Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Det er nok litt spissformulert og mye preget av den enorme skuffelsen etter 7-kronersemisjonen i mars 2019 mens markedet handlet mellom 10 og 11kroner. Den opplevelsen er godt nok diskutert fra før i denne tråden. Poenget mitt nå er at denne gangen er annerledes. De har et spesifikt studie som skal finansieres og de har tid til å spille på lag med aksjonærene.

1 Like

Når man som @antivelen fortsætter et tema, der efter min vurdering ér blevet diskuteret stolpe og og stolpe ned, så tillader jeg mig at svare direkte; hvad angår disciple, så må dette stå fuldstændigt for egen regning; jeg har min egen mening og hvis andre er enige, så fred være med dét, er de uenige, så er det naturligvis også på sin plads.

Soug har netop leveret to milestones, akkurat som guidet

  • read out på mesothelioma (trods COVID-19)
  • BP aftale på CPI med Merck

… og alligevel skal vi høre på de ulidelige kommentarer om at varen ikke bliver leveret?

Hvis flere skribenter er så sikre i deres konklussioner, så tænker jeg, der er en bred vifte af muligheder for at gøre opmærksom på dette; er det et mistillidsvotum vi er ude i? Her er det bare at kontakte top 20 for en kommentar og du kan som udgangspunkt udelade mig, hvilket reducerer listen til 19.

4 Likes

Der er ingen her der berømmer Øystein Soug for jeg er 100% enig i, at ikke al tale er guld fra den mand, men det er ikke tidspunkt at skifte CEO for selskabet og generelt mener jeg, at han gør et udmærket arbejde og leverer på guiding. Min dialog med ledelsen og Øystein har været konstruktiv og jeg møder altid en mand, der tager sig tid til at tale med aktionærerne - selv på en søndag.

Jeg sidder investeret i andre selskaber og der er det stort set umuligt at få adgang til ledelsen (NANO fx.).

Jeg må bare sige, at jeg er fuldstændig uenig i din vurdering af ledelsen; og med eftertanke på tonen i debatten har jeg fjernet emoji, da den retviseligt var i overkanten.

Jeg ser på :clown_face: :poop: :face_vomiting: :cold_face: m.fl som ett uttrykk for engasjement, og det er bra, det er ikke mange måter å uttrykke følelser på ett syntetisk forum som dette er.

Det er også viktig å vite at ved siste varetelling hadde Trvx 5189 aksjonærer. De færreste av dem deltar aktivt her, og jeg vil tro at bare noen få % av dem i det hele tatt leser disse innleggene. Men alle meninger fortjener en stemme.

Like a boss

En middelmådig psykolog eller bedre hadde kost seg glugg ihjel med å lese denne tråden.

Den oppfyller alle kjente teorier om hva frustrasjon og stress gjør med mennesker. Her blir vi servert den ene nyheten etter den andre, alle er med på å vise at Targovax har sin plass i biotekverden, både finansielt med tanke på verdiskapning, men også ikke minst for å gi hardt rammede pasienter enn fremtidig tro på at behandlingen kan straks kan bli langt bedre enn dagens 2003-standard (chemo).

I en normal aksjeverden hadde Targovax blitt belønnet med en voldsom kursoppgang i 2020 etter nyhetene de har levert, men vi står på stedet hvil. Vi handler fortsatt på samme nivå som etter emisjonen.

Før eller senere tar denne raketten voldsomt fyr, a la Nordic Nanovector i 2016, men frem til noe får tent den lunta og man får betalt for tålmodigheten og risikoen man føler man tar, så blir det klovnefjes, personangrep og klaging på ledelsen.

Det hadde vært uhyre interessant å se hvor mange av TI-personene som har solgt de siste to dagene, og hvem som har kjøpt. Selskapet har blitt betydelig derisket etter gårsdagens og dagens nyheter, men aksjemarkedet er helt uenig. Risikoen og verdien er ikke bedre enn hva den var på fredag. Her snakker vi åpenbart aksjonær-slitasje.

6 Likes

Tror det er mange som meg som følger caset uten å eie aksjen (har bittelitt på en forlatt Nordnet konto), men det er så mange andre gode muligheter nå at Targo får vente til de andre casene er fullendt. Kanskje flere tenker som meg?

Har du netto solgt eller kjøpt Trvx siste uka?

  • Solgt
  • Kjøpt

0 stemmegivere

Det ser ut til at det ikke skjer noe med aksjekursen før finansiering er i boks! Da bør de kjøre emisjon nå. Dette er som jeg skrev i går, blytungt😤

Kan de potensielt kjøre en rettet emi mot Merck?

1 Like

Det hadde vært herligt :slight_smile:

1 Like

Very good.

3 Likes

Aksjen har fullstendig mistet ryggrad og potens etter ledelsens to usedvanlig dårlig gjennomførte emisjoner, de fremstår som løse kanoner og jeg tror markedet har tatt høyde for dette og avventer neste emisjons kollaps - dessverre. Tror neppe dette endrer seg før det foreligger en økonomisk forutsigbarhet for fremtiden, og det kan ta tid.

Tror neppe det tar lang tid.
Jeg blir en glad mann når selskapet endelig hopper uti og får inn 200 mil+.
Ja på kortsikt er det negativt for kursen, men på lang sikt er det gull.

Melde gode resultater å sammarbeid med Merck må man bare slutte å gjøre! Ender faen meg i rødt i dag :joy:

Hadde ikke forventet å handle aksjer i rødt terreng etter avtale med Merck nei.

Føles godt å ha så mange allierte aksjonærer med seg som skjønner verdien av en god avtale og lysende fremtid :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Noen som vet om ofeks om Soug kommer tiul Radforsk i morgen? Kunne vært interessant å fått stilt noen spørsmål om videre strategi, om man tenker å gå videre med registreringsstudie i melanom eller om dette bare er tenkt som et proof of concept studie, kapitalbehov?

Stærkt gået; en stor f… finger på dagen, hvor selskabet melder om BP partnerskab; jeg mangler ord … nu fremstår det at se, om selskabet melder om emission, ellers er det op i morgen.

3.933.441 aktier handlet over 2 handelsdage uden at kursen har bevæget sig …

3 Likes

Sa de ikke at siste Radium før sommeren skulle komme den 26.?

  1. Og en ekstrasending 1. juli hvis ikke PCIB har fått avklart AZ innen i morgen.