Iløpet av dagen idag har jeg prestert å overtale meg selv i å tro at det er en som har fått CR og at dette blir presentert ikveld…
Også får vi huske på at dette er safety-lead in med en dose-eskalering. Det som blir spennende er om man ser noen effekt forskjell basert på de ulike doseringene, selv om det selvsagt blir små tall. Vi vet jo fra Melanom at de tror de får enda bedre effekt ved flere doseringer i kombinasjonen med CPI, så om høyeste dosering gir fin safety + lovende resultater kan det jo love godt i fortsettelsen.
La oss håpe…
Whatsthat,
En CR som du drømmer om i denne indikasjonen ville blitt definert som et freak tilfelle, dette er en forferdelig form av kreft med store smerter over lang tid. Om vi får liknende indikasjoner som fra studien i mesothelioma med stor bedring i livskvalitet er dette alene en stor gave til disse pasientene. Alternativet i dag er morfinplaster og smertestillende tabletter for å komme gjennom dagen.
Hvis det skulle komme noe seriøst juicy så tenker jeg det bra at det ikke har vært noe pre-hype. Desto mer action i morgen.
Dog forventer jeg De juicy detaljene på selve “konferansen”.
På den annen side så synes jeg, ydmykt og objektivt, at det jaggu er på tide at undertegnede for en gangs skyld får ta del i en liten himmelsprett fullastet
Fint å hente frem denne mens man venter:)
Igjen, ovarie fremheves som perfekt target for OV
This oncolytic virus is particularly suited to ovarian cancer because most cases of the disease are primarily localized to the peritoneal cavity. This allows us to deliver the virus directly to the tumor where the virus can infect the cancer cells, induce inflammation, and stimulate immune responses against these cancer cells.
The beauty of this strategy is that you don’t necessarily need to infect every single tumor cell. All you need to do is infect some tumor cells. The activation of immune responses against the infected tumor cells can promote tumor-specific T cells. We hope that these T cells can then act systemically and seek out and destroy cancer cells no matter where they are in the body. To help the T cells out, we also treat the patients with a PD-L1 inhibitor in the hopes it will allow these cancer-targeting T cells to overcome some of the resistance that tumors can develop to PD-1 or PD-L1 immunotherapy alone.
Og når DSG-2 reseptoren som oncos foretrekker har over 90% prevalens i ovarian cellelinjer…
Drømmer ikke. bare en tanke som dukket opp som følger: kanskje de fikk poster discussion session fordi de har fått bekreftet noe i safety lead in…
En smule forvirret. Betyr det at det kan være en eller flere rosiner i bollen som vi må vente på til konferansen ?
Når slippes denne informasjonen?
Abstract kl 23 i kveld
Det ville vært noe. Kan jo helt klart lure på hvorfor den er utvalgt til discussion hvis konklusjonen kun er at den ene dosen er bedre enn den andre.
Bob_le_Plast,
Det må være flere triggere som ikke er kjent, det er riktig at Oncos liker DSG-2, men hvordan forklare suksess i melanoma hvor denne reseptoren ikke er tilstede.
Etter å ha fulgt dette forumet, og andre! Så er min erfaring som oftest, at det hauses så mye, at vi som oftest blir skuffet😥 Jeg har ikke vært stort bedre en andre! Som regel har det som har kommet, vært bra, men ikke nådd opp til forventningene som har blitt skapt. Lykke til👍
Du finner sikkert mange som kan samtykke i det, men jeg er fortsatt forvirret. Kan det være (en vesentlig) forskjell mellom det som slippes i kveld og poster på konferansen ?
Klarer ikke se på kursen at det er mye forventninger.
Helt enig i det. For meg virker det på kursen som om de skal fremføre data på Stena Saga for hvermannsen i stedenfor ASCO. Go figure🤔
Nei, det som slippes på poster er det som gjelder.
I kveld får du vite data som det ble søkt på. På posteren kommer oppdaterte data, typisk 2-3 mnd lengre avlesning enn hva du ser i abstract.
Takker. Det var oppklarende. Men akk så frustrerende.