Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ny podcast ligger ute. Einarson er veldig entusiastisk på vegne av ultimovacs og deres studie på Mesothelioma. Blandet tidspunkt for fremleggelse av data i Targovax. Mener at han burde ha tatt opp at både ultimovacs, der han er styreleder og Targovax jobber mot Mesothelioma. Han burde sagt noe om det - er de konkurrenter - kan produktene kombineres ? - Kan de ha synergieffekt? - hvem ser ut til å nå målet først.
Han har jo tidligere vært tydelig på at han mener dataene i Mesothelioma som kommer i januar er avgjørende for Targovax sin framtid. I denne podcasten løftet han fram dataene i melanom. Jeg håper jeg tar feil, men hadde forventet mer entusiasme og klarere meldinger fra Targovax sin presentasjon hos DNB.

Hvis du scroller opp i tråden til 13 desember, så finner du svaret på alt det du lurer på.

Han tar feil av de ja … bytter om , mesothelioma nå og ikke H1

"- De har jo svært solid database på mange pasienter "
"- en av de lengst fremme i verden på dette "

Alldeles ikke gæli :grinning::upside_down_face:

2 Likes

Hvor finner jeg podcasten?

  1. Targovax har uttalt at de antageligvis sikter seg inn på 1’linje, der Ultimovacs har bekreftet seg inn på 2 linje.
  2. Ultimovacs skal kun rekruttere i Norden og Australia. Targovax rekrutterte sin randomiserte studie i Spania og Frankrike, og jeg kan tenke meg f.eks USA også kan bli aktuelt.
  3. Ultimovacs har såvidt jeg kan se, ingen data å vise til i Mesotheliom. Targovax har noe fase 1 data, og slipper nå randomiserte data og avlesning på totalt 31 pasienter i januar. (24-25 pts i den randomiserte delen)
    Flott at Ultimovacs er i gang og setter fokus på indikasjonen. Satser på at en eventuell Targovax partner også får med seg dette og at vi kan få en raskest mulig prosess til oppstart av ny studie.
    Andre som vil legge til noe?
6 Likes

SoundCloud. Søk Radium. Hør siste episode.

Hørte deler av den på veg til jobb. Ja, Einarson er henrykt over ultimovacs, men han er også styreleder der. Innledningsvis nevner han også trvx med positivt fortegn. Ingen grunn til bekymring at de forsker i samme indikasjon.

2 Likes

Ja, kombinasjonen med CTAL-4 og PD1 hemmere brukes ikke i 1L grunnet veldig alvorlige bivirkninger. Så er ihvertfall tilfellet i melanoma.

Har en mistanke om at Kristine Koht fikk denne behandlingen(bare min spekulasjon basert på de sinnssyke bivirkningene hun fikk).

Skadelige virkninger[rediger | rediger kilde]

Ipilimumab behandling har vært forbundet med alvorlige og potensielt fatale immunologiske bivirkninger ved T-celleaktivering og proliferasjon. De fleste alvorlige bivirkninger berører mage-tarmkanalen: for eksempel magesmerter, oppblåsthet, forstoppelse eller diaré, men også feber, puste- eller urineringsproblemer.[15][21]

2 Likes

Som Øystein Soug sa, de ønsker å få med en partner med PD1 i 1L mesothelioma.

Så blir PD-L1 og CTAL-4 hemmere andrevalget.

Mesothelioma er en indikasjon men masse unmet need, om så skal være er det plenty plass til begge her. De er under samme tak, her veier synergieffektene mer enn opp for evt konkurranse.

1 Like

Enig med Ramsess, Targovax sin posisjon innenfor RAS skal ikke undervurderes!

3 Likes

ca. 5 handelsdage tilbage i 2019 … dernæst træder vi ind i “zone of jordbærtærte”

3 Likes

Jepp, 5 dager, og man er over i the unknown.

Tror det blir veldig vanskelig å få tak i noe volum under 10-12 kroner hvis de melder om en brukbar avtale.

3 Likes

En eventuell avtale for en pivotal fase er vel kanskje litt frem, eller har de gitt indikasjoner på at det har interessenter som kun venter på resultatene nå for å bestemme seg?

Har du ikke hørt podcasten?

De står jo klar til å starte pivotal studie, så avtalen kan jo ikke la vente på seg så lenge.

6 Likes

" And i should also, but i can not mention name, but we are talking to a a major corporation who’s has shown interest in working with us on that trial(Mesotheliom), which is encoraging for a small biotech" - Magnus Jaderberg
Dette var vell nevnt i Q2.
Selskapet har allerede forberedt seg godt, vært i dialog med KOLS, regulatorirske myndigheter osv, for å definere den neste studien som forhåpentligvis kan føre til godkjenning.

7 Likes

Du finner veldig mye bra informasjon her:

https://soundcloud.com/user-972208711

1 Like

Now our more immediate future is going to pivot around mesothelioma. Just to remind you, mesothelioma is an interesting indication to us because we have some good data in our Phase I. We have a mesothelioma trial ongoing. We have orphan drug designation, both in Europe and the U.S., which gives us 10, respectively, 7 years market exclusivity, and probably also an opportunity to get favorable treatment by regulatory authorities. The competition that we face in this indication is not strong. We seem to be maybe not the only virus, but the only virus with any data at this point. So we don’t – there doesn’t seem to be any competition from any other viruses.

Today, this is not a checkpoint inhibitor indication. But as Torbjørn mentioned, the big promise of oncolytic viruses and ONCOS-102 is in combination with checkpoint inhibitors. And checkpoint inhibitors are starting to come in now. In the U.S., it’s being used in second line. So we see that if this data is good that we have on our current ongoing mesothelioma trial, the next trial will be in combination with the checkpoint inhibitor. So we welcome checkpoint inhibitors in. We think that’s goods for it – we think that’s good for us.

Yes. So in mesothelioma, we are – we have been running a quite elaborate process with KOLs throughout the world, also talking with potential partners. And we have now sort of sketched out the plans to move forward given positive results. We believe we can have a trial – the next step would be a controlled trial, randomized trial. And we will probably sort of make a protocol that can be expanded into our registrational trial. So to say exactly sort of when it is, that’s – it’s too early, but absolutely an opportunity to have an accelerated approval path for this indication and building on one trial going forward.

image

9 Likes

Så, klarer Targovax lignende immunaktivering i fase I/II som i de første pasientene, så føler jeg meg trygg på at det blir partner.

4 Likes

Sterk konklusjon her! Dramatisk forbedring konkluderes det med.

Og tøft statement i overskriften!

These novel combination regimens have the potential to have a dramatic impact in the coming years and represent a step forward in the field of immunotherapy.

Passer fint å illustrere med plansjen fra MJ, som gir en billedlig forklaring på HVORFOR dette er en god kombinasjon.

4 Likes

:grin::innocent::grin:

3 Likes