Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Jeg vil anta at det er i Juni Targovax får sjansen til å presentere de pre-kliniske oncos dataene på AACR. Så spørs det om de vil vente til da, eller melde noe på en annen konferanse, evt i en børsmelding.

" April 27-28, 2020: AACR Virtual Annual Meeting I. As previously announced, this Virtual Meeting will feature a selection of high-impact proffered paper presentations. The program will include a number of clinical trial plenary sessions featuring more than 30 oral presentations"

" June 22-24, 2020: AACR Virtual Annual Meeting II. The second Virtual Annual Meeting will present thousands of proffered papers in minisymposia and in an e-poster platform."

https://www.aacr.org/meeting/aacr-annual-meeting-2020/coronavirus-information/

2 Likes

Hva slags data skal de egentlig presentere?
Har de noen gang spesifisert det?

Tidligere så hadde TRVX noen eksempler (kreftyper) som de 3 ulike oncos 21X kunne ha som targets. Pancreas/blære etc… eksemplene mener jeg å huske har blitt fjernet.

Satt å tenkte litt igår på kommentarene fra CFO/CEO om at de nye virusene kunne lades med “hva som helst”

Adenovirus (slik jeg forstår) er jo også utmerket for Genterapi og kan kanskje også rettes mot andre alvorlige sykdommer? Noen med faglig tyngde som kan kommentere?

Oncos-401 publiserte denne i Nature 2018:

https://www.nature.com/articles/s41417-018-0038-x

Thus, a rapid and easy method for quantifying and assessing CD40L production and activity from adenovirus vectors would support the assessment of efficacy of the vector for gene therapy - this was the objective of our study.

4 Likes

Edit, var det noen av slidene ovenfor du henviste til? In vivo testing var i fjor “ongoing” jeg vil anta at det er det de skal presentere. Ellers vet jeg ikke om noe spesifikt.

4 Likes

Stemmer det. Det er de jeg mente. :wink: mulig det bare er meg som drømmer meg vekk, men med “gene therapy” så tenkte jeg mer enn bare cancer gene therapy…

F.eks:
Hemophilia A and B are diseases caused by a single gene deficiency and are thus suitable for gene therapy. In recent clinical research, adeno - associated virus ( AAV ) was employed by several teams in the treatment of hemophilia A and B, and the outcomes were encouraging.

Gene therapy for hemophilia involves using a modified virus (which does not cause disease) to introduce a copy of the gene that encodes for the clotting factor that’s missing in patients.

4 Likes
6 Likes

Glimrende information og han synes at være en god formidler. Skulle man tage kontakt og høre, om han kan give en mere uddybende forklaring på, hvordan ONCOS-102 fungerer? :slight_smile: (uagtet at det meste allerede forklares i denne video)

3 Likes

Hefting omsetting i dag, noe på gang?

Hvor mye volum?

368 331

415 174 allerede :slight_smile:

Kamp mellom bears og bulls, kortsiktige og langsiktige. Kortsiktig finanskrise mot langsiktig godt case.

Drøyt 2,5 millioner kr er vel ganske langt unna en heftig omsetning vel?
Uansett moro med oppgang da.

1 Like

Klart alt er relativt :wink:

Kommer en fin økning på en aksjonærer med over 600k nye aksjer på neste liste :muscle:

Usikker på om det kommer med på neste ukes liste eller den påfølgende, men et bra jafs på topp 20 listen blir det. Vedkommende har en del aksjer fra før også.

3 Likes

Det er, som pent påpekt under, “relativt”. Snitt siste 3 måneder er ca. 700k om dagen. Siste 10 dager snitt 195k. Tror siste 10 dagers snitt er mye nærmere “normalen”, og det man vil se i de siste 3-6 månedene før 31. desember 2019.

Ikke at man skal analysere dette noe dypere, men man kan jo gjøre seg noen refleksjoner. Det kan gi indikasjoner på psykologien i både markedet og aksjen. Det er jo generelt høy volatilitet i disse dager på grunn av pandemien. VIX er jo et godt mål på dette om det ikke er åpenbart. Aksjer som er lite likvide, som TRVX opplever også økt volum og volatilitet naturlig nok.

Samtidig er vi på et litt annet punkt i dag enn vi var i januar, februar og mars med unormalt høy likviditet og volatilitet som i snitt pekte nedover; både på grunn av generell økt systematisk risiko og usikkerhet, men isolert sett også fundamentalt da man var veldig usikker på hvordan covid-19 ville påvirke biotech bransjen (ødelegge rekruttering/ frykt for utvalget på grunn av døde pasienter/ utsettelse i sammenheng med cashflow etc.).

At volum nå igjen ligger høyt over snitt på enkeltdager (og har tatt seg opp etter en liten stille periode), og kurs samtidig snittes oppover kan dithen tolkes positivt tenker jeg. Man ser at det fundamentale ikke oppleves spesielt endret (ref. børsmelding 20.03.2020) og at markedet tolker det som at en del aksjer har blitt dratt med i dragsuget og falt over det som kan forventes, ergo er “billige” (som alle aldri kan få sagt nok i disse tider).

1 Like

Woow!
Hils han fra meg og si godt jobba, du var rik og kommer til å bli kjemperik! :smiling_face_with_three_hearts:

Vet du hva som fikk han til å vekte seg opp i Trvx?

Ja da, jeg kjenner godt til hvorfor han er i TRVX :wink: Han snakker mye med meg om aksjer, og mitt ståsted til både TRVX og NANO på nåværende prising er godt formidlet.

Jeg tror vi lar nye aksjonærlister komme, og så kan vi heller ta detaljene da. Det er ikke insidepliktig eller noe annet rundt det, men det egner seg bedre å prate om når info det er ute i det offentlige rom.

3 Likes

Siste dagene er det like poster både på kjøp og salg som går igjen (4.000).
Litt for ofte til å være tilfeldig mener da jeg.
Er det noen på innsiden av meglerbordet som har en teori hvorfor … ?

The Annual General Meeting of Targovax ASA (the “Company”) will be held at the Company’s offices at Lysaker, on 29 April 2020 at 13:00 CET.

2 Likes