raten faktisk kommer til å bli. Den kan både bli lavere og høyere.
Innen den tid vil vi vite følgende:
-
Bekreftelse på videre satsing og mulig pivotal studie i Mesotheliom. Mer modne data, og eventuell klinisk avtale med en Big Pharma partner.
-
Data fra de nye virusene som med det med stor sannsynlighet vil komme data på i H1. At det fikk godkjent poster presentasjon på en anerkjent konferanse som AACR syntes jeg er spennende.
-
Melanom kohort 2. Data fra 12 nye CPI refraktære pasienter, totalt 21. Svært viktige data som videre vil validere og posisjonere teknologien sin plass.
-
I løpet av året bør vi kunne forvente noe om IOVaxis. Får de nødvendige kliniske protokoller osv godkjent i Kina og går i gang med oppstart av studier, vil de få ca. 30 MNOK ved dagens kurs i up front fee.
-
Den store jokeren som selskapet håper å kunne melde data fra i 2020 er studien med AstraZeneca. Dette er igjen en setting det CPI responderer svært dårlig, og kan åpne opp en indikasjon på ca. 100.000 pasienter som ikke responderer. Edison anser AstraZeneca som det selskapet Targovax kan være nærmest å inngå i en kommersiell avtale med. Første del av studien vil gi datagrunnlag på 35-40 pasienter, og oppimot 75 pasienter totalt. Selskapet kan ikke garantere når det vil bli gitt ut noe data her, kan bli i morgen eller neste år.
Skulle det ovenfor slå positivt ut for Targovax er jeg ikke særlig redd for en emisjon, ei heller at de ikke skal tiltrekke seg interesse utenfra. Tror man kursen skal stå på stedet hvil etter de avlesningene i påvente av avklart finansiering er det kanskje like greit å stå utenfor.
Selskapet henviser til at de skal kjøre en safety-lead in med ONCOS-102+ CPI+ standard kjemo, før de tar en go/no go beslutning. Kanskje det blir et alternativ å vente til man har fått en «go» på dette til man bekrefter at man går videre. Det ville jo vært mindre risiko for alle parter, men mulig de uansett vil anse risikoen som minimal og henter hele beløpet.
De estimerer 100 pasienter (50 i hver arm, ene er med oncos) og håper å kunne utvide denne til å bli en pivotal studie. Spørsmålet da blir hvor mange pasienter de behøver i tillegg. Ettersom dette er en ODD-indikasjon, og at godkjent nyutvikling omtrent har stått på stedet hvil de siste 10-15 årene, er det vel lov å håpe på en fordelaktig avklaring fra FDA. Jeg mener Ultimovacs har kommunisert at de har designet en så god fase 2 på 116/2=58 pasienter (mener jeg å huske) at de potensielt kan få en tidlig godkjenning i 2’linje mesotheliom ved veldig gode resultater. Uten å ha behandlet mesotheliom pasienter i tidligere studier. Jeg regner med dette har vært diskutert med myndigheter osv.
Mener å ha lest at noen estimerer at de må hente opptil 2-300 millioner for å finansiere en slik pivotal studie + litt til, og hørtes jo ut som et fornuftig anslag. Spørsmålet blir om de henter et slikt beløp på en gang, deler det utover, eller får løst finansieringen på andre måter.
Kan samme oppsett som Peritoneal, der CRI/Ludwig gå inn inn som sponsor være en mulighet? Mesotheliom har vært nevnt som en av indikasjonene de vurderer å utvide til, og der er AstraZeneca og sin CPI allerede involvert. Som vi alle vet har Targovax ganske minimale utviklingskostnader tilknyttet Peritoneal studien.
Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg sitter inne i selskapet på bakgrunn den gryende interessen for onkolytiske virus, og at jeg tror selskapet blir kjøpt opp, eller får til en eller flere lisensieringsavtaler om viruset har sin plass, og jeg tror kommende datapunkter virkelig vil validere dette. Dette har jeg ca. 9-24 måneders horisont på før jeg eventuelt tar en ny vurdering.
Selv om det “kun” skulle bli spons av CPI fra BP i denne omgang, er man vel kanskje litt naiv om man ikke tror at BP partneren følger studien tett, og “slår” til dersom studien går sin gang og man oppnår gode resultater. Man har tross alt muligheten til å bli førstelinje i voksende en ODD-indikasjon, der vi ikke vil se Peak i økning før om flere år. Einarsson har referert til at dette kan bli en prestisje indikasjon i US særlig på bakgrunn av 9/11.