Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Topp 50 øker fortsatt, så blir mindre aksjer å kjempe om når vi får meldinger…

1 Like

InVivo,

Ja, emisjonspraten drepte dessverre Targovax.

Hva kan ØS og du forvente når han går ut til TDN og forteller at de sitter 24/7 og vurderer det rette øyeblikket for å sette en emi. Aksjekursen har i lang tid vært preget av usikkerheten selskapet selv har skapt både i handling og ord, og forsvinner ikke av seg selv.

3 Likes

Antivelen,

Hva er dine konkrete anbefalinger og forslag til selskapet “going forward” som du mener vil bedre dagens situasjon?

4 Likes

Litt bedre…mon tro det. Spørs om det ikke må være overbevisende data som feier all tvil til side. Hva nå det er.

Cinvest,

Jeg slutter meg til hva The Observer tok opp i et innlegg ovenfor, som jeg også kommenterte.

Men først og fremst handler dette om tillit, når markedet ikke lengre er villig til å betale for det en selger, er det bare en forklaring, markedet stoler ikke på selgeren. ØS skulle ha trått til siden den gang aborum mf forlangte hans avgang, aborum har tilgitt, det generelle markedet har ikke.

1 Like

… jeg er på kanten til at ændre mening; det her går ikke i længden; er egentlig på køberen med ca. 15 - 20.000 stk men afventer kursudviklingen … ser ingen grund til at betale overpris, når andre aktionærer ønsker at sælge med rabat.

link til ØS i prat med tdn?

1 Like

Er jo en begredelig utvikling for aksjen. På tide med noen endringer enten i ledelse eller i måten de kommuniserer til markedet…

Har også tenkt tanken at de sitter å venter på et bra emisjons tidspunkt. Men slik det er nå er emisjonsfrykten drepen i selskapet. Ingen har lyst å ta posisjon eller handle før dette er avklart. Meg selv inkludert.

1 Like

Hva skulle det være godt for da?

At de ikke går ut å sier at de sitter klar til å trykke på emisjonsknappen så fort muligheten byr seg. Alle vet at det kommer emisjoner, men å komme med sånne uttalelser forsterker «frykten» som allerede er i markedet. De presenterer gode resultater på rekke og rad samtidig som kursen er blodrød…

1 Like

Det er ikke ledelsens sin feil

Ledelsen har selv skapt frykt for emi, da strategien har vært “emi on news”.

Det som ville hjelpe selskapets situasjon er hvis de misfornøyde som er låst fast i fortiden tok til vettet, kastet korta, og forlot aksjen. I stedet for å være bitre overfor ting som skjedde for årevis siden.

Alle vet at trvx trenger kapital. Hvis man frykter emisjon så mye så bør man selvsagt selge alle aksjene med en gang. Hvorfor vente? Hold avstand til sommer 2021 når alt er avklart.

Jeg har en teori om at permabear baisserne skal slenge om seg med negativitet i hele sommer, så jeg avventer at de snakker kursen videre ned før jeg tar en ny posisjon. Basert på det tekniske bildet ser det ikke ut som om det er noe hastverk.

4 Likes

Samtidig er det interessant, at selskabet ikke har benyttet samme fremgangsmåde ifbm. de seneste (positive) meldinger; muligt ledelsen har taget bestik af situationen og tager en anden tilgang til indhentning af kapital going forward.

Ja, det ble kanskje en “perfect storm” der investorene forventer emi i det øyeblikket selskapet legger om strategien. Det hadde ikke gjort noe om Ø.S kunne kommunisert dette med markedet.

For meg så ser jeg en grunn til å sitte p.g.a topp 20 holder stand! Men det kunne gjerne blitt tatt noe innsidekjøp! Cash har vel selskapet sånn ca ut året som det har vært nevnt noen ganger.

Tror dere negative lett kan prate kursen ned mot 5-5,5 her hvis dere kjører på sånn som dette gjennom hele sommeren! :smiley:

4 Likes

Den nye styreformannen ser jo ut som en dealmaker på papiret, så kan jo håpe at han kam utrette noe når han blir varm i trøya

Flere av bioselskapene på børsen roses når de uten forvarsel henter penger mens Den Grimme Ælling slaktes av de samme skribentene.

Fokuser mere på forskningsresultater enn på aksjekurs så går alt så mye bedre.

God sommer :sunny: