Som jeg har sagt før: liker man ikke hva selskapet guider, og ønsker å stå utenfor, er ingenting lettere. Gå på lykkelig leting etter en aksje du liker, med en ledelse du liker.
For min del så liker jeg trvx, og jeg liker ledelsen, og jeg liker guidingen til selskapet og at de stort sett leverer på guiding. Jeg liker at selskapet har teknologi og patenter som er relevante for Leidos, Merck og AstraZeneca. Jeg liker at de landet noe med TG med IOVaxis og håper det blir noe der, og at de har en rekke samarbeidspartnere her og der. Det viser i min subjektive tolkning at de som forsker innen sektoren finner selskapets teknologi interessant, noe som er betryggende for en som selv ikke tilhører noe medisinsk miljø.
Så er jo biotek ett sjansespill, og ting kan strande. Men i utgangspunktet så lever selskapene av at aksjonærer (nåværende eller nye) finner verdi i deres forskning, og ser poenget med å investere videre for å skape merverdier. Det alle bør spørre seg om er om man tror at TRVX som selskap med sin ledelse, og sin teknologi, vil klare å skape verdiøkning gitt hva som ligger framover i løypa for den tidshorisonten man normalt har som investor. Og hvis man ikke tror det, hvorfor ikke lete etter ett selskap man har tro på?
Jeg klarer ikke fatte folk som påstår de er investert, samtidig som de hater ledelsen, hater guidingen, hater selskapet, hater alt som skjer. Det gir null mening for min del. For min del har jeg aldri hatt problemer med å la være å investere i selskap jeg har null tro på.