antivelen,
jeg tror det er hensiktsmessig å stille seg følgende spørsmål:
Dersom Targovax ikke hadde hatt mulighet til å gjennomføre Meso-studiet med “bare” sponsing av CPI, ville Merck da ha vært uinteressert i å dekke mer av utgiftene?
Dersom Melanoma cohort 2 innfrir forventningene, hvor mye resuderer det risikoen for Merck mtp. videre avtaler/oppkjøp?
Dataene fra meso-studien var “gode nok”, selvom det helt klart var uheldig med et ikke-representativt utvalg i kontrollgruppen. Etter mitt syn er det smart av Merck og være noe avventende, siden resultatene fra melanoma-studien i større grad vil kunne underbygge ONCOS rolle i kombo med keytruda. En skal ikke se bort ifra at Merck hadde tatt en større sjanse dersom de ikke hadde mer enn meso-dataene og forholde seg til, men dette ville vært en unødvendig risk.
Markedet er også avventende inntil melanoma-cohort2-dataene er sluppet, eller inntil noe skjer med TG-plattformen. Og inntil så skjer, vil kursen i større grad bestemmes av tradere. Jeg tror i likhet med flere andre her at det vil være best å avvente med emisjon inntil alle kortene ligger på bordet. Det er ikke noe prekært behov for cash, og positive melanoma data vil være en enorm katalysator, som potensielt kan fjerne behovet for en emisjon.