Ser ut til at vi har mye å gå på i volum fra Nordnet, opp i mot de andre selskapene (forståelig med volumet som har vært, men dog mer å gå på)
Kan vel begynne med å sende til disse her om man kan få sporet opp en e-post adresse.
God idé!
Jupp… noe mer sexy da…
Jeg nævnte tidligere, at jeg havde gjort mig nogle tanker vedr. selskabets aktuelle situation og egen strategi videre som aktionær. I den forbindelse har jeg formuleret lidt tanker omkring følgende:
- Kursudvikling (betydningen af synlige instutionelle investorer)
- Prissætning (i forskellige tænkte scenarier)
- Perspektivering (herunder strategien videre)
Kursudviklingen
Vi har gennem en længere periode observeret en stabil ugentlig akkumulering af ca. 10.000 aktier pr. instutionel aktør og aktionærlisten signalerer stigende interesse fra udlandet. Som aktionær er jeg opmærksom på dette signal, da det er min forståelse, at instutionelle aktører ofte er ganske bevidste omkring deres due diligence … i modsætning til de fleste retailere.
I tillæg til overall indeks- og porteføljebalancering, der periodevis skaber øget aktivitet, så akkumulerer en instutionel aktør baseret på den overordnede risk/reward ratio … med andre ord, man akkumulerer ikke, med mindre due diligence tilsiger, at der er penge at tjene.
De fleste større institutionelle aktører arbejder med en kapitalstørrelse, der selvsagt langt overgår det retailere kan præstere. Det er således udelukkende den overordnede strategi, der er afgørende for størrelsen på den ønskede position i et selskab.
Jfr. ovenstående viden omkring due diligence og øget tilstedevægelse af insitutionelle aktører (sammenholdt med selskabets forestående kapitalisering via emission eller potentiel partneraftale), da kan med rimelighed tegnes et billede af, at selskabet står overfor en betydelig reprisning.
Med andre ord, uanset om selskabet står til at emittere aktier i H1 (30% udvanding) og potentielt i H2 (yderligere 30% udvanding), da finder institutionelle aktører, at deres due diligence tilsiger en favorabel risk/reward ratio. Jeg læser dette som et svært stærkt signal om betydningen af de forestående kliniske read outs og en ditto reprisning af selskabet.
De kommende aktionærlister vil danne grundlag for at afgøre, om akkumuleringen var kortsigtet og der er blevet solgt tungt ud gennem de sidste dages svært stærke handelsvolumen.
Prissætning
Det er vigtigt at understrege, at jeg personligt ser selskabet blive helt eller delvist solgt, senest i 2021. Baseret på de aftaler der annonceres i markedet mellem virus-baserede biotekselskaber og BP, er det min forventning, at selskabets resultater (i det kliniske samt prekliniske) ultimativt vil give anledning til en aftale af én eller anden form.
Jeg håber der bliver mulighed for at bruge mesothelioma som indledende løftestang til en sådan aftale i januar (og derved undgå en udvandende emission), men det er måske også sandsynligt, at selskabet søger at kapitalisere via markedet for at øge værdien af selskabet qua længere runway … og på den måde positionere sig for en bedre aftale; det er aldrig et dårligt udgangspunkt for en forhandling, når man er kapitaliseret for en længere periode.
I det følgende er en mulig pris pr. aktie ved 3 tænkte eksempler (antal aktier vs. salgspris). Vi arbejder her med ingen udvanding og hhv. 1 - 2 emissioner i 2020 med udvanding á 30%.
Baseret på de aftaler der annonceres i markedet mellem virus-baserede biotekselskaber og BP for sammenlignelige selskaber, har jeg valgt en bevidst pessimistisk salgspris på 1 mia USD (~9,13 mia NOK)
-
63.383.612 aktier
- pris. pr. aktie: 144 NOK
-
82.398.695 aktier (30% udvanding)
- pris. pr. aktie: 110 NOK
-
107.118.304 aktier (30% + 30% udvanding)
- pris. pr. aktie: 85 NOK
Det anbefales at montere dobbelt køler på lommeregneren, når man regner med potentielt højere salgspriser; som nævnt tidligere er potentialet for TG og ONCOS formentligt langt over 1 mia USD, men det er her vigtigt at bevare én eller anden jordforbindelse.
Perspektivering
Det store spørgsmål jeg som aktionær således må gøre mig er, om man skal sælge eller blive siddende … eller en kombination; jeg har valgt at holde fast i strategien om at bevare en langsigtet position og afvente meldingen om partnerskab eller salg af selskabet og kun arbejde med en begrænset pulje til swings.
Selskabets resultater taler sit tydelige sprog og det er min opfattelse, at der er udsigt til en betydelig reprisning og øget interesse fra BP. Jeg har som aktionær valgt at sidde gennem flere ørkenvandringer, fordi jeg grundlæggende ser selskabet stå med en nødvendig teknologi som BP mangler og ønsker at samle op på det rigtige tidspunkt.
I takt med at selskabet løbende underbygger resultaterne i form af bekræftende kliniske udlæsninger på et øget statistisk grundlag, da må selskabet stå i en svært attraktiv forhandlingsposition, der ultimativt vil føre til et helt eller delvist salg af virksomheden … og de institutionelle aktører er bevidst om dette, selv med forestående kapitalisering jfr. ovenstående eksempler.
Alt er naturligvis for egen regning.
Her har du noen av mailadressene mraycroft@jefferies.com
gena.wang@barclays.com
Varun.Kumar@cantor.com
yigal.nochomovitz@citi.com
anupam.rama@jpmorgan.com
chris.shibutani@cowen.com
evan.seigerman@credit-suisse.com
kan jo være interessant å kontakte
J.P. Morgan. Anupam Rama. anupam.rama@jpmorgan.com
Jefferies Maury Raycroft, Ph.D. mraycroft@jefferies.com.
Ja, seff, dette var über-basic, kun for å definere x og y aksen
Si at første emi lander på 5,- så er det 95 mill nok, dette bør vel holde i ett år, nå som vi ser at forbruket avtar litt etter TG nedleggelsen?
Forventer højere emissionskurs end 5,00 og deraf længere runway.
En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig. Trykk her for å se den. Krever Insider-medlemskap)
Noen nevneverdige forandringer ?
MSI går fra å kjøpe 10k i uken til 28 i uken;)
kan nok tenkes at når volumet øker, så øker de også hastigheten !
Ikke mange børsdagene igjen av året så !
Kan vi se en selgerside som kanskje tørker litt inn denne uken?
Førhandelen ser lovende ut per nå
Den boomet i alle fall forbi 7-tallet som om det var ingenting på open…
Ligger ei lita sperre på 7,15
Uken begynner med at Sanofi kjøper Synthorx for 2,5 milliarder USD. Fredag close var 25USD og oppkjøp er 68USD. En solid premie! https://ir.synthorx.com/static-files/8b952670-b024-487b-8289-3612677b263f
For de som er intressert så kan man jo ta ett dykk i hvilke data Synthorx har levert så langt her, https://ir.synthorx.com/static-files/dabab7ee-0bda-4d95-be39-e4b7075c5b33
Skjønner jo nå at Soug kan ha dekning for sine påstander om Targovax sine prekliniske studier, basert på hva vi ser BP betaler for Synthorx.
Sinnsyk prising! Hadde den pipelinen der vært notert på Oslo-børs. Så hadde nok mcap på 250 millioner NOK vært i meste laget.
kom vist jaggu meg selgere eller roboter …
Noe sier meg at katten leker litt med musa nå ?