Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Kan vi på en positiv melding sånn helt ut i det blå?

Jeg gir ikke denne tråden skylden for kursutviklingen, men poengterer bare at for nye uerfarne som vil sjekke ut denne tråden for om mulig å få et greit inntrykk av Targovax, vil mange miste interessen og snu.
Dersom vi alle bidrar på en positiv og konstruktiv måte er det mulig at vi kan skape fornyet entusiasme og interesse for selskapet for det trengs uten tvil. På den måten kan vi hvertfall bidra på en positiv måte. Hovednøkkelen sitter naturligvis selskapet med.

5 Likes

Kursendring for selskapenes strategi er det vel gjerne styret som står bak… Egberts som relativt nylig ble styreleder i både pho og nano tok etter et år i stolen grep i begge… så vil jeg påstå at det ser ut som man har funnet en bra mann i DS som har vist god gjennomføringsevne på de nye strategiene og det samme kan det se ut som kan være tilfellet med nieba… (ihv om man nå får mzl oppe å gå ila høsten…)
Pho tjente vel for øvrig penger i 2019 (når man regner med milepælsutbetalinger) - gjorde de ikke?

Jeg er her for egen del og snakker kun for min egen investering, jeg kjenner ingen andre deltagere her uten om det som sies her. Er jeg en del av ett hylekor betyr bare det at andre deler samme oppfatning. Jeg har netto bare akkumulert aksjer i Targovax siden 2017.

Teknologien har fantastiske implikasjoner for kreftbehandling, det har jeg aldri endret mening om. Selv var det TG som lokket meg til selskapet, og er vel fremdeles den som ligger mitt hjerte nærmest.

Det største problemet for Targo og norsk biotek er og har vært at de er notert på OBX. Å selge biotek der er som å prøve å selge Foie gras i en pølsebod på Alfaset (no offence Alfaset).

Men når en først skal gjøre det, så er en ihverfall avhenging av en god selger og her er problem nr. 2 Targo har ikke det.

Og hva er dette tullet med at enkelte ting rundt selskapet ikke skal kunne diskuteres i fall vi skremmer vekk potensielle investorer!?

Her må det skjerpes, caset er enkelt Targovax har ett fantastisk produkt, men evner ikke å selge det, og har videre mistet tillit i markedet, så enkelt er det.

1 Like

“Og hva er dette tullet med at enkelte ting rundt selskapet ikke skal kunne diskuteres i fall vi skremmer vekk potensielle investorer!?”

Her misforstår du, ikke det som er poenget. Se gjennom denne tråden og du vil se hva hvertfall jeg mener. Det er fra enkelte en ensidig gjentagende kritikk av selskapet og ØS i særdeleshet. I tillegg er det et gjentagende mas om utførte
emisjoner og ikke minst de neste som en gang skal komme.
Jeg driter i historiske emisjoner, jeg er mer opptatt av framtiden og alle vet at det vil kunne komme flere emisjoner når kostnadene overgår inntekter.
Heldigvis brekkes denne sutringen opp innimellom av oppegående og kunnskapsrike skribenter som retter fokus på alt annet enn dette.

Vi kan diskutere fortreffeligheten til Oncos og TG til vi blir blå, men så lenge

a) markedet ikke får det med seg.

eller

b) de får det med seg men andre faktorer gjør at de velger å ikke investere.

Ja, så må problemet taes tak i.

Titanic synker, men la oss snakke mer om hvor fin restauranten på 1.klasse er.

La oss se på historikken din:

Så har selskapet generalforsamling, og får emisjonsfullmakt:

Det går vel kun ett par uker mellom disse tingene. Hva har endret seg? Jo du har solgt.

Så er det viktig forskjell her.

Ordet “netto” er morsomt.

Patetisk latterlig, hausser som faen når inne, baisser som faen når ute. Du lyver rimelig greit her… endrer kursmål med 10 gangern omtrent fordi … da hadde du solgt.

Det skinner 100% gjennom at det absolutt eneste du ønsker er å trade uforstyrret av emisjonsfrykt.

9 Likes

Kommentar fra ØS vedr kursutviklingen:

«Kursutviklingen er selvsasagt viktig, også for oss. Det er mye som påvirker den og av og til kan utviklingen virke ulogisk og/uforklarlig. En viktig oppgave for oss i ledelsen er å tiltrekke oss aksjonærer som forstår data og reflekterer verdiskapingen i kursutviklingen. Det er pågående jobb. Småaksjonærene kan overreagere og underreagere på nyheter, men de sørger for likviditet – som også er viktig»

God sommer til deg også!

Oystein Soug

[+47 …

6 Likes

Din analyse er reinspikka vrøvl.

Nei jeg er ikke ute, har mer aksjer nå en noen gang.
Men når det er sagt så har jeg allokert 40% cash til emi.
Hvor mange aksjer hadde du igjen?

1 Like

Kan jeg få høre din logiske analyse om hvorfor du vil ha en emisjon på 5-6kr, nå 4,8kr, for ett selskap du mener er verdt over 50kr per aksje?

Eller skal du innrømme at du lyver så det renner av deg og hausser når du er inne, og baisser som faen når du er ute?

I stedet for at selskapet bruker de neste 6 måneder på å selge seg inn til profesjonelle investorer som jeg ønsker?

Du ønsker at selskapet skal sette en emisjon etter mange nyheter under 10% av ditt eget kursmål fra april i år … en “fair pris” er vel nærmere 1% av hva du sa selv for en stund siden. 345kr per aksje fablet du faktisk om her. Jaja … hva har selskapet gjort siden den gang? Levert masse positive nyheter til markedet …

Det er så fantastisk useriøst og patetisk at jeg mangler ord for å beskrive hvor tullete og avkledd du er.

Problemet med å være ekstremhausser og så ekstrembaisser er at folk faktisk ikke har null hukommelse, og du har ikke slettet innleggene dine :slight_smile:

7 Likes

Hvor og når er dette fra @Xon?

Problemet her er at småaksjonærene også “forstår” data, men de forstår også veien til markedet, finansieringen/selskapets mønstre og konkurransesituasjonen, og det er det som reflekteres i kursen…

1 Like

Jeg sendte en e-post for ikke så lenge siden ang kursutviklingen … svaret ser du.

2 Likes

Dette bør være helt abc for deg. Jeg skrev at jeg “tipper” det er tipper ihht hvilken rabatt Targovax har gitt i rettede emisjoner tidligere.

At du ikke skjønner at det ikke er noen korrelasjon mellom eventuell emisjon i dag og en kurs på la oss si 52,50 eller 300 eller hva det nå blir i framtiden er får heller stå for din regning.

Du kan ikke være så dum at du tror på dette. Det er jo ren løgn.

Utvanning over tid er selvsagt 100% relatert til eventuell kurs årevis fram i tid.

Når man ønsker seg maksimal utvanning så fort som mulig, som har vært ditt argument helt siden generalforsamling (da du sluttet å hausse som en tulling), så er det fordi man ikke bryr seg om selskapet, eller eksisterende aksjonærer sine verdier. Det er fordi man ønsker å trade uforstyrret.

Alt ved din argumentasjon tilsier at du er fundamentalt uærlig, og hausser og baisser helt avhengig av posisjon, og ønsker deg “fri fra emisjonsfrykt” sånn at du kan trade uforstyrret.

1 Like

Takk som deler svar!

Det er slike uttalelser som også “skremmer” meg:

Det hadde selvsagt vært positivt å få til dette, men ingen bevegelser hos eksisterende “topp” aksjonærer etter disse positive nyhetene. Ergo, småaksjonærene som styrer kursutviklingen.

Fiks problemet der det ligger…

Vesentlig bedre dersom de i tilleg selv forsøker å reflektere verdien til selskapet, veien videre, muligheter++ mer proaktivt mot dagens småaksjonærer…

Eksempel på dette er oncos 200 serien… hva er planen videre her? @Cinvest du har vel vært med like lenge som meg her. Var det ikke slik at ØS på en Q sa at BP ville se musedata før de gjorde noe videre?

1 Like

Jeg tipper de ser etter nye aksjonærer og at de befinner seg i andre land enn Norge, og hvem forstår data best … ?

Kanskje ikke pengemarkedet som er best på prosenter …

Legger inn denne bare for å huske hvorfor eg har Targovax aksjer, ha en fortsatt strålende helg :wink:

Targovax slapp sterke 12 måneders data fra den pågående studien med ONCOS-102 i kombinasjon med standard cellegift i mesotheliom.

Resultatene viser at ONCOS-102 skaper en kraftig immunaktivering som er assosiert med positiv klinisk effekt i førstelinje pasienter. Videre opplyste selskapet at de planlegger en randomisert fase 2 studie i førstelinje mesothelioma i samarbeid med et anerkjent internasjonalt legemiddelfirma.

Senere annonserte Targovax at dette er MSD, også kjent som “Merck” i USA. MSD er et av verdens største legemiddelselskaper og ledende innen immunterapi.

  • Disse dataene gir oss et veldig sterkt rasjonale for å legge en anti-PD1 sjekkpunkthemmer til kombinasjonen av ONCOS-102 og cellegift. Vi er svært glade for at MSD deler dette synet med oss og ønsker å bidra med KEYTRUDA til vår planlagte fase 2 studie. KEYTRUDA er den markedsledende sjekkpunkthemmeren, og MSD var derfor vårt førstevalg som samarbeidspartner, sier Øystein Soug, administrerende direktør i Targovax.

Selskapene skal samarbeide om en randomisert fase 2-studie for å evaluere kombinasjonen av ONCOS-102, KEYTRUDA® og standard cellegift for førstelinje pasienter med kreft i lungesekken (mesoteliom), der MSD bidrar med KEYTRUDA og rådgivning.

Opptil 100 pasienter skal rekrutteres til studien.

Selskapet melder at det er stor interesse for studien og at flere sentre i både USA og EU vil delta i studien.

  • Vi har stor interesse for å delta i studien fra flere av de fremste legene i verden innen mesoteliom, og studien vil ledes fra anerkjente kreftsykehus i USA og Europa. Målet er å behandle den første pasienten innen tolv måneder. Resultatene så langt peker på at ONCOS-102, KEYTRUDA og cellegift kan være en ideell kombinasjon for denne pasientgruppen som i dag mangler gode behandlingsalternativer sier administrerende direktør Øystein Sogn. (newsweb, TDN)
17 Likes

I den sammenheng kan du også legge til dette som ble nevnt for en god stund siden (Q2 2019):

“And i should also, but i can not mention name, but we are talking to a a major corporation who’s has shown interest in working with us on that trial(Mesotheliom), which is encoraging for a small biotech” - Magnus Jaderberg

Hvorfor der går sakte etter at selskaper har kommunisert at de er frempå og proaktive (sites/protokoll/PI) kan man bare spekulere i…

Takk. Befriende å lese et innlegg som minner oss om hvor bra Targovax er. De repeterende negative kommentarene fra noen, overse de.

2 Likes

Gjentagende negativt oppgulp om ØS er destruktivt, det samme er det ensidige gnålet om emisjon hver dag.
Er man der at man enten er misfornøyd med ØS og eller betviler selskapets framtidige muligheter, ja da burde valget være enkelt, selge seg ut og komme seg videre.
Det er stor forskjell på gjentagende negative og destruktive innlegg versus konstruktive og kristiske innlegg.
Jeg var også sur og forbannet da kursen ikke reagerte på de positive meldingene som kom for noen uker siden, faktisk så pissesur at jeg solgte meg ut og investerte pengene i noe annet i mellomtiden.
Men å sitte her å surmule etterpå ser jeg liten nytteverdi i.
Nå er jeg inne igjen utelukkende fordi kursen igjen er attraktiv og kan være klar for et løft.

3 Likes