Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

lol … en swingtrader der tager 50.000 aktier på 6,40 - 6,45 og forsøger at sælge på 6,47? :crazy_face:

Targovax ASA: Invitation to presentation of Targovax’s second quarter and first half 2020 results, Thursday 20 August

1 Like

Targovax ASA: Invitation to presentation of Targovax’s second quarter and first half 2020 results, Thursday 20 August

1 Like

:sleeping:. Kanskje vi våkner litt neste torsdag? Lov å håpe på noe som kan skape litt liv i leieren!

7 Likes

Er da liv i leiren her…hele 0,63% opp er jo gledlig! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror desværre Q2 bliver et non-event. De plejer ikke at lave breaking news på regnskabsdage. Men forhåbentligt kommer der gode nyheder i slutningen af august…

Salgspresset er ihvertfall borte. Men den er jo nesten ilikvid. Det begynner å bli trangt når man ser på bollinger bands. Så det burde skje noe action ganske så snart dersom man ser på det tekniske bildet.

En får i hvert fall håpe at IT-support har gjort jobben sin godt i forkant denne gangen og sørger for klar og sterk lyd, ferdigspikret visuelt opplegg og at key speakers skjønner hva aksjonærene ønsker / trenger å høre.

De må mer enn gjerne bruke god til å gjøre opp status for TG (Kina-studie og USA m Parker), de andre avtaler / samarbeid som er blitt annonsert siden mai 2020 og de må tørre å adressere mesotheliom-studiet med klare guidelines på sykehus, finansiering etc.

6 Likes

Har du et samlet overblik over newsflow resten af 2020? Jeg har mistet overblikket over de mange forskellige trvx samarbejder…

1 Like

Jeg har skrevet en længere e-mail til TRVX IR (Renate Birkeli) omhandlende en rækker emner, der bla. er blevet diskuteret her på TRVX tickeren; som altid er der “room for improvement” og jeg ser gerne man gør sig umage for ikke at gentage den sidste (svært pinlige) kvartalspræsentation.

Det største fokus var dog en diskussion omkring mulige alternative finansieringsmuligheder samt behovet for at ledelsen fremstår engagerede og positive til selskabet.

Her kan man ikke gøre andet end forsøge at påvirke selskabet via konstruktiv kritik og dialog. Det anbefales i øvrigt på det varmeste at skrive til TRVX IR og dele synspunkter og forslag; er man typen der gerne kritiserer, er den tale kun sølv, med mindre den formidles videre til selskabet.

10 Likes

@anon80503862 Det er lenge siden jeg så en triggerliste. potensielle triggere på kort sikt?

1 Like

Jeg ga stort sett opp å diskutere trvx her fordi det var bare hakking på ledelsen og permanegative kommentarer og mas om emisjon. Da jeg liker både selskapet og ledelsen gidder jeg ikke krangle mer med folk som har hakk i plata angående ting som skjedde for årevis siden.

Min antagelse er at den store positive triggeren i 2h 2020 blir melanomdata mot slutten av året (og man kan vel se an tidligere år og hvilke konferanser som evnt kan være aktuelle å presentere på). Ellers har du potensielt meldinger rundt TG, både i Kina og evnt andre steder, patenter og nye samarbeid som potensielt positive triggere.

Jeg ser på melanomdata som en hendelse som har potensialet til å både doble og halvere kursen i selskapet. Gode data der vil forsvare sterk kursoppgang uansett finansieringsbehovet, og dårlige data vil ødelegge den optimistiske troen på at oncos-102 vil være svært attraktivt for oppkjøp - som tross alt er den store bullcasen for selskapet.

Må jo legge til for litt balanse så man slipper 13 gretne svar. Selskapet har ett åpenbart finansieringsbehov, blah blah blah emisjon bleh bleh bleh, alle vet dette. Selv antar jeg egentlig at kursen skal dumpes ned av noen tradere som ikke ønsker emisjonsrisiko før man får triggerne senhøstes/til vinteren, så rent tradingmessig tror jeg det er helt ok å vente på inngang til folk er ferdigsolgt. Så får alle spekulere selv når det skjer.

23 Likes

De sier jo at en aksje når toppen når den siste skeptikeren har blitt positiv, så flott med mange skeptikere enn så lenge :slight_smile: Kunne jo kommet melding om alternativ finansiering, og da kan kursen dobles over natten.

2 Likes

Godt tegn at den endte litt opp på svak børs i dag .

ref: Pareto

3 Likes

If Nordnet is down the rest of the week, we might be up 15% by the end of the week…

7 Likes

Targovax collaborations in 2020



Phase I clinical trial data



Conference data in 2020

13 Likes

Ikke mye som klarer å løfte denne aksjen gitt. Om det er samarbeid med bp, gode nyheter eller børser i ath…

Nei, det virker ikke å være noen forventninger til morgendagen :frowning:

Hadde vært greit med en klargjøring fra selskapet om de tenker emisjon eller evt. andre finansieringsløsninger.

… mage til lukkeauktion og handel :crazy_face:

Her ses resultatet af en institutionel investor (eller lign.), der tager r… på de små aktører i markedet ved løbende at signalere et negativt sentiment (nedsalg på ganske små poster), akkumulering (tømmer salgssiden) og efterfølgende placering af egne salgsposter på salgssiden, som elegant fjernes inden auktionen.

Bliver interessant at se, hvad ledelsen har forberedt af materiale til torsdagens præsentation. Jeg har fået svar fra Renate Birkeli (TRVX IR) med tak for feedback.

2 Likes

Vi får håpe at feedback ble tatt godt i mot på en seriøs måte med adressering av innspillene på morgendagens call.

Morgendagens vinnere er de som kjører en åpen linje mot sine stakeholders, ikke de som kjører en lukket strategi hvor kortene holdes tettest mulig til brystet. Se bare på momentet i NANO etter at de turte å adressere sine utfordringer og ikke minst gjøre noe med det.

Det var ut med Bravo og Lisa, inn med nye kluter som bretter opp armene og løser opp i flokene. Det er et par floker i TRVX om dagen også, håper ledelsen innser det selv.

2 Likes