Jeg er forferdelig dårlig på det medisinske, så jeg håper at noen retter opp eventuelle misforståelser jeg har her.
**Det viktigste i mine øyne er hva vi har fått, og det er ut fra dette studieoppsettet:
Så har vi nå fått data fra “safety lead-in” hvor det har blitt rekruttert 16 pasienter totalt.
Kohort A: oncos-102 lav dose først, og så mye senere CPI. 4 pasienter, 3 OV, 1 CRC.
Kohort B: oncos-102 lav dose sammen med CPI. 5 pasienter, 3 OV, 2 CRC.
Kohort C: oncos-102 høy dose sammen med CPI. 7 pasienter, 3 OV, 4 CRC.
Resultatene er:
Og studieleder konkluderer:
I utgangspunktet gjelder dette pasienter som er svært syke og har dårlige prognoser.
Som man ser av studiedesignet så holder det med følgende resultater for å gå videre med rekrutteringen:
- Ovarian cancer: 18 pasienter skal rekrutteres, DCR skal nås i minst 5 av 18 (27%).
- CRC cancer: 13 pasienter skal rekrutteres, DCR må nås i minst 1 av 13 pasienter.
DCR defineres som complete response, partial response, eller stable disease. Så nå beveger jeg meg ut på tynn is her, men hvis jeg ser på disse dataene så ser det for meg ut som om kohort C på CRC har behandlet 4 pasienter, og oppnådd følgende resultater:
- Pasient 13 PD.
- Pasient 12 SD.
- Pasient 9 SD.
- Pasient 7 PD.
Altså 2 av 4 pasienter på CRC har fått SD, hvor studien krever minst 1 av 13 med SD for å rekruttere videre. Dette er så vidt jeg kan se det mest lovende, men om man skal legge vekt på resultater fra kun 4 pasienter når resultatene fra kohort A og B i samme indikasjon var dårlige er jeg mer usikker på. Lav N osv. Man kan spekulere selvsagt 
Resultatene fra Ovarian Cancer klarer jeg ikke helt å se er spesielt gode. De virker både litt tilfeldige i forhold til kohort, og de kliniske resultatene ser i utgangspunktet ikke veldig lovende ut.
Så er jeg svært svak på det medisinske, og jeg er blant annet usikker på om jeg gjør en logisk feilslutning når jeg sammenligner “best overall response” med kriteriene i studiedesignet direkte, eller om disse tingene måles på forskjellige måter.

, inkludert investor. Han vurderer å øke på mandag, men det han egentlig mener er vel å selge på tirsdag
Trist at det skal være så uhyre komplisert å forstå om det er positive, negative eller sånn midt å treet data i presentasjon? Kanskje er det på sin plass at Targo sender ut en børsmelding der de dummer ned dataene slik at alle kan forstå hva som er realiteten.