Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Vi kjører en poll.[poll type=regular results=on_vote chartType=bar]

  • Emisjon FØR melanom
  • Emisjon ETTER melanom
  • Usikker
    [/poll]

Thx👍🏼

Ser ut som avstemingsgreia ikke funker. Ser i hvertfall merkelig ut på min skjerm.
Noen med bedre teknisk innsikt som kan opprette en poll rundt emisjonsspørsmålet.
Litt interessant å vite hva folket her inne mener er det rette tidspunktet for emisjonen (som etter alle solemerker før eller siden må komme).

1 Like

Jeg hadde satt pris på en emi satt end of day i dag. så kan vi jobbe oss opp igjen til Melanom.
Tviler på at emi blir satt med kjemperabatt, kursen har vært relativ stabil lenge og Keytruda er indrefilet hva CPI angår. Tipper den blir satt rundt 6,80 - 7,20 ish.

  • Emisjon FØR melanom
  • Emisjon ETTER melanom
  • Usikker

0 stemmegivere

1 Like

TRVX(NY): INNGÅR SAMARBEID MED MERCK OM FASE II-STUDIE I MESOTHELIOMA

(Oppdatert artikkel: Endret ingress og lagt til avsnitt med kommentarer fra Soug)

Oslo (TDN Direkt): Targovax slapp i går sterke 12 måneders data fra den pågående studien med ONCOS-102 i kombinasjon med standard cellegift i mesotheliom. Resultatene viser at ONCOS-102 skaper en kraftig immunaktivering som er

assosiert med positiv klinisk effekt i førstelinje pasienter. Videre opplyste selskapet at de planlegger en randomisert fase 2 studie i førstelinje mesothelioma i samarbeid med et anerkjent internasjonalt legemiddelfirma.

I dag annonserer Targovax at dette er MSD, også kjent som “Merck” i USA. MSD er et av verdens største legemiddelselskaper og ledende innen immunterapi.

  • Disse dataene gir oss et veldig sterkt rasjonale for å legge en anti-PD1 sjekkpunkthemmer til kombinasjonen av ONCOS-102 og cellegift. Vi er svært glade for at MSD deler dette synet med oss og ønsker å bidra med KEYTRUDA til vår planlagte fase 2 studie. KEYTRUDA er den markedsledende sjekkpunkthemmeren, og MSD var derfor vårt førstevalg som samarbeidspartner, sier Øystein Soug, administrerende direktør i Targovax.

Selskapene skal samarbeide om en randomisert fase 2-studie for å evaluere kombinasjonen av ONCOS-102, KEYTRUDA® og standard cellegift for førstelinje pasienter med kreft i lungesekken (mesoteliom), der MSD bidrar med KEYTRUDA og rådgivning.

Opptil 100 pasienter skal rekrutteres til studien.

Selskapet melder at det er stor interesse for studien og at flere sentre i både USA og EU vil delta i studien.

  • Vi har stor interesse for å delta i studien fra flere av de fremste legene i verden innen mesoteliom, og studien vil ledes fra anerkjente kreftsykehus i USA og Europa. Målet er å behandle den første pasienten innen tolv måneder. Resultatene så langt peker på at ONCOS-102, KEYTRUDA og cellegift kan være en ideell kombinasjon for denne pasientgruppen som i dag mangler gode behandlingsalternativer sier administrerende direktør Øystein Soug.
9 Likes

Jeg skulle ønske Targovax sluttet med bakholdsemisjonsstrategien sin. Nå har selskapet god tid til å planlegge mesoteliomstudien og til å estimere og kommunisere kostnadene. Oppsiden er nå stor og brukbart sannsynlig siden det er snakk om førstelinje sammen med markedslederen blandt sjekkpunkthemmerne. Jeg ønsker meg en helt normal fortrinnrettemisjon med omsettelige tegningsretter. Da kan de av oss som har brukt tid på å sette oss inn i selskapet få være med etter evne uten å først vente på at de vanlige emisjonsrytterne skal inn og ut til 7% tilretteleggingskostnad for selskapet. Selskapet har mange aksjonærer som jeg er sikker på kan stille med noen hundre millioner om vi får litt forvarsel. Det er en grunn til at aksjeloven sier at fortrinnsrettet emisjon skal være hovedregelen. Hastemelding kl 1645 og meglere som ikke gidder å ta telefonen fordi de har lovt bort rabatterte aksjer til sine beste kunder er ikke måten å bygge en lojal aksjonærbase på.

Dagens hjertesukk @Forsk

27 Likes

Helt enig!

2 Likes

Trodde ikke det ble mulig å få tak i så mye "billige TARGO i dag , men takker for det! Og skulle det bli emi idag ( tror ikke), så kjøper jeg også der! Cash er klar :wink:

1 Like

Uhm. Kan ikke kalle emisjonsstrategien til Targovax en bakholds-strategi. De melder mer om når de kommer enn noen andre. Emisjonen i januar var varslet 6mnd før. De sa ifra at de ikke ville ha emisjon i covid-19 krisen tidligere i år. De melder klart og tydelig hvor mye penger de bruker og hvor mye de har igjen hvert kvartal. Hvorfor kaller du dette bakholdsstrategi?

4 Likes

Må si jeg er skuffet over kursutviklingen de siste dagene. Hadde forventet mer med tanke på meldingsrushet som har vært. Stiger det samme som indexen. Merkelig.

1 Like

Jeg setter 10 targo aksjer på at Targo har glemt passordet til sin egen youtubekanal evt, de har glemt at de allerede hadde en, og det er vel verre? :sweat_smile:

https://www.youtube.com/channel/UCvFI-Mc6D34zL0cAE8v1tBw

Er nok glemt ja. Veldig få bedrifter tar some seriøst. I min bedrift har jeg pushet litt på det, og vi er best i bransjen med minimal effort. Helt vilt hvor lite som skal til for å f.eks. komme øverst på Google eller trekke brukere til Facebook/Youtube når man har litt penger å bruke på marketing. Rundt 200k visninger til relevante brukere kostet totalt sett 3 timers arbeid og 12000kr sist gang. Lett verdt det. Håper Targovax nå har noen som kan få contentet deres litt fram i lyset. En video man laster opp uten å gjøre noe mer kan være så bra den vil, men den skaper ingenting alene. Man må gjøre noen grep for å få den ut til massene, og det er ikke dyrt.

2 Likes

Mot bedre vitende så er jeg tilbøyelig til å tro at det kommer mer nytt fra selskapet slik som OSE har “reagert” etter data+partner dersom noen har mulighet og behov for å kontrollere kursutviklingen. Har foreløpig lite tro (for tidlig) på IOvaxis/China, men kanskje ny avtale for TG for annet territorium ? Eller noe annet. I så fall hva ?

aborum,

Jeg leser at du berømmer en viss mann som aldri overrasker positivt, jeg deler ikke din oppfatning og noterer meg at markedet er enig med meg. Med resultater i toppklasse og nå i tillegg CPI nummer 1 ombord viser markedet fortsatt ingen begeistring, det må styret ta innover seg. Merck gir ikke ved døra og denne gangen var det spesielt enkelt, motparten (ØS) kom inn døra med lua under armen (guiding). At vi må ta risikoen ved studiet i opp front er greit, men det burde ha vært en enkel sak å fått Merck med på en deling av kostnadene ned veien om vi ender opp med en registrerings studie, da hadde avtalen vært spiselig og markedet ville ha reagert annerledes.

1 Like

En avtale med upfront har vanligvis også bestemmelser om inntektsfordeling ++

Står Targovax nå helt fritt når trippelkomboen kommer i markedet? Dvs de må betale for kjemo og Keytruda og får resten av inntektene selv?

Kan for lite om dette, så om noen har mer kompetanse så kom gjerne med det.

En hver bedrift som ikke bruker sosiale medier for det det er verdt i dag, de aner ikke hva muligheter de går glipp av.

Ja, jeg vil tro de står fritt.
Det Merck vil tjene her med svært lite utgifter for dem, er at de kan bli en del av soc for denne gruppen pasienter.

Credit where credit is due

En kan mene mye om ØS, men akkurat i dag får han en “attaboy” av meg.

Hadde BP vært BMS hadde jeg tenkt at den avtalen kom i havn via Magnus, men Merck er ikke det jeg vet i hans tidligere sfære. Keytruda var jo den våte drømmen, og at det kom uten noen form for cash, var jo allerede allmen kunnskap.

2 Likes

Ikke gi noen andre ansvar for at jeg mener det er tullete at uansett hva som skjer er enkelte supernegative. Kan man gi positive emojis som feedback kan man gi negative også.

2 Likes