The ASCO abstract presents safety, immune activation and clinical response data from the three dose escalation cohorts. In total, 17 patients were recruited into three cohorts: A (low dose, four patients), B (middle dose, five patients) and C (high dose, eight patients). The combination treatment had an acceptable tolerability profile and no dose-limiting toxicities were observed. As a result, the high dose level was selected for the expansion phase, which is ongoing. Preliminary immune response findings indicate the treatment is triggering immune activation and has clinical activity, which were more pronounced in higher dose cohorts B and C.
Because it was the dose escalation part of the trial, no conclusions about the clinical efficacy can be made yet. The fact that the combination was well tolerated and the highest dose was selected for the expansion phase was the best possible outcome of this part of the trial. Phase II part of the trial is now enrolling patients.
Given the early stage of the study, it is too early to estimate the potential precise positioning of ONCOS-102 for treatment of patients with peritoneal metastasis, but our initial evaluation reveals a relatively large accessible patient population given the rather specific peritoneal chemotherapy approach. We estimate that the number of patients with advanced ovarian cancer with peritoneal metastases to be around 13k in US and 19k in Europe. Applying the same pricing as we have done for ONCOS-102 in other indications ($75k in US and €52.5k in Europe) would indicate a potential market of $1bn in the US and the same in Europe (assuming 100% penetration). We estimate the number of patients with colorectal peritoneal metastases to be lower, around 4k in the US and 5k in Europe, which would translate into an addressable market of around $300m in US and the same in Europe.
Totalmarked på 2,6 mrd usd der altså. Som ikke er inkludert i Edisons kursmål
Edit: ser nå at det ble litt repetisjon her😅
Erik Digman-Wiklund skal presentere på “The 2nd RAS Targeted Drug Development Summit 2020” den 14 september.
TG lever!
Synes stadig det ser ud som der er langt igen:thinking: Håber mere data kan synliggøre yderligere og større potentiale.
Vi mangler dealen med kineserne bliver kapitaliseret. Det vil give fornyet tro på TG i fremtiden…
Men hvorfor har vi så svært ved at bryde gennem 8 +???..
Ganske påfallende at kursen for enhver pris ikke skal ende dagene et stykke opp på 8-tallet. Hele uken har dette vært et mønster.
@anon80503862 mener at Targovax i lengre tid har blitt utsatt for ‘‘manipulering’’.
I sin tid holdt jo Meyerløka show i aksjen, hvem det er nå aner jeg ikke
Minimum 132 075 av 279 926 aksjer fra gårsdagens omsetning ble tradet av top50. Tolk det den som kan. Personlig mener jeg betydningen av TG-avtalen med Kinamannen er undervurdert. Opsjonen og de pengene er fint å ha med videre, men det har vært lite snakk om hvilken betydning avtalen har på omdømme. Vi får en viktig fot innenfor et land som er spådd til å ta igjen USA på GDP i 2025, og da er det ikke usannsynlig at biotek kan få et løft som følge av økt interesse på en generell basis.
Er jo mange forklaringer … weak hands, nervøsitet over at selskabet melder evt. emission “out of band” jfr. guiding om at afvente data på melanoma 2. cohorte og så har mange vel været med på vej op og ser muligheden for at tage profit eller reducere risiko.
Der har flere gange været risiko for at aktien ville falde yderligere, men 8,00 holder fortsat, så det vil jeg glæde mig over; endvidere ser det ud til at aktien handles på udmærket volumen, selv om jeg gerne havde set akkurat så stor aktivitet som fx i NANO.
Men selskabet skaber løbende værdi og jeg mener oprigtigt, at de kommende read outs (hvis tidligere data forbedres, eller bekræftes) vil deriske casen betydeligt og medføre et ikke uvæsentligt løft af kursmål.
Tror du misset poenget.
Enkelte mener det foregår en bevisst stabilisering av kursen.
Nej, jeg prøvede bare at perspektivere på den udtalelse.
Er ikke veldig viktig å diskutere, poenget er mest at over uker så vil reell interesse gjenspeile seg i kursutvikling, mens man ikke kan lese så mye ut av ordrebok eller handelen time for time eller dag for dag.
At noen aktivt stabiliserer kursen er ikke unormalt, og er en tradingmetode som benyttes i flere aksjer. Man kan tydelig se at dette skjer i trvx.
Dette blir jo bare synsing uten et solid rotfeste, men jeg tror vel at det er en vesentlig større sannsynlighet for at ASCO har en nedside i forhold til kursutviklingen på kort sikt. Basert på ren og skjær gut feeling så hadde jeg også parkert meg selv på sidelinjen før vi tar kvelden idag dersom det var mulig med en troløs tilnærming til denne begivenheten.
Vi vet jo allerede at de har begynt å innrullere pasienter i den andre fasen, og at første fase viser godkjent sikkerhet, pluss noe respons med de høyeste dosene. Selve posteren er jo egentlig nesten likegyldig siden vi har konklusjonene. Oppside finnes vel i hvis det kommer frem at alle responsene er med den høyeste dosen for eksempel?
Man skal ikke kimse av gut feeling, though
Øynene burde være på melanoma og mesotelioma, og så får peritoneal bli en god nyhet hvis de sorterer dataene sånn.
Negativ kursutvikling ved å delta på ASCO. Hvor er logikken i det ?
Burde være motsatt …
Ingen logikk. Gut feeling basert på erfaringer fra andre og utallige ganger selskapet har presentert Qs, MCD
s eller annet.
Kanskje noe vi må leve med inntil den «riktige» meldingen kommer.
Sannsynligvis. En åpenbaring om at veien til LOA og/eller avtale med BP har blitt vesentlig kortere som kan erstatte den avmålte holdningen.
Du sier resultatene er likegyldige… hva får deg til å si det… det er klart at gode resultater vil innvirke ?
Syntes et var en merkelig tilnærming… av meldingen leser du kanskje det kommer ett helt middels resultat. Men da hadde de vel ikke fått holde presentasjon på asco?