Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Nå vet ikke jeg så mye om ditt kunnskapsnivå. men det du kaller “utvanning” er penger inn til selskapet. Det er vel ingen som er så naive at de tror at Tarvx kan bli stående på 76 mill aksjer.

Til info, så trader jeg ikke targo, er long, så alle de andre argumentene dine gidder jeg ikke bruke tid på.

Det går an å like laget uten å ha noe tilovers for manageren.
Selv har jeg hatt aksjer der siden Gårdemyr.

Nja, selv relatert til fotball hadde jeg slitt med det, men skjønner hva du mener :grinning:
Og fotball eksempelvis har mer med kjærlighet/forhold å gjøre, forelskelse i børsverden kan være livsfarlig.

Men jeg tenker at dersom det virkelig er slik å forstå at svært mange har store utfordringer knyttet til CEO så finnes det jo måter å håndtere det på.
Men, så lenge Topp 50 sitter såpass rolig og har gjort det lenge tror jeg mer det er et case blant noen få småsparere?

1 Like

Fjernet innhold av admin

Har du glemt at du har åpen Shareville? Masse kjøp og salg i trvx der. Jeg ville kalle det nok aktivitet til at jeg anser det som trading.

Å være “long” betyr ikke at man ikke trader. Helt fair å trade, helt fair å være long og trade deler av porteføljen. Ikke noe galt i det. Jeg har ikke shareville, aner ikke hvor stor del av beholdningen du trader, men det er i hvert fall en del aktivitet der - nok til å indikere at det foregår aktiv trading. Skjønner ikke hvorfor du mener det er så viktig å nekte for hva du faktisk gjør.

ps: jeg trader bare long …

8 Likes

Denne hanekampen begynner vel å bli vel personlig. Den er i alle fall av ganske begrenset interesse for de fleste her vil jeg tro. Hvis formålet med slike øvelser er å avsløre baissere eller hausere så tror jeg at dette er ganske unødvendig. De fleste leserne på TI er nok relativt oppegående og gjennomskuer slikt ganske fort uansett. Det blir fort tydelig hvilke skribenter som er nøkterne, objektive og saklige – og hvis man skal ta utgangspunkt i at noen faktisk vektlegger det som skrives på TI ved egne investeringsvalg så tror jeg neppe det er papegøyene og ropertene som tillegges vekt.

9 Likes

Kritikken angående kommunikasjonen i PCIB nå er konstruktiv og kritisk. Den er også aktuell.

Snakker man om denne kommunikasjonen i forhold til PCIB i 2022 fordi man er bitter over ett eller annet (som like gjerne kan være at man gikk glipp av gevinst, eller ble sittende og fikk tap) så er det sure oppstøt, destruktivt, og alt annet enn konstruktivt.

2 Likes

Vet du hva, jeg synes innlegget ditt var veldig bra.
Jeg synes det er på sin plass å kritisere enhver dersom det er berettiget.
Det jeg derimot synes er bomskudd er å bruke energi på dette dag inn og dag ut, poenget er, vi må klare å komme oss over saker enten på den ene eller andre måten.
Det tjener ingen å sitte her å jamre seg kontinuerlig over at CEO er ubrukelig dersom han er det, da må man ta i bruk verktøykassen og den ligger nok ikke her.
Det blir litt som på pcib trådene for tiden, monotont og kjedelig, muligens berettiget men ekstremt lite givende. Derfor orker jeg ikke lese innleggene der så nøye nå inntil det kommer en avklaring.
Og jeg er enig i at det tjener ingen å kritisere de negative heller kontinuerlig så jeg har sagt det jeg mener og ønsket å meddele og legger ballen død uten problem.

3 Likes

Rodjer,

Helt geit for meg, når det gjelder PCIB skrives det så mye at jeg har gitt opp for lenge siden å lese alt.
Det som for meg er klinkende klart når det gjelder forholdet mellom AZ og PCIB. Diskuterer de et “forhold” vil AZ forlange kontroll over all kommunikasjon til markedet, de har helt andre regler å forholde seg til, SEC pluss mye annet. PW kan ikke svare bekreftende/avkreftende på noe som helst i en slik situasjon fordi begge veier kan tolkes til noe. Jeg syns PW sa veldig mye når han sa at et lite selskap må forholde seg til det BP dikterer.

Vet ikke hva som skjedde med dette innlegget, dette var svaret til Rodjer.

1 Like

Selvfølgelig er jeg klar over at dette., jeg har selv lagt den åpen.
Men i og med at volumet ikke vises så er dette totalt irrelevant.

1 Like

Det er en indikasjon på at du lyver så det renner av deg. Men det er min oppfatning. Ikke noe annet. Det er såpass mange transaksjoner at når du forsøker deg på hersketeknikken “jeg er langsiktig investor, du er bare trader uten aksjer” så virker det tullete…

Det er en helt ekstremt merkelig holdning fra en såkalt “langsiktig investor” å hevde at man vil la seg selv utvanne så raskt som mulig, på så lav kurs som mulig, med så høy prosent som mulig, for å bli ferdig med emimaset.

Men det gir mening for en liten trader som lyver, hausser når han er inne, og baisser når han er ute. Og dette støttes av hvor fort du snur argumentasjonen fra superbull til supernegativ, og hvordan handlene dine ser ut.

Men for all del, bare blånekt du.

4 Likes

@antivelen, ser at store deler av denne tråden består i at du kverner på dette poenget om og om igjen.

Samme som i mange andre tråder: Vi henstiller til at postere ikke forsøker å dominere tråder med ren mengde innlegg, forumet har en ypperlig rediger-funksjon så man kan legge til flere poeng man kommer til uten å lage en ny post for det.

5 Likes

Savepig,

Helt greit at du korrigerer og irettesetter meg, men vennligst ikke tillegg noe i mine innlegg, du må heller fjerne innlegget om det er upassende.

Håper gjerne du tar tak i de som reager negativt på innlegg de ikke liker, tar du med hele heiagjengen kan du fint gange motinnlegg med 4, pluss alle klovn-fjes i tillegg, men mobbing er selvfølgelig tillatt.

Hvis noe i innleggene fremstår/er tillagt så var ikke det meningen så beklager det i tilfelle. Carry on.

Jeg må si at jeg er lei av denne diskusjonen nå. Kommer inn og tror jo nesten det har skjedd noe i tvx med så mange nye innlegg, og så er det bare kjekling.

Jeg synes også klovne emoji gjør seg dårlig i en seriøs debatt. Samtidig fremstår den evig negative masingen over så mange innlegg som veldig repetativ og støyende. Jeg har forstått at antivelen er misfornøyd med ØS. Kanskje berettiget fra hans side. Jeg har ikke vært aksjonær like lenge, så fra mitt ståsted har selskapet og dermed ceo levert varene til de grader det siste halve året. Antivelen er hvertfall konsekvent i sine meninger, og skifter ikke med posisjon som enkelte andre.

Naivt å tro at vi her inne styrer aksjekursen på lang sikt, men jeg besluttet å kjøpe aksjer i høst basert på informative innlegg her på tekinvestor som gjorde at jeg undersøkte teknologien til selskapet. Tror ikke mange velger å gjøre den jobben når det bare er klaging fra eksisterende aksjonærer.

Tydelig hvilke aksjonærer her inne som skifter retning med vinden. Bra argumentert jcp :clap:

2 Likes

Ett fett hvem som er sjef og når emi kommer, så lenge salgsprisen blir 5000 kr/aksje. Jeg står fast på dette kursmålet, konsekvent!

4 Likes

A post was merged into an existing topic: Biotekaksjer

Litt vel mye fokus på person og ikke sak i denne tråden nå, la oss forsøke å holde en trivelig tone, selv om vi er uenige.

Fortsatt god sommer!

18 Likes

Topp 50 sitter ganske stabilt må man kunne si, økte med drøyt 130k forrige uke.

7 Likes

Spenstig kursmål, etter neste emisjon kan det tyde på at du priser selskapet til over 500mrd.

Hvordan har du regnet deg frem til det tallet ?

2 Likes

Salgsviljen virker å være litt mindre i dag. Ser bedre ut (foreløpig).