Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Fin avslutning før helgen med litt over 21000 aksjer, 0,01 fra dagens høyeste og et par børsdager igjen før 2020 :santa:t4:

1 Like

Vi bør vel få et lite forventnigs rally de 2 siste børsdagene i 2019?

Fra Edison analysen :
«Pemetrexed (Alimta, Eli Lilly; folate antimetabolite) was approved by the FDA for the treatment of malignant pleural mesothelioma in 2004, with patents starting to expire in 2022 (although they are challenged). In 2018, Alimta brought in $237m in sales in the mesothelioma indication (it is also approved for non-small cell lung cancer). There is a clear unmet need in this indication, given the aggressive nature of the cancer and lack of innovative treatment options.»

3 Likes

… så blev det endelig weekend efter en stærk lukkeauktion (for TRVX) og volumen, der næsten tangerede tirsdagens niveau på ca. 337.000 aktier; dagens close tegner efter min vurdering godt for den videre udvikling og det bliver ganske interessant at følge handlen mellem jul og nytår.

Det er min forventning og erfaring, at der potentielt set kan komme et par skatterelaterede sell-offs og personligt tager jeg ikke notits af disse bevægelser på dette tidspunkt af året; omvendt vil skatterelaterede salg ofte medføre tilbagekøb efter nytår.

Med tanke på det positive sentiment, der igen har vundet fodfæste blandt aktionærerne, skal der ikke meget volumen til endegyldigt at presse den forbi 7,00.

2 Likes

Har noen her en vurdering/forventning for aksjekurs in case av å bli oppkjøpt? Jeg er ikke helt optimist etter at Merck betalte 1,5 USD (dvs 13,5 kr) per aksje for Viralyrics!

1 Like

Du kan ikke se på pris pr aksje, det er totalsummen for selskapet som er det gjeldende.

For usd394mill tilsvarer det ca. NOK 55,73 pr aksje i trvx.

8 Likes

Takk for svaret :slight_smile:
Absolutt! Jeg for min del ser ikke pris over 100 kr /aksje in best case!

Det er bl.a. også derfor flere af os arbejder med en kurs omkring 52,50 :crazy_face:

1 Like

Det vil si “bare” ca 3.5 mrd nok for oncos? Nei takk, ikke når pre kliniske virus har gått for deals opp mot 9 mrd nok… @InVivo, du har noen regnestykker og estimater. Kan man guesstimere ca inntjening i f.eks refractory melanoma årlig?

Se på Mirati…

Liten pipeline:

Og ti års overlevelse:

Ikke lengesiden de dro fra:

1 Like

RAS- Targeted Drug Discovery Summit Europe

February 25, 2020 - February 27, 2020

pdf Download Event Information

RAS__Targeted_Drug_Discovery_Summit_Europe.pdf (1,9 MB)

3 Likes

Får håpe Wiklund klarer å overbevise noen der om TG da :crossed_fingers:

Ser ut som Takeda har inngått partnerskap med Turnstone for 900 m$, 120 m$ up front

  • Turnstone and Takeda to co-develop and co-commercialize RIVAL-01, the lead candidate from Turnstone’s proprietary vaccinia virus platform, with a 50:50 global profit share
  • Companies to generate additional novel candidates from the vaccinia virus platform through discovery collaboration; each party will have the right to independently develop select programs

Det er vel noe sånt vi drømmer om

4 Likes

Det var litt forbanna, Takeda med stort avtrykk i norge var på shortlist over kandidater jeg håpte på.

Jaja, får satse på at det setter enda mer trykk på andre.

Og det setter jo Targovax sin market cap i et merkelig lys når man ser verdiene.

2 Likes

For 120 m$ eller 1,07 mrd nok, så hadde Targo kunnet gi skikkelig gass, og tatt opp igjen TG.
Ja, og det ville blir bra reflektert i verdsettelsen.

Hvilke andre har du på listen?

BMS
AZ
Mirati
Roche

Merck er også en fanfavoritt, de er også på banen i Norge fra før

2 Likes

Merck er øverst på min liste. Hva var mcap til Turnstone?

De er ikke børsnotert