Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Meldingen som kom i dag tok også bort fokus fra det som ble gravd frem her på fredag, den om presentasjon på Asco. Med gode tall der (og det bør det være siden de skal presenteres) kan veien være kort til en avtale med AZ.

5 Likes
  • og + = -

Meso meldingen la seg som et røykteppe over perotenial nyhten!:wink:

Dette under er grunnen til at et BP med en PD-L1 hemmer vil være med videre. Den store forskjellen på de to gruppene blir selvfølgelig lagt merke til, med to like grupper ville vi ha sett mye større forskjeller, ikke noe her som bekymrer.

Importantly, 9 of these 15 had increased PD-L1 expression in the tumor, of whom 7 remained progression free at the time of analysis.

3 Likes

Kult å se at vi har fått en ny hovedaksjonær! :smiley:

2 Likes

Dersom vi fokuserer på PD-L1 hemmere så står vi vel igjen med følgende 3 potensielle BP:

• Atezolizumab/Tecentric (Roche)
  • Avelumab/Bavencio (Merck)
  • Durvalumab/Imfinzi (AZ)

Så har vi to tilleggsopplysninger til fra @Krieghoff:

1. Sååå, hvem er det som “feilet” i 1 linje for ikke så lenge siden?
  1. Og hvem er det som fikk CPI godkjent på bakgrunn av biomarkør for ikke så lenge siden?

Samtidig pågår jo samarbeid med AZ i Peritoneal. Det bør vel tilsi en viss dialog og kjennskap mellom selskapene. Gode resultater herfra vil vel også kunne påvirke eventuell interesse fra AZ om å samarbeid i Mesotheliom?

Da lander vi på mest sannsynlig BP er Merck eller AZ.

EDIT: lagt til svar og link på (1) fra @Guny
EDIT2: lagt til link på (2) fra @Krieghoff

1 Like

Som Soug selv uttalte, så var det mange som ønsket å samarbeide med de i mesothelioma, men de ønsket selv å samarbeide med et ikke navngitt selskap.

Kan fint tenkes at de ønsker Roche i mesothelioma, AZ i peritoneal og Merck i melanoma…

4 Likes
1 Like

Viktig å presisere at det er snakk om to forskjellige Merck.
Merck MSD = Pemborlizumab/Keytruda = aPD-1
Merck KGaA = Avelumab/Bavencio = aPD-L1

6 Likes

Jeg aner i snarlig fremtid at det vil foretas en rettet emisjon mot DNBs nye biotek fond som lanseres i disse tider.
Dermed vil selskapets pengebehov være mindre den neste tiden.
Hvis dette skjer så er det superbull :+1:

https://www.mrknewsroom.com/news-release/oncology-newsroom/merck-receives-priority-review-fda-second-application-keytruda-pembro

Edit: Jeg tok litt hardt i når jeg skrev godkjent. Men de er vertfall langt på vei :wink:

2 Likes

Noen som har lekt med tanken på å kjøpe en bred kurv med biotek-aksjer av de som skal presentere på ASCO?

Ser ut til at man mener at deltakelse på ASCO = bullish nyheter, da må det vel være tidenes mest obvious trade å kjøpe en kurv med 20 noterte selskaper som skal presentere data på konferansen og høste inn når abstraktene er presentert?

Jeg setter det selvsagt på spissen når jeg skriver dette, men det fremmes at markedet overser faktumet at data fra pågående studie nå skal presenteres, og at dette burde være synonymt med en kraftig børsoppgang. Er det egentlig så enkelt? Har vi ikke sett abstrakter tidligere hvor utfallet har gitt store etterfølgende kursfall og ikke konsekvent oppgang?

Jeg håper virkelig at vi blir blown away og at alle antakelser som deles her inne blir innertier, men i teorien kan det vel hende at det blir en non-event / skuldertrekk, og at aksjen ikke reagerer på det?

(Merk at dette er ikke min hovedteori, men synes det er å undervurdere TRVX-aksjonærenes evne til å forstå 1+1 at ikke aksjen reagerer voldsomt på at S&K skal presentere data fra et pågående studie). Og igjen, hadde det vært så enkelt at deltakelse = kursoppgang, så burde vi alle kjøre et stunt med en kurv av selskaper som skal presentere seg og selge på newsflowen som kommer.

2 Likes

Tipper mange sitter å holder pusten nå, med et snitt rundt 8 kr :man_shrugging: og det med kurven høres ikkje så dumt ut, men med tight stop loss kanskje :blush: mulig eg tester akkurat det neste gang, men nå er eg (som vanlig) all in :see_no_evil::sweat_smile:

1 Like

Finnes det en oversikt over hvilke selskaper som skal delta på ASCO?

Absolutt!

Men det spesielle her er at perotenial indikasjonen er satt til kr 0 i analysene.
Satt på spissen så innebærer dette 0 nedside men massiv oppside.

1 Like

Man skal alltid være forsiktig når det er stor kursoppgang i forkant av velkjente dataslipp på kjente datoer innen bingotek.

Det spesielle i denne sammenhengen var at det var ukjent at TRVX skulle slippe data på asco rundt denne indikasjonen før langhelgen, og de fleste av oss så for oss at oppdaterte meso data + melanom i juli til slutten av september/tidlig oktober var det som kunne trigge forhandlinger med big pharma (dvs, om flere måneder).

Når man da plutselig blir informert om at det kommer ett dataslipp som kan gi en del svar rundt hvor bra oncos-102 virker allerede 13. mai så blir tidslinjer flyttet på. Alt skjer raskere enn tidligere forutsatt - i hvert fall ut fra mine tidligere estimater.

En voldsom oppgang fra ca 8,6 (kurs før helgen) fram til 14. mai er selvsagt noe som kan tilsi normal bingotek sell on news osv. Spesielt hvis man egentlig ikke har troen på selskapet, men bare vil trade hypen. Det er jo bare å følge med og se om dette skjer.

Men skulle ikke kursen være vesentlig over 8,6kr når vi får abstraktet så har det faktisk ikke vært en asco-hype for trvx. “Hypen” rundt dataslipp starter jo fra når man kan planlegge rundt denne triggeren og en spesifikk dato, og jeg tror ikke det var mange som hadde posisjonert seg ut fra tanken om at ASCO skulle gi hype fram til 13. mai før helgen begynte.

4 Likes

Da tror jeg du må gjøre dypt gravearbeid som en våre dyktige skribenter gjorde på denne linken:

https://meetinglibrary.asco.org/results/oncos-102?page=1

1 Like

Og hvis du skraper nettet for info så vil du fort finne ut at det er gode grunner til å være postiv, spesielt til subgruppen med ovariekreft(som er den desidert største av de to).

Så ja, min blyge mening er at markedet tar fullstendig feil om betydningen av deltagelse på ASCO.

Men det spesielle her er at perotenial indikasjonen er satt til kr 0 i analysene.
Satt på spissen så innebærer dette 0 nedside men massiv oppside.

Hvis man skal prøve å frontrunne markedet må man ta noen sjanser.

Riktig, da tror jeg vi er tunet inn på det samme; det er all grunn til å tro at dette kan trigge kursen videre fordi data her KAN påvirke BP’s nysgjerrighet for Oncos et par knepp til, og at mange vil derfor vil posisjonere seg i forkant av kommende fremstøt fra BP hvis det viser seg at TRVX har begynt å knekke koden på en vanskelig indikasjon.
Det er liten tvil om hva nyheter av bedre karakter enn ventet vil påføre, og spesielt det faktum at frem til i dag vet vi kun at de har passert safety, og har ingen data på effekt. Det blir helt klart spennende!

Så får vi se @InVivo om det kommer nok mengde data til at de som dekker selskapet kan begynne å inkludere dette i sine verdsettelser, det hadde gjort underverker. Ling må gjerne øke fra 19 til 35 for min del :wink:

3 Likes

Sånn til sammenligning setter Edison en rNPV på 10 kr for melanoma hvor N=9

Ikke meg i mot!:wink:

Litt avhengig av hvordan man regner så kan en sette rNPV på 20-40kr på denne indikasjon med 10-20% LOA.

Så får en hver tenke sitt om hvordan kursen reagerer ved gode data.

3 Likes

Det tikket inn en epost litt tidligere i dag, jaggu fant jeg ikke kjentfolk der:
image

9 Likes