Du hadde 150k ++ sa du?
Skjønner undringen, men noen av oss litt mer ignorante kan få inntrykk av at det som slippes i kveld er mer avslørende enn det det faktisk kan være i forhold til prosess.
Norsk biotek er altfor gjennomsiktig til at det kommer en bombe i kveld. Håper alltid at jeg tar feil, men det stemmer hver gang.
Tja… hva skal jeg si? her er abstract fra 2020 og 2015, og jeg regner med vi 2300 ikveld får trykket på 2020 slik at vi får sett abstractet:
abstract fra 2015:
Absolutt,men first things first - altså peritoneal.
Og abstraktet til posteren viser til flere reseptorer.
Dette er uhyre spennende!
Bob_le_Plast,
Da blir vel pressemeldingen i morgen slik: Lovende date for Oncos 102 i periotoneal og en skuldertrekning fra markedet. Men jeg er enig dette er spennende data i en komplisert kreftform med få tilbud til behandling. I tillegg til kirurgi om mulig er chemo eneste mulighet, noen blir også tilbudt Avastin (bevacizumab) for å begrense tilvekst av nye tumorer.
Research Funding:
Ludwig Institute for Cancer Research, Cancer Research Institute, Pharmaceutical/Biotech Company
Background: Metastasis to the peritoneal cavity is associated with end-stage disease in many cancers, including OC and CRC, both of which exhibit poor responses to checkpoint inhibitors. Locoregional treatment with oncolytic viruses may be used to improve the efficacy of checkpoint inhibitors at both treated and distant tumor sites. This study evaluates the combination of IP-administered ONCOS-102, an oncolytic adenovirus encoding for granulocyte macrophage colony stimulating factor (GMCSF), with systemic durvalumab, an anti PD-L1 antibody, in patients with peritoneal disease who have histologically confirmed OC or metastatic CRC and have failed prior standard therapies.
Methods: This ongoing Phase 1/2, open-label study (NCT02963831) evaluates safety and antitumor/biologic activity of durvalumab (1500 mg IV, every 4 weeks x 12) + ONCOS-102 (IP, weekly x 6); cyclophosphamide is given pre first ONCOS-102 dose. Phase 1 uses a 3+3 design to evaluate the ONCOS-102 dose (1 or 3 x 1011 VP) to be given with durvalumab. Phase 2 evaluates the activity of the combination using Simon’s 2-stage MINIMAX design. Safety, response rate by RECIST 1.1, and immunological effects in tumors were evaluated for Phase 1; the current abstract reports on the phase 1 results.
Results: Enrollment opened 7 Sep 2017; data cutoff, 1 Nov 2019. There were 17 patients treated in Phase 1: 8 CRC, 9 ovarian; 94% female; median age, 56 [37-77] years; ECOG PS0, 47%; ECOG PS1, 53%. There were no DLTs. Grade 3 treatment-related AEs included hypokalemia (n = 2); anemia, myocarditis, increased GGT, and influenza like illness (n = 1 each). There were 4 deaths due to PD. One patient had durable confirmed partial response and remains on treatment > 1 year; 4 patients had stable disease as best overall response. Two patients remained on treatment at data cutoff. Analysis of pre- and on-treatment tumor biopsies revealed changes in the tumor-infiltrating immune cells and PD-L1 expression, including an increase in tumor-infiltrating CD8 T cells in 5 of 11 evaluable patients.
Conclusions: Combination of durvalumab and IP ONCOS-102 was safe, and no DLTs were observed. Preliminary analyses demonstrate evidence of biologic and clinical activity. Phase 2 enrollment is ongoing. Clinical trial information: NCT02963831.
Session Type:
Poster Discussion Session
https://meetinglibrary.asco.org/record/185276/abstract
1 PR og 4 SD er bra gitt at dette er pasienter som har feilet standard behandling. Feilet i min bok betyr at de var progressive. Så man har da stanset økningen hos 4 pasienter og reversert 1.
Enig. Så var dette en dose-eskalering også. Så blir spennende å få mer detaljert informasjon rundt dette og korrelasjonen.
Bare en påminnelse om studiens oppsett:
Vi har nå fått data fra safety hvor N=17, det vil si 9 ovarie og 8 CRC med doseeskalering.
Kan noen trekke ut hvor mange pasienter som fikk hvilke doser?
Ut fra safety på 17 pasienter, så ser det ut som om man har nådd målene for “part 1” allerede. Om man har nådd det i begge eller kun i en indikasjon får man vel vite på selve asco. Hvis jeg ikke misforstår.
ps: Min forståelse er at målene må nås i de 18 + 13 som rekrutteres i part 1, så i praksis at resultatene så langt ikke teller med. Men med færre inkludert i safety og med til dels lavere dose så skulle jeg tro det er god sjanse for å nå målene i “part 1”.
Det er dokumentert immunerespons.Grunnlaget er lagt for videre utvikling.
Safety oppnådd,
Ser at studiet er gått videre til fase 2.Lovende.
Virker ikke som om jubelen står i taket. Så da ser vi vel 7-tallet i morgen.
Jubelen er på chaten.
Bli insider!
Takk for gode innlegg og informasjon.
Jeg er ny her i blåruss-verden
Troa på 5—10% oppgang i morgen da?
Dumt spørsmål, men hvor finner jeg chaten?
Avhenger av at de supplerer abstractet med en sexy pressemelding, og at børssentimentet ikke er mega rødt (lover ikke så godt etter svake US utvikling)
Analysis of pre- and on-treatment tumor biopsies revealed changes in the tumor-infiltrating immune cells and PD-L1 expression.
Er vel ikke negativt